آیا خانمها می توانند پروتئین مصرف کنند؟
شما اینجا هستید
پروتئین ها » آیا خانمها می توانند پروتئین مصرف کنند؟

در حالیکه معمولا مردان به راحتی با مصرف مکمل های پروتئینی کنار می آیند. خانمها در مورد مصرف مکمل های پروتئینی بسیار محتاط می باشند. تصورات غلطی در رابطه با مصرف مکمل های پروتئینی توسط خانمها وجود دارد. فراموش نکنید که پروتئین برای تمام افراد ضروری است نه فقط برای بدنسازان. بلکه خانمها نیز به دلایل زیر به پروتئین نیاز دارند:

 

 

 

 

تقریبا تمام اعضای بدن از پروتئین ساخته شده است. پروتئین فراوان ترین ماده موجود در بدن ما بعد از آب  می باشد. بدن نیازمند پروتئین برای ترمیم ، رشد و حفظ خود می باشد.

مصرف پروتئین باعث افزایش 25 درصدی متابولیسم بدن و سوختن کالریهای اضافی می شود.

نه تنها برای ورزشهای قدرتی مصرف پروتئین لازم است بلکه مصرف آن برای فعالیت های روزانه نیز ضروری است. پروتئین باعث ترمیم و بازسازی عضلات شده و باعث قوی تر شدن بدن می شود و فشار کمی به عضلات حتی عضله قلب وارد می شود.

پروتئین باعث تقویت سیستم ایمنی شده و از مستعد شدن بدن به بیمارهای ویروسی و میکروبی می کاهد.

پروتئین باعث سیری بلند مدت و کاهش اشتها می شود.

پروتئین باعث رشد سریع و سالم پوست ، مو ، ناخن و … می شود و باعث می شود سالم تر و زیبا تر بنظر برسید.

با این تفاسیر، چه میزان پروتئین برای خانمها کافی می باشد. میزان پروتئین مورد نیاز افراد به متغیرهای فراوانی بستگی دارد. این فاکتورها شامل وزن بدن، قد، سن، فعالیت فیزیکی، وضعیت سلامتی بدن و … دارد. ولی به عنوان یک قاعده کلی خانمها نیازمند 1 تا 1.8  گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن می باشند. اگر زندگی کم تحرک و نشسته ای را دارید عدد کوچک را انتخاب کنید و لی اگر تحت استرس می باشید یا باردارهستید ویا دوران نقاهت بعداز بیماری را سپری می کنید و یا ورزشهای استقامتی ویا کار با وزنه انجام می دهید عدد بزرگتر را انتخاب کنید و یا عددی بین این دو عدد را انتخاب کنید.

وزن به کیلو گرم ضرب در 1.5 = میزان پروتئین روزانه به گرم

مثال: 60 کیلو گرم ضرب در 1.5 = 90 گرم

میزان پروتئین روزانه به گرم (/) 3 = میزان پروتئین مورد نیاز در هر وعده برحسب گرم

90 گرم (/) 3 = 30 گرم در هر وعده

قبل از شروع هر رژیم و یا برنامه ورزشی، از جمله استفاده از مکمل های رژیمی، غذایی ورزشی با متخصص تغذیه یا پزشک  مشورت کنید.

  1. مینو

    سلام 
    لطفا در رابطه با مصرف مکمل پرتیین راهنمایی کنید,55 کیلو وزن دارم و160 قدم هست,نمی خوام چاق بشم فقط می خوام سفت بشم,الان مدتی هست بدنسازی می کنم ,می خواستم اگر می شه راهنمایی کنید که چه مارکی بهتره؟ و نحوه مصرفش چیه؟ 

    • ابوالفضل

      سلام
      مصرف چربی را از غذای خود کاهش بده . و مصرف قند مصنوعی را قطع کن . این ها از مصرف مکمل برای شما مهمتره . مکمل هم وی 100% آمینو گلوتامین

  2. زیبا

    سلام ۲۸ سالمه ۴۰ کیلو وزنم . مکمل وی برام خوبه؟

    • رضایی

      خوب اگه ورزش میکنید اره قدتون چند هست کمبود وزنتون چند کیلو هست در صورت تمایل بهتره گینر بگیری

  3. زهرا

    سلام.من ۲۵ ساله هستم با قد ۱/۶۶ و وزن ۶۱ کیلوگرم.هیکل متناسبی دارم ولی دوس دارم عضلانی تر بشم و خطوط عضله ران و شکم تا حدی برجسته بشه.البته نه خیلی زیاد مثل آقایون.درحدی که تفکیک شه.در هفته سه روز ورزش میکنم(پیلاتس پیشرفته)چی باید مصرف کنم و به چه میزان؟

    • بهزاد

      پروتئین وی روزی دو بار میتونی آمینو اسید هم مصرف کنی البته در کنار رزیم پر پروتئین

  4. زهره

    سلام من ۳۲ سالم هست و وزنم ۴۸ قدم ۱۶۲ ، ۱ ماه هست که بدنسازی کار میکنم با مشورت مربیم قرارشده یکماه پودر پروتئین مصرف کنم چون قصد دارم ۶ ماهه بعد برای بارداری اقدام کنم و وزنم کم هست باید بیاد بالا،می خوام بدونم مصرف پودر پروتئین مانع از بارداری میشه یا نه؟؟

  5. زهره

    آقای بهزاد هم رژیم بهم دادن هم قرص آمینو در کنار پروتئین (آمینو روزی ۲ بار و پودر پروتئین هم ۲ بار با شیر )برای بارداری مشکلی ایجاد نمیکنه ؟؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره