خیلی از افرادی که مشکل قلبی دارند نه فقط به خاطر مشکل قلبی شان ، بلکه از عارضه دیگری نیز در امان نیستند ، منظور همان افسردگی است که تحقیقات نشان می دهد حدود ۴۰ درصد افراد دچار نارسایی قلبی به آن دچار هستند .


همین تحقیقات نشان داده که خطر مرگ و میر و بستری دوباره برای فردی که هم قلبش بیمار است و هم دچار افسردگی است حدود ۲ برابر فردی است که فقط قلبی ناتوان دارد .

به همین علت بود که پژوهشگران رفتند سراغ مطالعه این موضوع که چطور می توان به این بیماران کمک کرد که با مبارزه بر افسردگی بر بیماری خود غلبه کنند .

در تازه ترین این مطالعات که در بیمارستانی در نیویورک انجام شده ، مشخص شد که نه تنها با دارو بلکه با کمک ورزش هم می توان به جنگ افسردگی در این بیماران رفت . در این مطالعه در طی ۳ ماه ، هر هفته ۳ جلسه ورزش ایروبیک داشتند .

برنامه آنها استفاده از تردمیل یا دوچرخه ثابت و هر جلسه به مدت ۳۰ دقیقه بود بعد از آن بیماران ورزش را در خانه و بدون نظارت محققین انجام می دادند و آن را به میزان ۱۲۰ دقیقه در طی هفته رساندند .

 

آزمون های استاندارد افسردگی قبل و بعد از دوره ورزش نشان دهنده کم شدن قابل توجه میزان افسردگی بالینی در این افراد بوده ؛ چنانکه شیوع افسردگی بعد از ورزش ، به جای ۴۰ درصد به ۲۸ درصد رسیده بود . ضمن اینکه پیگیری بیماران این اثر یک سال بعد هم به خوبی تداوم داشته است .

همچنین این بررسی ها نشان داد که احتمال مرگ و میر و بستری دوباره در این بیماران ، در مقایسه با بیماران مشابه خودشان که در این برنامه ورزشی شرکت نکرده بودند ، حدود ۱۵ درصد کمتر است . البته ممکن است در بعضی از افراد همچنان دارو برای کمک به درمان افسردگی مورد نیاز باشد ، ولی از آنجا که افراد سالمند و مبتلا به نارسایی قلبی معمولاً داروهای زیادی مصرف می کنند ، ممکن است بتوان با استفاده از ورزش ، اندکی از حجم داروهای متعدد آنها کم کرد .

 

منبع : سلامت نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *