با استفاده از این ترفند حداقل یک پوند در هفته عضله سازی بیشتر کنید
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » با استفاده از این ترفند حداقل یک پوند در هفته عضله سازی بیشتر کنید

در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چطور میتوانید در ساعتی‌ که بدن در کاتابولیک ‌ترین وضعیت خود قرار دارد دوباره رشد عضلات خود را از سر بگیرید.آیا میدانید که بدن در چه ساعتی‌ از شبانه روز در کاتابولیک‌ ترین وضعیت خود قرار دارد؟ این زمان، زمان خواب شما می‌باشد که در آن عضلات شما برای ۸ ساعت بدون رسیدن هیچ ماده غذایی سر میکنند.

 

 

یک لحظه به این موضوع فکر کنید! احتمالا اکنون دریافتید که شما در طول روز هیچوقت ۸ ساعت را به بدن خود گرسنگی نمی‌دهید ولی‌ در هنگام خواب شما اینکار را هر روزه انجام می‌دهید.بدن سازان حرفه‌ای در مورد این موضوع به خوبی‌ آگاهی‌ دارند.آنها در دوران حجم خود قبل از خواب ساعت خود را تنظیم کرده و در میانه شب از خواب بر می‌خیزند و برای جلوگیری از تجزیه عضلات خود یک وعده غذایی را مصرف میکنند.

اگر که وزن شما مدتی‌ است که افزایش نمی‌یابد پس مقدار کالری مصرفی شما همان مقداری می‌باشد که بدن شما برای حفظ وزن خود نیاز دارد نه کمتر و نه بیشتر.برای عضله‌ سازی شما باید بیشتر از این مقدار کالری مصرف کنید.اما این امکان نیز وجود دارد که برخی‌ افراد نتوانند بیشتر از این مقدار وعده غذایی مصرف کنند.

به هر حال وعده میانه شب این مقدار اضافه کالری را برای عضله‌ سازی شما مهیا خواهد کرد.چون شما چند ساعتی‌ را در هنگام خواب چیزی مصرف نکرده‌اید پس از مصرف این وعده غذایی در نیمه شب شما دیگر نگرانی در مورد اضافه وزن نیز نخواهید داشت.چون که همه این مواد غذایی جذب عضلات میشوند.

اگر که شما در میانه شب یک وعده غذایی یا یک نوشیدنی‌ پروتئینی مصرف کنید چیزی در حدود ۵۰۰ کالری مصرف خواهید کرد.این مقدار در هفته ۳۵۰۰ کالری میشود که بالاتر از کالری مورد نیاز بدن برای حفظ وزن کنونی خود می‌باشد.منبع سایت ادکوان این موضوع به شما کمک خواهد کرد که در هفته ۱ پوند عضله‌ سازی خالص انجام دهید.اگر که شما این روش را به طور مستمر انجام دهید و به آن پایبند بمانید در زمان کوتاهی‌ میتوانید مقدار قابل توجهی‌ عضله‌ سازی انجام دهید.

 

دو راه برای افزودن میزان کالری اضافه وجود دارد:

۱) شما میتوانید ساعت خود را طوری تنظیم کنید که در میانه شب از خواب برخیزید و وعده غذایی یا نوشیدنی‌ خود را میل نمائید.

۲) اگر که صدای زنگ ساعت شما را اذیت میکند در روش دوم شما میتوانید قبل از خواب چند لیوان آب بنوشید.این امر باعث میشود که آب بدن زیاد شود و شما به طور خود به خود بعد از چند ساعت خوابیدن برای رفتن به سرویس بهداشتی از خواب بر خواهید خواست.در این زمان است که شما میتوانید وعده غذایی یا نوشیدنی‌ پروتئینی خود را میل نمائید.این کار چند دقیقه بیشتر به طول نخواهد انجامید و بعد از مصرف وعده غذایی خود میتوانید بلافاصله به خواب خود ادامه دهید.

در ابتدا ممکن است این کار برایتان سخت به نظر برسد اما بدانید که آماده سازی یک نوشیدنی‌ پروتئینی چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت و مطمئن باشید که نتایجی‌ که به دست میاورید ارزش این کار را خواهد داشت.

  1. هادی

    ممنون از مطالب خوبتون
    مثلا چه نوع پروتیین و غذایی استفاده کنیم بهتره؟ کربو هم باید مصرف بشه یا لازم نیست؟
    ممنون میشم یه غذا بگید که میتونم مصرف کنم
    تخم مرغ میشه مصرف کرد؟ یا شیر بدون چربی؟
    پروتیین وی باشه بهتره یا کازیین؟
    خیلی ممنون

  2. hesam

    دوست عزیز این وعده نیمه شب باید طوری باشه که باعث نشه مجموع کالری مصرفی روزانه شما بیشتر از حدی که خودتون تعیین کردین بشه.مثلا شما در روز ۲۰۰۰ کالری باید مصرف کنید.سعی‌ کنید ۵۰۰ کالری اون رو واسه وعده نیمه شب قرار بدین.کلا هر چی‌ که قراره مصرف کنید نباید باعث مصرف کالری بیشتر بشه.حالا شما باید خودت ببینی‌ که چه کمبودایی در روز داشتی بعد میتونی‌ خودت تعیین کنی‌ که تو این وعده چی‌ مصرف کنی‌.

  3. mehdi

    سلام آقا خسته نباشید
    من 86 کیلو وزن و 17 سالمه این هفته مسابفه داریم مسابفه زیبایی
    من در روز 6 تا 8 و بعضی مواق تا 12 وعده می رم به نظر شما این روش خوبه چند ماه نیم ساعت قبل از خواب کازیین چند ماه بعد نیم ساعت قبل از خواب کازیین و نیمه شب باز کازیین چند ماه بعدش هم نیم ساعت قبل از خواب کازیین و نیمه شب باز کازیین با یک وعده غذای پروتئینی خوب خواهد بود

  4. اردشیر

    یک بدن ساز در روز چندین وعده غذا میخورد و خوبه که حداقل در آن چند ساعت که خواب هست به دستگاه گوارش خود استراحت بدهد( حتی خوردن یک نوشیدنی پروتئینی) پس بدن خود را از بین نبریم برای چند کیلو اضافه وزن یا عضله آوردن.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره