آنها را در گـوشه و كنار باشگاه ورزشي ديده ايد، اما هيچ گاه متوجه نشده ايد كه با آنها چكار مي تـوان كرد. در ابتدا ممكن است تصور نموده باشيد كه ”دخترانه” به نظر مي رسند، ولي بـعدا احتمالا افرادي عضلاني را مشـاهـده كـرديـد كـه در حال تمرين با آنها هستند. داريم درباره توپ هاي بدنسازي صحبت مي كنيم، توپ هاي كرئي شكل بزرگي كه تقريبا با آنها مي تـوان تمامي قسمت هاي بــدن را ورزش داد.

 

این اواخر شاهد وسایل و تجهیزات متنوعی در صحنه ورزش هستیم. وسایلی که می تواند در انجام بهتر حرکات و تمرینات ورزشی به ما در خانه و یا باشگاه ها کمک نماید. یکی از وسایل نسبتا ارزان و مفید که مورد استقبال اغلب مردم قرار گرفته است توپ های تمرینی است.

توپ های تمرینی که به نام توپ های پزشکی نیز معروف می باشند با ساختار پلاستیکی و قابل انعطاف دارای اندازه های مختلف می باشند. شما می توانید در بازار اندازه های 40 سانت (قطر) تا 80 سانت را پیدا نمائید. اندازه های مختلف برای استفاده های مختلف و نیز سنین مختلف تولید شده اند. این توپ ها خاصیت پلاستیک داشته و برای جلوگیری از آسیب به توپ باید در محیط های بدور از اشیاء برنده مورد استفاده قرار گیرند. این توپ ها به طور رسمی از سال 1963 میلادی توسط یک تولید کننده ایتالیایی وارد عرصه سلامت و ورزش گردید و مورد استقبال بسیاری از مردم و بخصوص کسانی قرار گرفت که به دنبال تمریناتی در جهت تناسب اندام بوده اند.این توپ ها در اغلب کشورها به نام توپ هایی سوئیسی معروف می باشند.

 

شاید سوال این باشد که این توپ ها چه مزایایی می توانند داشته باشند؟

این توپ ها در مجموعه تمرینات قدرتی ، استقامتی ، انعطافی و حتی تعادلی نقش ایفا می نمایند.  تمرینات متنوعی که با این توپ وجود دارد می تواند کمک بسیار مفیدی برای  بخش توان بخشی نیز باشد. بسیاری از مردم در انجام کارهای روزمره خود نیز از این توپ به عنوان صندلی استفاده می نماند زیرا که می تواند موجب تقویت عضلات تنه و شکم گردد و نیز بر تعادل فرد نیز بیافزاید. برای کسانی که به تناسب اندام و بخصوص در ناحیه تنه می اندیشند این توپ ها در حد یک معجزه می توانند مفید باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *