روی صحبتم با تمام خانمهایی است که قصد دارند در باشگاههای بدنسازی ورزش کنند و این رشته را حرفه ای ادامه بدهند، از مصرف نابجا و خود سرانه استروئید ها و چربی سوزها گله مندند و دچار عوارض شدید شده اند. خیلی از خانم ها ابتدا فقط و فقط به قصد کم کردن وزن وارد باشگاه میشوند.

در موارد زیادی مشاهده شده که خیلی زود تر از آقایان به استفاده از داروهای چربی سوز و هورمون های تیروییدی روی می آورند.

عده معدودی (خوشبختانه فعلا در ایران) پا رو از این حد فرا تر گذاشته و به دنبال دستیابی به سیکس پک شکم و سفت شدن بدن به سراغ استرویید ها می آیند.

عوارض استرویید های آندروژن در خانم ها واقعا شناخته شده نیست چون مطالعات علمی دقیقی روی این موضوع نشده ویا حداقل در مراجع عمومی ذکر نشده است.

من به شخصه بر هم خوردن شدید بالانس هورمونی و بستری شدن خانم ورزش کار با سابقه رو در اثر مصرف فرم خوراکی وینسترول دیدم که عواقب خیلی بدی هم براش داشته که مشهود ترینش رویش مو در بدن و پشت لب بوده.

تنها استرویید های آندروژن که در درمان های پزشکی مورد استفاده خانم ها قرار میگیره ناندرولون و اکساندرولون هست.

اکساندرولون به دلیل ساختاری که داره حتی در بچه های کوچیک هم بعد از عمل های جراحی سنگین مورد استفاده قرار می گیرد

به هر حال موضوع استفاده از استرویید برای خانم ها و مهم تر از اون ریکاوری و بازگشت تعادل هورمونی حداقل در ایران امر ناشناخته یی هست بنا بر این توصیه اکید این است که سراغ استفاده از استرویید نروند ولی از اونجایی که کسی که قصد مصرف را کرد دیر یا زود آلوده میشود به جرات میگویم که هر استرویید آندروژن می تواند عوارض وخیم و دایمی برای خانم ها داشته باشد.

در این پیج سعی میکنم اگر مطالعات معتبری در زمینه مصرف استرویید در خانم ها رو پیدا کردم قرار بدهم . همچنین سعی میشود عوارض استفاده همراه با عکس نشان داده شود و امید باشد که خانم ها در دام مربی های نادان و از خــــدا بی خبر باشگاه ها نیافتند. من خواهشم از دختران اینست که به هیچوجه حتی برای یکبار به فکر مصرف استرویید ها نباشند.

متاسفانه اطلاعات غلطی که در چند سال اخیر در سایت ها و برخی جراید در رابطه با سوماتروپین یا همان هورمون رشد عنوان شده است باعث شده تا شاهد رشد روز افزون مصرف این دارو در خانم ها باشیم
تبلیغات در جهت مزایا این دارو طوری صورت گرفته است که با برجسته سازی مزایای این دارو اکثر افراد این دارو را بدون عارضه و تنها دارای مزایا می‌دانند اما نمی‌دانند که در صورت دچار شدن به عواض آن هرگز نباید امیدی به برگشت وضعیت خود و درمان بیماری خود داشته باشند اکنون شاهد رشد روز افزون سرطان و دیابت در وطن هستیم و علاوه بر عوامل بسیاری که در این موضوع دخیل هستند می‌توان استفاده از این مواد را نیز به ان ها اضافه نمود .
توصیه اکید داریم خانم ها از مصرف خودسرانه سوما خودداری نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *