30 نکته تغذیه برای ورزشکاران پرورش اندام
شما اینجا هستید
مباحث عمـومی و متفرقه ی تغـذیه » 30 نکته تغذیه برای ورزشکاران پرورش اندام

۱- غذاهای روزانه را حداقل در پنج وعده میل نمائید.
۲- غذا را خیلی داغ و یا خیلی سرد میل نکنید.

 

Bodybuilding_Ronnie_Coleman_832

 
۳- غذا را خوب بجوید تا هضم آن را در معده تسهیل نمائید.
۴- از خوردن قسمتهای سوخته غذا پرهیز نمائید.
۵- از خوردن چربی ، غذاهای خیلی چرب ، پر روغن و همچنین از خوردن کره زیاد اجتناب نمائید.
۶- از غذاهای سرخ شده و کلا” سرخ کردنی پرهیز نمائید.
۷- در خوردن شیرینی جات و مواد قندی افراط ننمائید
۸- حداقل در سه وعده از وعده های روزانه شما می باید از مواد پروتئینی استفاده شود
۹- از مواد هیدرات کربن دار به میزان کافی می باید در رژیم غذایی گنجانده شود
۱۰- حجم موادغذایی هر وعده را کنترل نمائید .
۱۱- بدن بطور روزانه نیاز به انواع ویتامین ها دارد و لذا میباید از مواد حاوی ویتامین به میزان کافی استفاده نمود.
۱۲- در طول روز ، هفته و ماه می باید از رژیم های متنوع و کامل ، همچنین باب میل در صورت هماهنگی با جدول غذایی استفاده شود.
۱۳- مواد غذایی را برای وعده های روزانه در محیط مناسب نگهداری نمائید.
۱۴- هر روز حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشید .
۱۵- قبل یا بعد از تمرین و بلافاصله چیزی نخورید (منظور وعده غذایی است)
۱۶- با پرخوری و افراط در استفاده از مواد مختلف خود را دچار سوء تغذیه ننمائید.
۱۷- از مواد غذایی ومکمل های با کیفیت استفاده نمائید.
۱۸- انجام آزمایش ،تست بدنی و همچنین چکاب کلی می تواند کمک خوبی جهت تنظیم رژیم غذایی باشد.
۱۹- مشخص نمودن وضعیت بدن و اندازه گیری مستمر چربی شما را در برنامه ریزی غذایی کمک می کند .
۲۰- هیچگاه برنامه غذایی مطلق و ثابتی را دنبال ننمائید ، سعی کنید رژیم غذایی را متناسب با فعالیت روزانه تنظیم کنید.
۲۱- نوشیدن آب در طول روز به میزان کافی از نکات مهم تغذیه است .
۲۲- رعایت فاصله زمانی قبل و بعد از تمرین ، مهمترین نکته در تغذیه است.
۲۳- فاصله زمانی هر وعده غذا با وعده بعدی متناسب با نوع غذا تعیین می شود و بطور متوسط هر ۵/۲ الیی ساعت می باشد.
۲۴- در رژیم غذایی بهتر است قبل از تمرین ، بیشتر از مواد کربوهیدرات استفاده نمائید.
۲۵- غذا را با لذت وآرامش میل نمائید تا هضم آن راحت باشد.
۲۶- با میل با پرخوری سر میز غذا مقابله نمائید.
۲۷- تقریبا ۲ هفته پس از شروع رژیم غذایی بدن شروع به سوزاندن چربی های اضافی خواهد نمود.
۲۸- رژیم غذایی خود را با دقت ، صبر و استقامت دنبال نمائید.
۲۹- رعایت نکردن حتی یک وعده می تواند بسیاری از زحمات شما را تلف نمائید.
۳۰- چنانچه می توانید روزانه کمی گریپ فروت و گوجه فرنگی بصورت جدا استفاده نمائید

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره