اگر بزودی قصد شروع برنامه تمرینی مقاومتی را دارید بهتراست بدانید که پژوهشی منتشر شده در مجله بین المللی فیزیولوژی ورزشی و عملکرد نشان می دهد که با اضافه کردن مکمل BCAA لویسین به رژیم غذایی خود میتواند به میزان 30% تا 40% به افزایش قدرتتان کمک کند. محققان از 26  مرد آموزش ندیده خواستند تا دو بار در هفته با استفاده از8  دستگاه استاندارد تمرین کنند.

 


نیمی از این افراد روزانه 4  گرم مکمل ال لویسین دریافت کردند در حالیکه بقیه دارونمای لاکتوزمصرف کردند. پس از12  هفته استمرار این برنامه، افرادی که در این مدت لویسین مصرف کرده بودند بین 30 ٪ تا40 ٪ پیشرفت قدرتی بیشتری نسبت به گروه دارونما بدست آوردند. در ضمن هیچ تفاوت قابل توجهی در کاهش چربی و یا افزایش تراکم استخوان بین دو گروه به وجود نیامد.

افق روشن تر
مطالعات دیگر نشان داده اند که ترکیب تمام 3 نوع آمینو اسید BCAAs در نسبت 2 لویسین ، 1 ایزولویسین و 1 واِیلین می تواند به بزرگ شدن اندازه عضلات و افزایش قدرت کمک کند. هر وعده پودرInstantized BCAA 5000 آپتیموم 2.5 گرم لویسین و 1.25 گرم ایزولویسین و 1.25 گرم واِیلین تامین میکند، بنابراین نوشیدن نوع  طعم دار قبل از تمرین و ترکیب کردن بدون طعم آن با مکمل بعد از تمرین می تواند به شما کمک کند که حداقل 4 گرم در روز لویسین برای رسیدن به هدفتان دریافت کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *