شما اینجا هستید
ورزشی » چند توصیه مفید برای مراقبت از زانوها

برطرف کردن درد شدید زانوها هیچ گاه به طور صد درصد امکان پذیر نیست اما می توان با رعایت چندین توصیه کاربردی تا حد زیادی درد زانو را تسکین داد.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا به نقل از شبکه خبری تورنتو نیوز، متخصصان ارتوپدی توصیه می کنند که با انجام چند راهکار ساده و موثر می توانید درد زانو را تا حد زیادی تسکین دهید. این راهکارها عبارتند از:


در اولین مرحله گذاشتن یخ روی ناحیه دردناک می تواند بیشتر اشکال زانو درد را تسکین دهد. برای این کار یخ را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزید، کیسه حاوی یخ را نیز داخل حوله بپیچید و روی محل درد بگذارید. کیسه یخ نباید به طور مستقیم با پوست تماس پیدا کند.
از فشار زیاد روی زانو با انجام حرکات سنگین خودداری کنید.
توت ها، زنجبیل، آووکادو، دانه کتان، امگا – ۳ و سویا منابع خوراکی مفید برای زانوها هستند.
از پوشیدن کفش های نامناسب و غیر استاندارد جدا پرهیز کنید.
با مشورت یک متخصص ارتوپد، تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات را انجام دهید. قدرتمند شدن عضلات راهکاری موثر برای حفظ سلامت استخوان ها از جمله زانوها است.
از مصرف زیاد سدیم خودداری کنید چون موجب تورم شده و فشار و درد روی زانوها را تشدید می کند.
ویتامین C نیز برای سلامت زانوها بسیار مفید است.

  1. اسدی

    53 ساله هستم در حذود 30سال ورزش میکنم20سال است بدنسازی میکنم 100 کیلووزن 182 قد دارم وحالت ورزشکاران را بدنم نشان میدهد گاهی اوقات بدنم کمی از حالت عضلانی می افتد یکمربی بمن پیشنهاد کرده یک قرص هورمون ضعیف گاهی مصرف کنم نظر شما چیست؟ در صورت مثبت بودن چه چیزی پیشنهاد میکنید ؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره