تمرینات کششی و انحطاف پذیزی بدن

 

تمرینات کششی و بدنسازی رزمی

 

طبیعت حیوانات به آنها می گوید که چه کاری را باید انجام دهند. شاید شما هم دیده باشید که اکثر حیوانات در طبیعت، بعد از اینکه از خواب بیدار می شوند، و یا قبل از اینکه قصد انجام حرکت خاصی را دارند، بدن خود را از لحاظ کششی و انحطاف پذیری آماده می کنند.
این حس در انسان ها نیز وجود دارد. ما انسان ها می دانیم که بدن مان از لحاظ انحطاف پذیری همیشه باید آماده باشد. بعد از استراحت چند ساعت و یا قبل از انجام کارهایی که از نظر فیزیکی بدن را تحت فشار قرار می دهند، لازم است تا بدن ما قابلیت کشش را تجربه کرده باشد.
اگر بدن ما از نظر کششی و انحطاف پذیری آماده باشد، بسیاری از مرض ها، دردهای عضلانی و غضروفی از ما دور خواهند شد. ضمن اینکه شرایط روحی و عصبی انسان نیز بسیار تقویت خواهد شد.

 

کشش شانه ها
دست هایتان را با قلاب کردن انگشتان به یکدیگربه پشت بدن تان ببرید مانند تصویر. پاهایتان را در حالت نیمه خم مثل تصویر قرار دهید. سعی کنید تا جایی که می توانید دست هایتان را رو به بالا برید.
در این حالت 8 تا 10 ثانیه بمانید. حداقل پنج بار این حرکت را تکرار کنید. بین هر تکرار، می توانید چند لحظه ای استراحت کنید.

کشش بازوها
دست هایتان را به بالای سرتان ببرید. با کف انگشتان یک دست، پشت بازو/آرنج دست دیگر را بگیرید و سعی کنید بازو خود را به پشت سرتان طوری بکشید که فشار را در پشت بازو و زیر بغل تان حس کنید.
این تمرین را 8 تا 10 ثانیه انجام دهید، و بعد از هر وقفه دست تان را عوض کنید. انجام این تمرین نیز حداقل پنج مرتبه برای هر دست پیشنهاد می شود.

کشش ماهیچه پشت پا (ساق)
یک قدم بلند بردارید به طوریکه فاصله دو پایتان از هم زیاد باشند. پای جلویی را از زانو خم کنید. پای پشتی را تا جایی که می توانید به عقب ببرید تا جایی که فشار به عضله را حس کنید. سپس پای جلویی را از زانو بیشتر خم کنید تا پای پشتی شما بیشتر کشیده شود و عضله پشت ساق کشیده شود.برای اینکه تعادل بدن حفظ گردد، دست هایتان را برروی ران پای جلویی تکیه دهید.
این حرکت را در مدت 8 تا 10 ثانیه انجام دهید برای هر پا این تمرین نیز حداقل پنج مرتبه توصیه می گردد.

کشش عضله پشت ران
پای راست خود را به جلو به صورت صاف و کشیده قرار دهید. حالا کف دست هایتان را روی ران پای چپ قرار دهید و بعد بدن خود را رو به جلو به پایین جرکت دهید. توجه کنید که احساس کشیدگی و فشار بر عضله پشت ران خود احساس کنید.
این تمرین را 8 تا 10 ثانیه انجام دهید و بعد پاها را عوض کنید. این تمرین نیز حداقل پنج بار (برای هر پا) توصیه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *