پودر هاي رژيمي چيستند؟
پودر هاي رژيمي يا پودر هاي جايگزين غذا در واقع تركيباتي پروتئيني هستند كه با آّ يا شير يا آب ميوه مخلوط گشته و به عنوان يك وعده غذايي مورد استفاده قرار ميگيرند.

whey-supplement-staples
به نظر ميرسد هنگامي كه فردي به هر دليل امكان استفاده از انواع غذاها را نداشته باشد ميتواند از اين پودر ها به عنوان يك وعده غذايي سريع و مغذي استفاده نمايد.


اكنون ديگر مدت زمان بسياري است كه استفاده از اين پودرهاي رژيمي براي ورزشكاران و بدنسازان و افراد متناسب به عنوان جايگزيني براي غذاي متداول شده است . البته فراهم آورندگان اين پودرها فرمول هاي ويژه اي را براي هر دسته از اين افراد فراهم آورده اند.
اين پودرها در بسته بندي هاي بزرگ و كوچك و در طعم هاي مختلفي نظير شكلاتي و وانيلي و توت فرنگي در بازار موجود مي باشد. همچنين پودرهاي رژيمي طبيعي نيز كه با استفاده از رنگ دهنده ها و شيرين كننده ها و مزه دهنده هاي طبيعي ساخته شده اند نيز در بازار موجود مي باشند.
اين پودر ها را ميتواند در جاهاي تاريك و تاريك تا 6 ماه نگهداري نمود.
كساني كه به شير حساسيت دارند مي توانند اين پودر ها را با شير برنج يا شير سويا مخلوط نمود و به عنوان يك وعده غذايي بدون شير مورد استفاده قرار دهند.
همچنين مي توان اين پودر ها را به همراه موز يا هلو يا توت در مخلوط كم ريخته و پس از آميختن با اين ميوه ها به عنوان يك ميانوعده مقوي مصرف نمود.
معمولا هر پيمانه از اين پودرها داراي 90 كيلوكالري انرژي و شامل 3 گرم پروتئين و 24 گرم كربوهيدرات و 1 گرم چربي و 6 گرم فيبربوده و بسته به نوع محصول داراي مقادير متفاوتي از انواع ويتامين ها و مواد مغذي ميباشند.
استفاده از اين پودرها همچنين به بيماراني كه داراي بي اشتهايي عصبي بوده و يا از بيماري هايي مانند سرطان و ايدز رنج ميبرند و همچنين به بيماراني كه جراحي هاي بزرگي در ناحيه قفسه سينه و يا شكمي انجام داده اند و از لحاظ حجم غذاي مصرفي دچار محدوديت هستند توصيه ميشود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *