میزان مصرف سینه مرغ برای بدنسازان

این موضوع بستگی به سایز بدن ،متابولیسم و دیگر خصوصیات وشرایط شما دارد.البته مقدار پروتئنی که هر یک از ما میتوانیم بطور موثری در هر وعده مورد استفاده قرار دهیم محدود

است.به نظر میرسد رنج معمول برای یک بدنساز ۳۰تا ۶۰گرم در هر وعده است.برای محاسبه اینکه در هر وعده چه مقدار پروتیین باید میل کنید،مقدارپروتئین مورد نیاز روزانه خود را که شامل ۲٫۲گرم به ازای هر کیلو از وزن بدنتان است به تعداد وعده هایی که بطور معمول در طول روزمیل میکنید تقسیم کنید .این مقدار مناسب در هر وعده خواهد بود.

مقدار کالری سینه مرغ چقدر است؟

میزان مصرف سینه مرغ برای بدنسازان
میزان مصرف سینه مرغ برای بدنسازان

میزان پروتئین سینه مرغ

175 گرم سینه مرغ حاوی 54 گرم پروتئین است . یعنی حدودا در 100 گرم از گوشت خالص سینه مرغ 31 گرم پروتئین موجود است . همچنین هر 100 گرم از گوشت سینه مرغ 165 الی 200 کالری وارد بدن میکند . مصرف سینه مرغ در بین کسانی که بدن سازی میکنند بسیار محبوب است . به دلیل اینکه علاوه بر داشتن میزان پروتئین مناسب ، کالری کمی دارد. این پروتئین نه‌تنها به عضله‌سازی کمک می‌کند، بلکه برای کسانی‌که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند نیز مفید است.

برای کسب بهترین نتیجه از پروتئین مصرفی خود، بهتر است مقدار پروتئینی خود را در بین وعده های کوچک در طول روز تقسیم کنید بجای اینکه بخواهید تنها یک وعده  پرپروتئین مصرف کنید .این جریان یکنواخت تری از آمینو اسید ها را در  اختیار بذدن شما قرار میدهد وعضله سازی را بیش از ذخیره سازی چربی تقویت میکند

سینه مرغ : تا کنون چند بدن ساز را دیده اید که در برنامه غذایی خود از سینه مرغ استفاده کنند؟

مطمئنا این میزان زیاد می‌باشد و دلایل بسیار خوبی‌ هم برای استفاده از این ماده غذایی وجود دارد.مرغ به نسبت ارزان، پختن آن راحت و یک منبع قابل اتکا‌ از پروتیین می‌باشد که شما میتوانید در هر زمان از روز آنرا مصرف کنید.

مصرف مرغ با کمی‌ چربی‌ و بدون کربوهیدرات بعد از یک تمرین سخت میتواند باعث یک ریکاوری بسیار خوب برای عضلات شود.همیشه این بحث در بین متخصصان بدن سازی وجود داشته است که چه موقع باید از مرغ با ادویه‌جات و انواع سس مصرف کرد و چه موقع نباید مصرف کرد.تا زمانی‌ که شما در مصرف هر ماده غذایی تعادل را رعایت کنید هیچ مشکلی‌ به وجود نخواهد آمد.پس اگر استفاده از انواع چاشنی‌‌ها در بهتر شدن طعم مرغ به شما کمک می‌کند و خوردن آن را برای شما راحت تر می‌کند میتوانید این کار را انجام دهید.

ارزش غذایی سینه مرغ

یک وعده 85 گرمی (تقریبا به اندازه یک کف دست) سینه مرغ کبابی بدون استخوان و بدون پوست حاوی 128 کالری، 26 گرم پروتئین و 2.7 گرم چربی با صفر گرم کربوهیدرات است این یک وعده غذایی کامل است توجه داشته باشید که بسیاری از سینه های مرغ بسته بندی شده بسیار بیشتر از 85 گرم هستند.

بنابراین اگر یک سینه مرغ را می خورید، احتمالاً بیشتر از یک وعده غذا می خورید.

میزان روی و آهن که در سینه مرغ وجود دارد از ران مرغ بیشتر می باشد و ران مرغ چربی و کالری بالایی دارد و برای افرادی که کلسترول بالا و اضافه وزن دارند مضر خواهد بود.

و اما سینه مرغ به دلیل نداشتن چربی برای ورزشکاران و افراد دارای رژیم تناسب اندام مناسب تر است

میزان پروتئین ران مرغ

هر 100 گرم ران مرغ پخته شده بدون پوست حاوی 26 گرم پروتئین است . همچنین هر 100 گرم گوشت خالص ران مرغ ، 200 الی 210 کالری وارد بدن میکند. ران دارای گوشت تیره‌تری نسبت به سینه مرغ است

 

ویتامین های سینه مرغ
ویتامین های سینه مرغ

ویتامین های موجود در سینه مرغ متشکل از فسفر، ویتامین B6، نیاسین ، تیامین و سلنیوم است.

و به دلیل دارا بودن ویتامین منیزیوم، موجب کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی می شود.

مصرف سینه مرغ باعث می شود از ذهن سالم تری برخوردار باشید.

وجود تریپتوفان و ویتامین B5 در سینه مرغ باعث کاهش استرس می شود.

این ماده غذایی در کاهش وزن و کمک به ساخت و سفت کردن عضلات بدن نقش مهمی دارد.

از مصرف سبزیجات در کنار سینه مرغ غافل نشوید ، به دلیل اینکه ویتامین های دریافتی بدن را افزایش می دهد.

بهتر است سینه مرغ یا سایر بخش‌های مرغ بدون پوست و با حداقل چربی پخته شود، روش‌های پختی مانند بخارپز، گریل یا کبابی کردن برای جلوگیری از مصرف بیش از حد چربی و کالری مورد نیاز بهترین گزینه هستند.

 

نمایش تمام محصولات فروشگاه مکمل های ورزشی ادکوان

فروشگاه ادکوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *