چگونه به شکمی شش تکه برسیم
شما اینجا هستید
چربی سوزی ( هوازی و بی هوازی) » چگونه به شکمی شش تکه برسیم

تنها یک حرکت است که من برای عضلات شکم خود انجام میدهم آن هم همان دراز و نشست یا کرانچ می‌باشد.شما میتوانید این حرکت را روی زمین یا روی میز انجام دهید.مکان انجام آن اهمیت زیادی ندارد.

در کنار این من حرکاتی پیچیده نظیر ددلیفت و اسکات را نیز انجام میدهم.این حرکات به صورت دیوانه واری عضلات میانی شکم شما را میسازند.این دو حرکت را هیچوقت از برنامه خود حذف نکنید.آنها بهترین هستند.

بسیاری از شما در مورد کاهش وزن و چربی‌ سوزی نگرانی هایی دارید.محصولات فراوانی‌ هستند که به شما این ضمانت را میدهند که شما را به عضلاتی شش تکه برساند ولی‌ در آخر آنها هم شما را ناامید میکنند.باید بگوییم در مورد عضلات شکم هیچ راز مخفی‌ وجود ندارد.تنها دو کار است که شما باید اهمیت آن را درک کنید آن هم تغذیه و تمرین می‌باشد.اگر که شما خواهان عضلات شش تکه شکمی هستید هر دو این موارد را باید به طور اساسی‌ مد نظر قرار دهید.اگر که شما به سختی درون باشگاه تمرین کنید ولی‌ هنگام تغذیه توجه کافی‌ را نداشته باشید در واقع شما به شکست محکوم هستید و بلعکس.

در واقع وقتی‌ بحث عضلات شش تکه و چربی‌ سوزی مطرح میشود تغذیه نقش مهم تری پیدا خواهد کرد.تمرینات با فشار بالا همراه یک تغذیه صحیح تنها کلید شما برای رسیدن به موفقیت می‌باشد.در کنار این دو مورد شما میتوانید برای تقویت نتایج خود مثلا از چربی‌ سوزها نیز استفاده کنید.

تمرینات هوازی نیز گرچه مفید هستند ولی‌ بدون آنها هم می‌توان چربی‌ سوزی کرد.من مقدار زیادی تمرینات هوازی را انجام نمی‌دهم چون من یک اکتومورف هستم و به هیچ عنوان دغدغه افزایش وزن را ندارم.اگر که شما دارای متابولیسم بالایی نیستید و در چربی‌ سوزی دچار مشکل هستید میتوانید بعد از تمرینات با وزنه خود به مدت ۴۰ دقیقه برای ۲-۳ روز در هفته از تمرینات هوازی استفاده کنید.

تمرینات با وزنه هم کالری و هم چربی‌ سوزی میکنند اما نکته مهمتر این است که این تمرینات باعث افزایش متابولیسم بدن میشود و به این وسیله بدن شما در طول روز کالری بیشتری را خواهد سوزاند.ماهیچه‌ها برای حفظ خود نیاز به انرژی دارند و هنگامی که شما عضلانی تر شوید بسیار آسان‌تر می‌باشد که به بدنی تفکیک شده برسید.بنابراین به یاد داشته باشید که چربی‌ سوزی مهم است ولی‌ عضله‌ سازی نیز به همان اندازه دارای اهمیت می‌باشد.

چربی‌ سوزی و عضله‌ سازی به طور همزمان کار بسیار دشواری می‌باشد و در اکثر مواقع نیز برای خیلی‌ از افراد موثر واقع نمی‌شود.در بعضی‌ مواقع البته امکان چربی‌ سوزی و عضله‌ سازی به طور همزمان وجود دارد.منبع سایت ادکوان برای مثال اگر شما مبتدی یا در رده متوسط باشید میتوانید به سرعت هم عضله‌ سازی کنید و هم حتی به بدنی با تفکیک قابل قبول برسید.این اتفاقی‌ بود که برای من در ۳ سال اول تمریناتم رخ داد.البته با استفاده از استروئید‌های آنابولیک هم می‌توان به این نتایج رسید ولی‌ از آنجا که خارج از بحث این مقاله می‌باشد در صورت تمایل خود میتوانید در مورد آنها اطلاعات به دست بیاورید.

برای الان تنها چیزی که باید بدانید این است که شما یک بدن سازی هستید که به طور طبیعی کار می‌کند و اینطور خواهد بود که شما به طور همزمان نمیتوانید هم عضله‌ سازی کنید و هم چربی‌ سوزی کنید.پس شما تمرکز خود را روی چربی‌ سوزی گذاشته‌اید تا به بتوانید عضلات شش تکه خود را مشاهده کنید.این کار را با یک برنامه تمرینی و تغذیه ای مناسب شروع کنید.یک رژیم کم کالری این تضمین را به شما خواهد داد که به کاهش وزن دست یابید.یک رژیم شامل پروتئین مناسب باعث چربی‌ سوزی بیشتری در شما خواهد شد و همچنین عضلات شما نیز کمتر تجزیه خواهند شد.

تنها چیزی که شما نیاز دارید کاهش کالری می‌باشد.شما میتوانید در طول روز بستنی بخورید و لاغر شوید! تا زمانی‌ که شما به مقدار مناسب کالری مصرف می‌کنید چربی‌ سوزی خواهید کرد.اگر که دوست ندارید از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید میتوانید به جای آنها از مولتی ویتامین‌ها استفاده کنید.در کنار همه چربی‌‌های سالم به شما توصیه می‌کنیم حتما از امگا ۳ استفاده کنید.این اسید چرب‌ بسیار مفید و عالی‌ برای سلامت عمومی‌ بدن می‌باشد.

اگر که شما به سختی تمرین کنید و یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید میتوانید به نتایج فوق العاده ای دست یابید.

استفاده از مطالب  تنها با ذکر منبع مجاز است.

  1. ali

    Omidvaram haminjur edame bedin.merc vaqean.peygire sitetunam hamishe besiar mofide.faqt ye enteqad hast unam ine k bazi mataleb bazi jaha yejurayi engar tanaqoz daran.kam pish umade vali baraye kasayi k deqat mikonan ziad va sabeqe daran dar in varzesh ye meqdar mahsuse.omidvaram hamishe ba angize edame bedin be karetun.mamnun

  2. ali

    سلام
    استاد ببخشید آنابولیک هالو(ماسل تک) پاراهورمون هست یا ن؟؟؟؟

  3. hossein

    با سلام و تشکر از زحمتاتون … من در طول 7 ما حدود 45 کیلو وزن فقط با ورزش بدنسازی و دوچرخه سواری و دو در کنار رژیم غذایی خوب کم کردم … هیچ مشکلی برام پیش نیومده به جز پوست شل شکم و پهلو … هر چی هم عضله های شکم رو قوی کردم باز شکل قشنگی پیدا نمیکنه … الان 4 تا از پک های من کاملا مشخصه اما پک ها پایین اصلا معلوم نمیشه می خواستم ببینم دارو و یا رژیمی هست که بتونه این پوست رو جمع کنه یا وضعش رو بهتر کنه ؟ با تشکر

    • رضا

      سلام پوست بدن انسان مانند کش خاصیت کشسانی دارد. زمان افزایش وزن پوست مانند کش به تناسب بزرگ شدن جثه بزرگ میشود یا به زبان ساده کش می آید.میزان این خاصیت کشسانیبه دو عامل بستگی دارد.اول ژنتیک دوم سن برخی بطور ژنتیکی پوستی با قابلیت کشسانی بالا دارند.یعنی بعدازکاهش وزن پوست مانند یک کش سالم به حالت اولیه خودبرمیگردد.
      البته ورزش خوب است وبه پروسه کاهش وزن کمک میکند.اما تاثیر خیلی زیاد برجلوگیری از افتادگی پوست ندارد.مگر اینکه بتوان آنقدرحجم توده عضلانی را زیادکرد که جای چربی از دست رفته را بگیرد.بهرحال ورزش فایده دارد.هرچه عضلات قوی تر وحجیم تر باشند،پوست تکیه گاه محکمتر و مطمئن تر برای برای اتصال و تکیه دادن خواهد داشت.(دربرخی نواحی بدن پوست به عضله می چسبد)
      داشتن پوست اضاف بهترازداشتن وزن اضافه است.زیراوزن اضافه علاوه برمخدوش کردن ظاهر وزیبایی،سلامتی انسان راتهدید میکند.

    • محسن

      چگونه بعد از کاهش وزن، از افتادگی پوست جلوگیری کنیم؟

      کاهش وزن دلیلی برای خوشحال بودن است، اما لذتی که بخاطر سختی کشیدن‌های رژیم غذایی و تمرینات شدیدتان احساس می‌کنید، می‌تواند بمحض اینکه متوجه افتادگی پوستتان شوید، کم شود.

      رفع شل شدن پوست بعد از وزن کم کردن
      سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن

      یک بدن زیبا، باید سفت باشد و اگر پوست شما در شرایط خوبی نباشد چنین چیزی شدنی نخواهد بود.

      سفت کردن پوست باعث خواهد شد تا حس کنید که سفر کاهش وزنتان را به خوبی به پایان رسانده‌اید. اگر می‌خواهید پوستتان سفت و خوش منظر باشد، موثرترین راه‌هایی که باید به آنها رسیدگی کنید را در ادامه بخوانید.

      وقتی جوانید وزن کم کنید

      هر چه سنمان بیشتر میشود، پوست قابلیت ارتجاعی طبیعی‌اش را از دست میدهد. بهمین دلیل اگر هنگام جوانی از شر وزن اضافه‌تان خلاص شوید، پوستتان بجای اولش باز خواهد گشت. هر چه زودتر وزنتان را کم کنید، شانس بیشتری خواهید داشت که پوستتان خودش سفت شود. پس معطل نکنید! همین حالا برای کاهش وزنتان اقدام نمایید.

      رژیم یو یو نگیرید

      مانند یو یو رژیم گرفتن نه تنها برای بدنتان بلکه برای پوستتان هم خوب نیست. دائما فربه شدن و دوباره آب رفتن، پوست شما را تحت استرس قرار میدهد، پس باید بیشترین تلاشتان را بنمایید تا از رژیم یو یو دوری کنید.

      بتدریج وزن کم کنید

      فرایند سفت شدن پوست کند است، به همین دلیل ریتمی که وزنتان را کم می‌کنید هم باید تدریجی باشد. از این گذشته، کاهش وزن واقعی، زمانی رخ خواهد داد که تغییرات مهمی در سبک زندگیتان ایجاد کنید. این تغییرات، زمان برند اما از رژیم یو یو جلوگیری کرده و احتمال شل و افتاده شدن پوست بدنتان را کم می‌کند.

      همیشه ورزش کنید

      اگر در حال مراعات و اجرای یک رژیم غذایی هستید، باید یک برنامه‌ی ورزشی را نیز دنبال کنید. ورزش کردن، نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا سریع تر وزن کم کنید، بلکه باعث خواهد شد تا پوست شما ظاهر بهتری پیدا کند. ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد، و آنرا صاف‌ و نرم و سالم‌تر خواهد کرد.

      پوستتان را لایه برداری کنید

      مطالعات متعددی نشان داده‌اند که لایه برداری ملایم از پوستتان کمک خواهد کرد تا به زودی کاهش وزنتان، پوستتان نیز سفت شود. دلیل اینکه چرا این اتفاق می‌افتد این است که لایه‌برداری باعث خواهد شد جریان خون افزایش پیدا کند. این کار هم خوشبختانه باعث خواهد شد تا پوستتان سالم و قابل ارتجاع شود. پس، سعی کنید تا دو بار در روز و چندین بار در هفته پوستتان را لایه برداری کنید. نتایج اینکار را به زودی خواهید دید!

      آب فراوان بنوشید

      پوست سالم در واقع پوستی است که هیدراته باشد. بهمین دلیل همیشه باید یک بطری آب در دسترستان باشد تا بتوانید همیشه از آن بنوشید. همچنین مطمئن شوید که از نوشیدنی‌های ناسالم همچون نوشابه دوری می‌کنید، چرا که آن‌ها دارای مواد شیمیایی ناسالمی هستند.

  4. borhan

    سلام من قدم 180 و وزنم 80
    حدود پنج ماهی میشه که باشگاه رو به علت مشکلاتی با وزن 73 و بدنی نسبتا خوب که راضی بودم رها کردم والان حدود یک هفته ای میشه دوباره باشگاه میرم اما با وزن 80 کیلو شکمی بالا اومده و بدنمم که افت کرده و وزنمم روز به روز بالا میره اگه میشه لطفا راهنماییم کنید

  5. کوروش

    سلام من ۱۷سال سن دارم قدم ۱۸۳و وزنم۱۰۰هست.شکمم تقریبا بزرگه اما (خداروشکر) صافه دست هام و پاهام وضعیت خوبی داره ولی شکمم اذیتم میکنه دلم میخواد کوچکش کنم روزانه ۱ساعت تمرینات هوازی انجام میدم اما تاثیری نداره میشه لطفا یه برنامه ورزشی خوب بهم معرفی کنید فقط برای شکم ممنون

    • رضایی

      کوروش جان شما روزی ۲ ساعت تمرین شکم کنی بعد بری خونه تغذیت مناسب نباشه درست بشو نیست شایدم الان دچار تمرین زدگی شدی هر روز یه ساعت هوازی
      یه مدت استراحت کن با با تغذیه اصولی پروتئین بالا و کربو پایین در کنارشم قهوه قبل تمرین هوازی شروع کن

  6. پرهام

    با سلام و تشکر
    خواستم بدونم زدن کرانچ و حرکت هاى مربوط به شکم در هر جلسه از تمرین تأثیر بیشترى به تکه شدن شکم میگذارد؟

    • ابراهیم

      نه ملاک نیست زیاد تمرین شکم داشته باشی دوست عزیز
      هفته ای نهایتا دو بار در هفته تمرین شکم داشته باش این عضله هم احتیاج به ریکاوری و ترمیم و استراحت داره مثل عضلات دیگه بدن تیکه شدن شما چربی بدنت بیار پایین عضلات شکم نمایان میشه

  7. تابلو روان

    خیلی ممنون از سایت عالی و حرفه ای شما

  8. رها

    سلام من قدم ۱۶۱ووزنم بین ۴۹و ۵۰هست برای سکس پک شدن باید چه حرکاتی رو روی ماهیچه های شکمم کار کنم

  9. اجاره خانه مبله در شیراز

    سلام ممنونم از سایت خوبی که داریدموفق باشید

  10. تجهیزات آشپزخانه صنعتی

    سلام. موفق باشید.

  11. اموزشگاه موسیقی کودکان

    خیلی خوب بود ممنون

  12. نرم افزار crm

    ممنون از نکات خوبی که توضیح دادید

  13. kian

    سلام من چند ماهی میشه که ورزش میکنم الان هم خوب لاغر شدم و عضلات شکم هم تقریبا معلوم هست میخاستم بدونم با ورزش هوازی کم ۱ ساعت پیاده روی در روز و رژیم خوب و کرانچ و حرکات شکم میتونم به شکم شش تکه برسم

  14. لوازم یدکی جرثقیل

    خیلی ممنون از سایت خوبتون

  15. مهاجرت به کانادا

    سلام
    تازه با سایتتون اشناشدم خیلی عالیه …

  16. مهاجرت به استرالیا

    سلام ممنون از سایتتون. موفق باشین.

  17. کرم پودر

    ممنون از مطالب خوبتون استفاده کردم

  18. پرینتر سه بعدی

    ممنون از زحماتتون خیلی کامل و جامع بود

  19. شرکت خدماتی

    سلام خیلی نکات خوبی بود ممنون از شما

  20. لیزر رفع مو زائد

    سپاس و قدردانی از مطالب مفیدتون

  21. فلورمار

    ممنون از مطالب خوبتون

  22. هزینه ارتودنسی دندان

    عالی بود ممنون

  23. ترجمه مقاله

    سلام سپاس گزارم از سایت عالیتون.

  24. درب اتوماتیک شیشه ای

    سلام و تشکر از سایت مفیدتون.

  25. قالیشویی تهران

    باتشکر و سپاس از سایت شما

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره