رژیم‌های غذایی بدن سازان حرفه‌ای

بدن سازان حرفه‌ای همیشه برای ساختن عضلاتی بزرگ و زیبا تغذیه‌های عجیب و غریبی نیز دارند.تغذیه و تمرین دو عامل اصلی‌ رشد عضلات و ایجاد تفکیک در آنها می‌باشد و بدن سازان حرفه‌ای برای محقق شدن این عوامل هر کاری که از دستشان بر میاید را انجام میدهند.

با آن طریقی که بدن سازان حرفه‌ای در طول تمرینات خود کالری میسوزانند پس نیازمند مقدار زیادی از مواد غقذایی بسیار با کیفیت نیز میباشند که جلوی ایجاد حالت کاتابولیسم در بدن آنها گرفته شود و بدن آنها همیشه در حالت آنابولیسم باشد.

 

 

رژیم‌های-غذایی-بدن-سازان-حرفه‌ای
رژیم‌های غذایی بدن سازان حرفه‌ای

از قهرمانان قدیمی‌ بدن سازی گرفته نظیر آرنولد شوارتزنگر تا قهرمانان جدید نظیر جی کاتلر میتوان با نگاه و دقت در نوع تغذیه آنها به اطلاعات بسیار روشن کننده و مفیدی دست یافت که چطور این افراد به این مرحله از موفقیت رسیده‌اند.

رژیم‌ غذایی آرنولد شوارتزنگر
مسلما اگر شما نیز به برنامه تمرینی آرنولد نگاهی‌ بیاندازید متوجه خواهید شد که با آن تمرینات سنگین حتما نیاز به مقدار زیادی مواد غذایی می‌باشد که دوباره بدن به حالت آنابولیسم باز گردد و رشد عضلات از سر گرفته شود.در زیر نکات رژیم غذایی آرنولد برای شما بیان شده است:
* خوردن ۵-۶ وعده کوچک غذایی در روز
* مصرف کربوهیدرات‌ها نیم ساعت پس از انجام تمرینات
* مصرف ۳۰-۵۰ گرم پروتئین همراه هر وعده غذایی (به طور تقریبی هر ۳ ساعت)
* عدم اجتناب از مصرف چربی‌‌های اشباع
* عدم مصرف تخم مرغ بیش از ۳ عدد در روز
* جایگزینی مصرف گوشت گاو و خوک به جای مرغ و ماهی‌
* اجتناب از مصرف شکر

رژیم‌ غذایی آرنولد شوارتزنگر

رژیم‌ غذایی جی کاتلر
* مصرف ۱۰ وعده غذایی در روز!
* مصرف کربوهیدرات‌ها در زمان نزدیک به تمرینات
* مصرف جو دو سر و سفیده تخم مرغ در وعده صبحانه
* پایان آخرین وعده غذایی قبل از ساعت ۸ شب
* مصرف پروتئین‌های خالص، برنج، استیک، مرغ و ماهی‌
* مصرف ۳ گالن آب در روز (که مقدار زیادی می‌باشد!)

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

رژیم‌ غذایی لی‌ هنی
* مصرف ۶ وعده غذایی در روز
* مصرف بخش عمده ای‌ از کالری‌ها مابین ساعات ۸ صبح تا ۴ بعدظهر
* عدم مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده
* املت مصرفی در صبحانه شامل ۸ تخم مرغ!!!
* آخرین وعده شامل مخلوطی از میوه‌ها و یا مصرف جو دو سر همراه توت فرنگی‌ می‌باشد

رژیم‌ غذایی رونی کلمن
* اولین وعده —> ۱۰/۳۰ صبح
* آخرین وعده —> ۱/۳۰ بامداد
* مصرف ۶ وعده غذایی در روز
* وعده مورد علاقه —> استیک همراه برنج

گزینه‌های موجود در بدن سازی : کات یا حجم
در بدن سازی در سرتاسر جهان عقیده‌های گوناگونی وجود دارد.بعضی‌‌ها به دنبال به دست آوردن حداکثر ماهیچه میباشند و بعضی‌ دیگر نیز دوست دارند که فقط چربی‌‌های خود را بسوزانند تا به بدنی تفکیک شده برسند.بعضی‌ دیگر نیز هر دو هدف را دنبال میکنند.اما اکثریت مردم قبول دارند که هر دو هدف را نمی‌توان همزمان دنبال کرد.
برای داشتن بدنی تفکیک شده شما حتما می‌بایست کالری مصرفی خود را محدود کنید.محدودیت مصرف کالری به این معنا می‌باشد که کالری مصرف شده توسط بدن شما در روز باید بیشتر از کالری دریافتی باشد.در این حالت بدن شما برای تامین انرژی خود روی به مصرف چربی‌‌ها میاورد.این امر باعث ایجاد سوزاندن چربی‌‌ها به مرور زمان شده و باعث میشود فرد به بدنی تفکیک شده برسد که این موضوع برای افرادی که نزدیک مسابقات هستند از اهمیت زیادی برخوردار است.
اما حجیم شدن دقیقا مخالف این موضوع کات می‌باشد.بدن شما برای حجیم شدن نیاز به مصرف کالری اضافه برای تولید انرژی و ماهیچه‌های جدید دارد.در این حالت مصرف میزان مناسب پروتئین باعث میشود که بدن شما مواد خام مورد نیاز برای ساخت ماهیچه‌های جدید را در اختیار داشته باشد.

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *