تحليل کورمير از بدن سنتوپاني
کريس کورمير را به عنوان يکي از اسطوره‌هاي دهه 90 ميلادي در پرورش‌اندام حرفه‌اي جهان مي‌شناسند او که چند سالي است به واسطه بالارفتن سن ناچار به دوري از مسابقات شده همچنان به عناوين مختلف در صحنه‌هاي بدنسازي حضوري دائم دارد و به عبارتي هنوز کنار نرفته و در اتمسفر حرفه‌اي اين رشته تنفس مي‌کند.
در این مقاله او تحلیل خود از بدنساز جوان و خوش‌آتیه‌ای که همه آن را به نام ایوان سنتوپانی می‌شناسید را مکتوب کرده است. کورمیر نقاط ضعف و قوت فیزیکی سنتوپانی را با دقت لیست کرده که مطالعه آن می‌تواند بسیار آموزنده باشند….
تحليل کورمير از بدن سنتوپاني
کريس کورمير را به عنوان يکي از اسطوره‌هاي دهه 90 ميلادي در پرورش‌اندام حرفه‌اي جهان مي‌شناسند او که چند سالي است به واسطه بالارفتن سن ناچار به دوري از مسابقات شده همچنان به عناوين مختلف در صحنه‌هاي بدنسازي حضوري دائم دارد و به عبارتي هنوز کنار نرفته و در اتمسفر حرفه‌اي اين رشته تنفس مي‌کند.
در این مقاله او تحلیل خود از بدنساز جوان و خوش‌آتیه‌ای که همه آن را به نام ایوان سنتوپانی می‌شناسید را مکتوب کرده است. کورمیر نقاط ضعف و قوت فیزیکی سنتوپانی را با دقت لیست کرده که مطالعه آن می‌تواند بسیار آموزنده باشند.

سن: 29 سال
قد: 180 سانتی‌متر
وزن مسابقه: 118 کیلوگرم
وزن حجم: 130 کیلوگرم
محل زندگی: کانکتیکات
اسپانسر: شرکت یونیورسال
مقام‌های به دست آمده: آرنولد کلاسیک 2001 (چهارم)، مسابقه حرفه‌ای flex (اول)، حرفه‌ای نیویورک 2009 (اول)، مسابقات npc ملی سال 2007 (قهرمان قهرمانان).
تحلیل درباره سرشانه
شانه‌های خوبی دارد. استخوان‌های ترقوه ایوان پهن هستند بنابراین وقتی که روی آنها (به ویژه در بخش کناری) عضله اضافه می‌شود باعث می‌شود بدنش پهن‌تر دیده شود.
هر 3 بخش شانه‌های او به اندازه مساوی توسعه یافته‌اند و با تفکیک عمیقی که در این عضلات دارد به طور حتم یکی از نقاط قوت بدنش به حساب می‌آید.
تحلیل درباره عضلات سینه
در این بخش ایوان نیاز به کار بیشتری دارد. منظورم این است که در حال حاضر در عضلات سینه بد نیست، اما نیاز است که در بخش بالایی سینه عضله اضافه کند چرا که در بعضی نقاط او ناچار است روی صحنه کنار فیل هیث یا جی کاتلر قرار بگیرد و رقابت کند.
تحلیل درباره بازوها
سایز خوبی دارد و دارای تمامی جزئیات لازم هم هست. جالب است که عضلات براکیالیس و بخش خارجی پشت بازوهایش نیز کامل شده‌اند. البته می‌تواند در فیگور جفت‌بازو از جلو اندکی عضلات بازو را کامل‌تر کند.
تحلیل درباره بخش میانی بدن
او ناحیه کمر را خوب کنترل کرده است. پشت سرشانه به کمرش خیلی خوب است. دوست دارم در بدن او در بخش تحتانی توسعه بیشتری را ببینم. در بخش عضلانی میان‌دنده‌ای شکم دارای جزئیات خوبی است و همچنین عضلات سراتوس و کناری شکم هم قوی است.
تحلیل درباره عضلات ران
برای پرورش عضلات ران طی چند سال اخیر زحمت زیادی کشیده اما باز هم می‌تواند در بخش خارجی ران‌ها عضله بیشتری اضافه کند و از لحاظ جزئیات هم به تفکیک عمیق‌تری برسد.
تحلیل درباره نمای کناری بدن
او ضخامت خوبی در عضلات بالاتنه دارد. بلوک‌های خوبی در شکم دارد. فیگورهای کنار برایش مفید است اما اگر عضلات سینه‌اش ضخیم‌تر شوند، بهتر هم خواهد شد. می‌توانید تفکیک عمیق بین پشت پا و ران او را به خوبی مشاهده کنید. اگر که پشت پاها را به نمای آویزان‌تری برساند، بهتر می‌شود.
تحلیل درباره نمای پشتی بدن
او برای عضلات پشت خود سخت کار کرده است، اما در حال پیشرفت است و باید ادامه دهد. ضخامت خوبی در نیمه بالایی بدن دارد به اضافه تفکیک خوب اما باید دنبال ظاهری سخت و سفت مثل دوریان یتس باشد..
باید روی بخش میانی و پائینی زیربغل از لحاظ ضخامت بیشتر کار کند. در ضمن برای نمایش دادن بهتر عضلات ران باید در اجرای فیگورهای از پشت پاشنه را بیشتر به طرف داخل بدن چرخش دهد.
جمع‌بندی کلی
نقاط قوت: او ساختار بدنی خوبی دارد که در سال‌های بعدی بهتر می‌شود. شکل کلی بدن، تناسب‌ها و خطوط بدنش خیلی خوب هستند. او می‌تواند بدنش را به سطحی از آمادگی برساند که برای قهرمانی در مسابقات امروز لازم است.
نقاط ضعف: در نواحی بالایی سینه، بخش پائینی پشت و همچنین عضلات پشت پا احتیاج به حجم عضلانی بیشتری دارد. در عضلات جلویی پا نیاز به تفکیک عمیق‌تر دارد. او باید روی صحنه بهتر ظاهر شود، تا داوران حضورش را حس کنند. فکر می‌کنم لازم است روی رنگ بدنش کار کند.
نظر نهایی: او جوان است و ظاهر شادابی دارد و دچار این اشتباه نشده که فقط بخواهد سایز اضافه کند. پختگی عضله فقط به مرور زمان حاصل می‌شود. او را می‌بینم که در آینده تهدید بزرگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *