همواره به شما گوشزد کرده ایم لازم است گاه و بیگاه تغییرات کوچک و بزرگی در تمرین خود اعمال کنید. با این حال همچنان رایجترین اشتباه در تمرین بدنسازان ، پایبندی به برنامه تمرینی ثابت و تکراری است برای زمانی طولانی پس از اینکه تاًثیر اولیه خود را از دست داده . برای برخی ، این بدلیل فقدان ابتکار است که باعث می شود آنها برای مدت طولانی به ترتیب یکنواخت و ثابتی از حرکات پایبند بمانند.


برای برخی دیگر یک حالت سکون و عادی است که باعث می شود مثل یک ربات حرکات مشابهی را برای تعداد تکرارهای مشابه با وزنه هایی مشابه برای مدت زمان طولانی اجرا کنند، و به این ترتیب هیچ تحریک تازه ای بر عضلات خود اعمال نکنند و باعث هیچ عکس العملی به شکل رشد در آنها نشوند.

اگر شما با اجرای یک برنامه در حال افزایش قدرت تدریجی و مداومی هستید، به آن پایبند بمانید؛ در غیر اینصورت آنرا تغییر دهید.

فکر می کنید راه حل چیست ؟

گاهی مشکلات از عدم دانش و علم کافی ناشی می شود. تمام حرکاتی را که برای هر بخش بدن رایج است یاد بگیرید. شاید وقتی تمام انواع مختلف حرکات را بیاموزید از مقدار تنوع آنها حیرت زده شوید از اینکه حتی شراگز و حرکات ساعد هم چه مقدار تنوع دارد.

از دستگاههای متنوعی که در باشگاه تان در دسترس است، بهره بگیرید. گاهی تنها تفاوتهای جزئی در وسایل مثل تغییر ارتفاع قرقره می تواند تغییر بزرگی در فشار حرکت بر عضلات شما داشته باشد.

تنها ترتیب انتخاب حرکات نیست که می توانید تغییر دهید. دیگر متغیرها از جمله تعداد ستها در هر حرکت ، تعداد تکرارها در هر ست ، ترتیب حرکات و ترتیب تمرین عضلات در الگوی تمرین را هم باید مد نظر داشته باشید و روی تغییر آنها هم تاکید کنید.

منبع : مجله Muscle & Fitness

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *