۸۱) مبتدی‌ها نباید روی دم عضلات خود تمرکز کنند.دم عضلات وقتی‌ که از وزنه‌های سبک استفاده می‌کنید هیچ کارایی برای شما ندارد.

۸۲) ۶۰-۹۰ دقیقه قبل از جلسه تمرینی خود مقداری پروتئین مصرف کنید ولی‌ معده خود را پر نکنید.میتوانید از پروتئین وی استفاده کنید.

 

 

۸۳) از مسیری که در آن هستید لذت ببرید.

۸۴) تا زمانی‌ که ۸۰% تمرین شما بر پایه حرکات مفید و مهم می‌باشد ایرادی ندارد مقداری نیز از حرکات مورد علاقه خود استفاده کنید.

۸۵) پند گرفتن از افرادی که سابقه تمرین ندارند میتواند یک نوع ریسک باشد.سعی‌ کنید که کار خود را انجام دهید.

۸۶) در مورد افرادی که در اینترنت به شما توصیه‌های مختلف میکنند مراقب باشید.

۸۷) یادتان باشد که شما هیچ وقت در انجام حرکات سنگین نمیتوانید در اجرای فرم صحیح آن ماهر شوید.چون هر چقدر وزنه سنگینتر شود رعایت فرم صحیح آن نیز دشوار تر خواهد شد.

۸۸) سر شانه هالتر از پشت به طور ذاتی برای سر شانه مضر نمی‌باشد.

۸۹) به طور کلی‌ بهتر است که قبل از انجام حرکات خود با دستگاه تمرینات چند مفصلی خود را انجام دهید.

۹۰) دنبال راهی‌ نباشید که تمرینات شما را ساده‌تر کند بلکه دنبال راهی‌ باشید که باعث سخت تر شدن آن شود.انجام تمرینات چالش برانگیز را با آغوش‌ باز بپذیرید.

۹۱) هرگز تمرینات هوازی خود را قبل از تمرینات با وزنه انجام ندهید.انرژی خود را صرف عضله‌ سازی کنید و بعد از آن به انجام تمرینات هوازی بپردازید.

۹۲) آیا بعد از تمرینات با وزنه تمرینات هوازی نیز انجام می‌دهید؟اگر اینطور است پس قبل از آن مصرف مقداری نوشیدنی‌ پروتیین وی را در نظر بگیرید.

۹۳) بعضی‌ از محصولات شرکت‌های مکمل سازی به طور قطع بی‌ فایده هستند ولی‌ دلیل نمی‌شود که همه مکمل‌ها بی‌ ارزش باشند.

۹۴) قبل از اینکه به حجم تمرینات خود اضافه کنید مطمئن شوید که به میزان کافی‌ قدرتمند شده باشید.

۹۵) قبل از استفاده از تکنیک‌های افزایش فشار نظیر ‌ست‌های کم کردنی و سوپر ‌ست مطمئن شوید که به میزان کافی‌ قدرتمند شده باشید.

۹۶) در مورد هر چیزی که در اینترنت می‌خوانید اعتماد ۱۰۰% نکنید حتی همین مقاله.تحقیق کنید و چیز‌های جدید را تجربه کنید.

۹۷) تقسیم بندی تمرینات به بالا تنه و پائین تنه را نادیده نگیرید.

۹۸) در مورد حجم تمرینات روی یک عضله‌ خاص تعداد ‌ست‌های آن را هفتگی در نظر بگیرید.مثلا شما میتوانید ۹-۱۵ ‌ست را یک روز در هفته انجام دهید، میتوانید ۵-۸ ‌ست را دو بار دفته انجام دهید یا ۳-۵ ‌ست را سه بار در هفته انجام دهید.

۹۹) میزان دقیقی‌ از ‌ست‌ها و تکرار‌ها وجود ندارد که بتواند برای شما جادو کند.

۱۰۰) چند ‌ست در هر جلسه باید انجام داد؟از قانون ” یک ساعت تمرین” استفاده کنید.تا زمانی‌ که شما در طول یک ساعت با تلاش و پشتکار تمرین کنید مطمئن باشید تعداد مناسب و معقولی‌ از ‌ست‌ها را انجام خواهید داد.

۱۰۱) هر چقدر که در حرکات چند مفصلی قویتر میشوید باید برای رشد بیشتر عضلات تعداد تکرار‌ها را نیز بالا تر ببرید.

۱۰۲) از اینکه هر ۸-۱۲ هفته یک هفته را به استراحت بپردازید وحشت زده نشوید.در این مدت استراحت شما عضلات خود را از دست نخواهید داد.بلکه این فرصتی است که باعث میشود آسیب دیده گی‌های جزئی شما بهبود یافته و با قدرت بیشتری به تمرینات برگردید.

۱۰۳) بدن سازان متوسط میتوانند هر ۳-۴ هفته یک هفته را سبکتر تمرین کنند.این هفته به شما این اجازه را میدهد که بعد از آن چندین هفته را به سختی تمرین کنید.

۱۰۴) فاصله پاها در حرکت اسکات چقدر باید باشد؟ در موقعیت انجام اسکات قرار بگیرید و مانند یک مدافع در ورزش بسکتبال بدن خود را شکل دهید.این مقدار فاصله باید مقدار مناسبی برای حرکت اسکات باشد.

۱۰۵) حرکت اسکات را با زانوان رو به جلو انجام ندهید.

۱۰۶)به برنامه تمرینی خود ایمان داشته باشید.اگر به برنامه خود برای عضله‌ سازی اعتقاد ندارید پس چرا انجامش می‌دهید؟

۱۰۷) هر زمان که گرسنه شدید تغذیه کنید.

۱۰۸) میان وعده‌ها همیشه قرار نیست که پیچیده باشند.میوه ها، نوشیدنیهای پروتئینی، شیر، بادام و آجیل، پنیر و… مثال هایی خوب در این رابطه هستند.

۱۰۹) با مکمل‌های پایه نظیر مولتی ویتامین‌ها، پروتئین وی و روغن ماهی‌ شروع کنید.زمانی‌ که شما در تمرینات ثبات قدم پیدا کردید و رشد شما آغاز شد بعد از آن میتوانید از سایر مکمل‌های مفید نظیر کراتین استفاده کنید.

۱۱۰) اکتومورف بودن این شانس را به شما میدهد که بتوانید بیشتر با وزنه تمرین کنید.پس سعی‌ کنید که از شیوه تمرینات کل بدن در یک جلسه استفاده کنید.

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *