حتماً همه شما روزهایی را تجربه کرده اید که چنان احساس خستگی داشتید که ترجیح دادید از تمرین صرف نظر کنید، و حقیقت این است که با افزایش سن اغلب افراد تعداد روزهای بیشتری از این دست را تجربه می کنند.


خبر خوب این است که مکمل های متعددی در دسترس است برای اینکه از تله این نوع خستگیها رها شوید و انرژی خود را به سطحی برساند که برای انجام یک تمرین طوفانی و جدی نیاز دارید. در ادامه سه مورد از کارامدترین مواد در جهت دستیابی به این هدف را به شما معرفی کرده ایم ؛ می توانید در پی مکمل هایی باشید که هر سه این مواد را در کنار هم در اختیارتان بگذارند:

 

کافئین

 تعجبی ندارد که چرا این مثلث افزایش انرژی با کافئین شروع می شود. پر مصرف ترین داروی دنیا که نه تنها سیستم عصبی شما را برای تولید انرژی بیشتر تحریک می کند.، بلکه بدن را تشویق می کند به سوزاندن چربی بیشتر برای تاًمین انرژی .

علاوه براین ، می تواند کمک کند به تقویت جریان خون در بدن برای عملکرد بهتر مغز و توزیع انرژی در بدن . مصرف دز کوچکی از کافئین در کنار دو ترکیب پیش رو نه تنها احساس خستگی را در شما از بین می برد بلکه انرژی زیادی هم در اختیارتان قرار می دهد برای ماجراجویی های هیجان انگیز در باشگاه !

سیترولین

این امینو اسید از محرکهای قدرتمند تولید نیتریک اکسید در بدن بشمار می آید که با افزایش جریان خون در عضلات باعث ارتقاء سطح انرژی می شود. ولی روش اصلی که سیترولین به افزایش سطح انرژی کمک می کند از طریق حذف آمونیاک از بدن است . از آنجایی که آمونیاک خستگی عضلات را در پی دارد، کاهش سطح آن می تواند کمک کند به تاًخیر و کاهش بروز خستگی عضلانی. فرمهای رایج و معملی سترولین عبارتند از ال _ سیترولین و سیترولین مالات . سیترولین مالات دارای مزیت اضافی است که بدلیل وجود مالیک اسید است، که تولید انرژی را باز هم بیشتر تقویت می کند با کمک به بدن برای تبدیل اسید لاکتیک به انرژی .

ان – استیل – تایروزین

این فرم از آمینو اسید تایروزین در بدن قابلیت جذب و مصرف بهتری نسبت به فرم خالص تایروزین دارد. افزودن یک گروه تایروزین بخصوص توانایی آنرا برای گذر از دیواره عروق مغزی و ورود به مغز تسهل می کند، که در آنجا بخش اصلی از وظیفه خود را در زمینه افزایش سطح انرژی انجام می دهد، همچنین بهبود خلق و خو و حتی کمک به چربی سوزی . تمام این خصوصیات به واسطه این حقیقت است که بدن از تایروزین استغاده می کند برای تولید هورمونها و ناقل عصبی متعددی ، از جمله دو پامین ، اپی نفرین و نوراپی نفرین.

منبع : مجله فلکس _ می ۲۰۱۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *