آیا می دانید که کلسیم تقریبا همانند هر ماده مغذی دیگر عملکرد های بیشماری در بدن به عهده دارد. بیشتر مردم به رابطه کلسیم و سلامتی استخوانها واقفند. یک مطالعه منتشر شده در مجله پژوهشی ردیابی بیولوژیکی عناصر به رابطه سطح  تستسترون در خون و کلسیم در مردان ورزشکار می پردازد.

 

بر اساس نتایج این تحقیق مصرف روزانه  35 میلیگرم کلسیم به ازای هرکیلوگرم وزن این افراد باعث افزایش قابل ملاحظه ای در سطح تستسترون خون و در نتیجه باعث تقویت قدرت و توان عضلات می شود.

تستوسترون یک هورمون استروئیدی با خواص آنابولیک و آندروژنیک (ایجاد کننده حالت های مردانگی) است.

این هورمون، مسئول اصلی برای افزایش بافت های عضلانی، افزایش میل جنسی، انرژی، تشکیل استخوان، و عملکرد سیستم ایمنی است. تستوسترون به طور طبیعی در بدن مردان از طریق بیضه و در بدن زنان را از طریق تخمدان ترشح می شود.غدد آدرنال نیز مقدار کمی از این هورمون در بدن تولید میکند. با افزایش سن بعد از 40 سالگی سطح تستوسترون در بدن هر سال 1% کاهش میابد.

تستسترون در خون به نوعی گلیکو پروتئین به نام  SHBGپیوند می خورد و از رسیدن به سلولهای عضله ساز بدن وا میماند. تنها فرم آزاد تستسترون در بدن قادر به عضله سازی می باشد. برای اینکه ورزشکاران سطح تستسترون را بطور طبیعی بدون اینکه دوپینگ کرده باشند افزایش دهند باید پیوند بین تستسترون و SHBG را بشکنند تا اینکه تستسرون را به فرم آزاد در خون به گردش بیابد. مکمل های که حاوی Nettle  و Pygeum Africanum می باشند از تشکیل پوند مولکولی بین تستسترون و SHBG جلوگیری میکنند. و این منجر به افزایش طبیعی تستسترون آزاد و افزایش شانس عضله سازی می شود.

نکته بسیار مهم:

هیچ ورزشکاری بدون استفاده از مکملهای مورد تائید در تلاش برای ساخت بدنی عضلانی کاملا موفق نبوده است. یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی همراه با مکمل های بدن سازی ورزشکاران را در رسیدن به اندامی ورزیده و بدنی عضلانی بدون چربی کمک میکند. علاوه بر مکملهای که در بالا ذکر شد، ورزشکاران باید ویتامین C ، پروتئین ،روی و منیزیم را نیز به حد کافی به بدن خود برسانند. پودر پروتئین وی گلداستاندارد و آپتی من تمام آن چیزی را که برای افزایش سطح تسنسترون بطور طبیعی نیاز دارید تامین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *