در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم که چطور میتوانید در ساعتی‌ که بدن در کاتابولیک ‌ترین وضعیت خود قرار دارد دوباره رشد عضلات خود را از سر بگیرید.آیا میدانید که بدن در چه ساعتی‌ از شبانه روز در کاتابولیک‌ ترین وضعیت خود قرار دارد؟ این زمان، زمان خواب شما می‌باشد که در آن عضلات شما برای ۸ ساعت بدون رسیدن هیچ ماده غذایی سر میکنند.

 

 

یک لحظه به این موضوع فکر کنید! احتمالا اکنون دریافتید که شما در طول روز هیچوقت ۸ ساعت را به بدن خود گرسنگی نمی‌دهید ولی‌ در هنگام خواب شما اینکار را هر روزه انجام می‌دهید.بدن سازان حرفه‌ای در مورد این موضوع به خوبی‌ آگاهی‌ دارند.آنها در دوران حجم خود قبل از خواب ساعت خود را تنظیم کرده و در میانه شب از خواب بر می‌خیزند و برای جلوگیری از تجزیه عضلات خود یک وعده غذایی را مصرف میکنند.

اگر که وزن شما مدتی‌ است که افزایش نمی‌یابد پس مقدار کالری مصرفی شما همان مقداری می‌باشد که بدن شما برای حفظ وزن خود نیاز دارد نه کمتر و نه بیشتر.برای عضله‌ سازی شما باید بیشتر از این مقدار کالری مصرف کنید.اما این امکان نیز وجود دارد که برخی‌ افراد نتوانند بیشتر از این مقدار وعده غذایی مصرف کنند.

به هر حال وعده میانه شب این مقدار اضافه کالری را برای عضله‌ سازی شما مهیا خواهد کرد.چون شما چند ساعتی‌ را در هنگام خواب چیزی مصرف نکرده‌اید پس از مصرف این وعده غذایی در نیمه شب شما دیگر نگرانی در مورد اضافه وزن نیز نخواهید داشت.چون که همه این مواد غذایی جذب عضلات میشوند.

اگر که شما در میانه شب یک وعده غذایی یا یک نوشیدنی‌ پروتئینی مصرف کنید چیزی در حدود ۵۰۰ کالری مصرف خواهید کرد.این مقدار در هفته ۳۵۰۰ کالری میشود که بالاتر از کالری مورد نیاز بدن برای حفظ وزن کنونی خود می‌باشد.منبع سایت ادکوان این موضوع به شما کمک خواهد کرد که در هفته ۱ پوند عضله‌ سازی خالص انجام دهید.اگر که شما این روش را به طور مستمر انجام دهید و به آن پایبند بمانید در زمان کوتاهی‌ میتوانید مقدار قابل توجهی‌ عضله‌ سازی انجام دهید.

 

دو راه برای افزودن میزان کالری اضافه وجود دارد:

۱) شما میتوانید ساعت خود را طوری تنظیم کنید که در میانه شب از خواب برخیزید و وعده غذایی یا نوشیدنی‌ خود را میل نمائید.

۲) اگر که صدای زنگ ساعت شما را اذیت میکند در روش دوم شما میتوانید قبل از خواب چند لیوان آب بنوشید.این امر باعث میشود که آب بدن زیاد شود و شما به طور خود به خود بعد از چند ساعت خوابیدن برای رفتن به سرویس بهداشتی از خواب بر خواهید خواست.در این زمان است که شما میتوانید وعده غذایی یا نوشیدنی‌ پروتئینی خود را میل نمائید.این کار چند دقیقه بیشتر به طول نخواهد انجامید و بعد از مصرف وعده غذایی خود میتوانید بلافاصله به خواب خود ادامه دهید.

در ابتدا ممکن است این کار برایتان سخت به نظر برسد اما بدانید که آماده سازی یک نوشیدنی‌ پروتئینی چند دقیقه بیشتر وقت شما را نخواهد گرفت و مطمئن باشید که نتایجی‌ که به دست میاورید ارزش این کار را خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *