چگونه مانند یک مدل ژورنال غذا بخوریم ؟
شما اینجا هستید
بدنسازی بانوان » چگونه مانند یک مدل ژورنال غذا بخوریم ؟

سلام دوست فیتنسی من ! من تمایل دارم روش تغذیه ای خود را به عنوان یک مدل تناسب اندام دراختیار شما قراردهم . این راهنمایی ها شما را جهت بدست آوردن اندامی متناسب ، کاهش وزن ونزدیک شدن به داشتن اندامی مانند یک مدل ژورنال کمک می کند . درطی ۲۰ سال تجربه من درکار مدلینگ ، در چهارسال آخر توجه بیشتری به صنعت فیتنس پرداخته ام وبسیار خرسند م از اینکه با اطلاعات مفیدم دیگران را برای بهترین بودن راهنمایی کرده ام . اطلاعاتی که سالها طول کشید که آنها را کشف کنم . درحقیقت تلاش من این است که شما عزیزان راههای اشتباهی که من رفتم وتجربه های غلط من را تجربه نکنید و خود را درمعرض این برنامه های ابداعی تغذیه ای قرارندهید که درزیر به سادگی برای شما توضیح خواهم داد .

 

 

دراینجا برنامه غذایی معینی برای یک مدل تناسب اندام وجود دارد که همه برنامه ها با یک اصل اولیه که شما باید روی آن تمرکز داشته باشید آغاز می شود : تغذیه مدلهای فیتنس ! آنها هرگز به خود گرسنگی نمی دهند وهرگز به طور ناگهانی غذایی رامصرف نمی کنند.

نکته مهم ! شما باید طوری بخورید که وزن ازدست داده ولی عضلاتی جذاب و زنانه برای خود بسازید.

صبحانه : مهمترین وعده غذایی درطول روزمی باشد ! کاری راکه من عادت به انجام آن داشتم را انجام ندهید وفکرنکنید با نخوردن صبحانه لاغرمی شوید .نخوردن صبحانه ولع شما را جهت خوردن در طول روز بیشتر می کند وباعث زیاده روی درخوردن ناهار می شود . همچنین نخوردن صبحانه بدون آنکه شما بخواهید متابولیسم شما راکاهش میدهد .

میان وعده صبحانه تا ناهار: ضروریست !

هرگز تازمان نهار خود را گشنه نگذارید وحتما میان وعده ای جزئی فاصله بین صبحانه ونهار مصرف کنید هدف از مصرف این میان وعده ، کسب حدودا ۲۰۰ کالری جهت حفظ انرژی شما ، تنظیم قند خون و جلوگیری از مصرف غذای حجیم دروعده نهار می باشد.

وعده غذایی بعدازظهر:

وعده نهارخیلی مهم است . ازخوردن نهارصرف نظرنکنید ، تا نیروی کافی درمحل کارخود داشته باشید وبه جای صرف نهار درحال انجام وظایف خود نباشید که این کار انرژی شمارا تحلیل می دهد . دراین صورت درموقع شام احتمال اینکه شما زیاده روی کنید وهرچه جلوی چشمتان می بینید مصرف کنید زیاد است .

وعده غذایی عصر:

درمشاوره های متعدد وبیشماری که داشتم ، آموخته ام که این زمان گول زننده ترین زمان درطول روزاست . من این زمان را زمان وسوسه نامیده ام . زمانی که ما تمایل زیادی به لغزش داریم . درزمانی که همکار ما با تعدادی شیرینی ترد می آید و ما شروع به خوردن آنها می کنیم این کار را انجام ندهید وفقط یک وعده کوچک درحدود ۲۰۰ کالری میل کنید .

 

 

شام هنگام غروب

شام وعده غذایی است که مادراین زمان با دوستان ویا خانواده خود دورهم هستیم . اما زیاده روی نکنید استراتژی مهم دراین وعده این است که شما ازمنابع غذایی پروتئین وکربوهیدراتهای فیبری کم حجم استفاده کنید . سبزیجات بخارپز مانند کلم بروکلی ، مارچوبه ، اسفناج ویا سالادی مخلوط از سبزیجات جهت این وعده مناسب است . مدلهای تناسب اندام صبحانه رابه مانند یک ملکه ، نهار را مانند یک پرنسس وشام را به مانند یک دهاتی صرف می کنند و درطول روز دو میان وعده کوچک یکی بین صبحانه ونهار ودیگری بین نهاروشام مصرف می کنند.

این مثال جالب وراهنمای مصرف میان وعده ها به شما کمک می کند که تمرکزی روی مصرف خود ، جهت دریافت کالری مناسب درطول روز داشته باشید .

ازاین فرمول غذایی جهت صبحانه ، نهار وشام پیروی کنید : تمام منابع کربوهیدراتی حبوبات را درنظرتان داشته باشید . مدلهای فیتنس کربوهای حبوبات را ازشام خود حذف می کنند. به دلیل اینکه درصبح روز بعد آنها فعالیت بدنی جهت چربی سوزی وعضله سازی دارند .

اگرشما درشب کربوهیدراتهای کمپلکس رامصرف کنید با کربوهیدرات بیشتری ازخواب بلند می شوید ومجبورمی شوید اول این کربوهیدراتها را بسوزانید . جهت میان وعده بین صبحانه ونهار ونیز نهاروشام وعده غذایی حدودا ۲۰۰ کالری مصرف کنید .

پروتئینها : سفیده تخم مرغ ، بوقلمون چرخ کرده ، کنسروتون درآب ،پروتئین وی ایزوله ، پنیر کم چرب ، گوشت گوساله چرخ کرده بدون چربی ، شیرکم چرب یا فاقد چربی ، ماهی (سالمون ،ماهی خاردار،هالیبوت ) سینه مرغ بدون پوست واستخوان

کربوهیدراتهای کمپلکس :

آردجودوسر، برنج قهوه ای ، پاستای حبوبات ، سیب زمینهای شیرین ، دانه هایی مثل لوبیا قرمز ، بلغور ، سریال

ادویه ها : سیر ، پیاز، خردل بالزامیک ، پودرفلفل تند ، مایونزبدون چربی ، سرکه ، لیمو، آب لیمو، سس گوجه فرنگی ، نمک یاسدیم کم

کربوهیدراتهای فیبردار:

کرفس ، اسفناج، بروکلی ، مارچوبه ، گل کلم ، فلفل دلمه ای ، بروکسل ، کاهوبرگ سبز

چربیهای مفید : روغن زیتون ، گردو، آواکادو، روعن دانه تخم کتان، بادام زمینی بدون نمک ، کره بادام زمینی طبیعی

آب میوه ها : چای سبز، شیربدون چربی ، آب انار، آب معدنی

یک انتخاب خوب میتواند مصرف مخلوط پروتئینی با کیفیت بالا (دسرپروتئین سبک با ۱۳۰ کالری حاوی ۲۰ گرم ازبهترین پروتئین ها و۷ گرم کربوهیدرات درهراسکوپ) ماست بدون چربی ، یک عددسیب ویک مشت بادام بدون نمک باشد . امیدوارم مقاله من درمورد اینکه چطور یک زن مدرن وامروزی باشید مورد پسند واقع شده باشد واینکه شما بتوانید برای مدل ژورنال شدن ازمصرف صحیح غذاهای سالم بهره مند گردید .

این ماموریت من است که تمام دانش خودرا جهت رسیدن دیگران به یک هدف صحیح جهت زندگی بهتر که سزاوار آن هستید را به مردم عرضه کنم من یقین دارم که با انجام این کارها ورعایت اصول وانجام تمرینات مداوم کیفیت زندگی شما همراه با لذت سلامتی وزیبایی افزایش پیدا خواهد کرد .

غذاهایی که مدلهای تناسب اندام باید از خوردن آنها اجتناب کنند عبارتند از :

 

 

پیراشکی – نان سفید – شیرینی کوکی یا کلوچه – کورن فلکس – پاستا بدون سبوس (یعنی آردسفید ) سیب زمینی سفید- کیکهای برنج – چغندر- هویج – موز – کشمش – آبمیوه – آناناس – هندوانه – عسل – بستنی – ژله ومربا

 

  1. صبا

    با سلان و خسته نباشید
    میشه ی چربی سوز به من معرفی کنید……..

    • مدیریت

      Lipo6 Black hers oxyelite_pro

  2. ساناز

    خیلی مفید بود. ممنون

  3. صورتى

    سلام،من از چربى سوزlipo6استفاده کردم،البته فقط چند تا قرص..چون دچار سرگیجه و حالت تهوع شدم..قرص بعدى که گرفتم hydroxycutبوده ولى باز دچارسوزش گلو،بالارفتن ضربان قلبم و تهوع…این علائم عادیه یا واسه من این قرص هاقویه؟؟ممنون

    • احمد

      شما بهتره از ال کارنتین استفاده کنی خانم

      • صورتى

        ممنون از راهنماییتون،لطفا بیشتر راهنمایی کنید..قرص یا مایع؟چه مارکى؟؟ایرونى یا خارجى؟؟از داروخونه میشه تهیه کرد؟؟قیمت؟؟تشکر

        • احمد

          سلام کارنیتین Carnitine یا ال-کارنیتین (L-carnitine) از اسیدهای آمینه لیزین و متیونین ساخته شده و موجب آزاد سازی انرژی از یاخته‌های چربی می‌شود. این ماده موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری می‌شود.میتونی از نوع خوراکیش استفاده کنی البته ایرانیا کیفیتشون زیاد خوب نیست اگه میتونی خارجی ورداری خوبه قرص های ۲۵۰ و ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرمی هستش
          قیمت ال کارنیتین داروخانه ای
          قیمت: ۱۲۶,۰۰۰ ریال
          ۶۰ عدد قرص ۲۵۰ میلی گرمی
          قیمت: ۲۲۰,۰۰۰ ریال
          ۶۰ عدد قرص ۵۰۰ میلی گرمی
          قیمت: ۴۴۵,۰۰۰ ریال
          ۶۰ عدد قرص ۱۰۰۰ میلی گرمی
          خارجی هاشم از ۶۰شروع میشه به بالا مثلا ماسل فرام هست ۸۵ اینا هست ال کارنیتین مایع اینر آرمور ۱۷۰تومن هست البته میتونی از قرص کافئین هم برای چربی سوزی استفاده کنی
          ال کارنیتین ۵۰۰ فورت پلاس اینم خوبه اگه بتونی گیر بیاری

  4. صورتى

    مرسى احمد از راهنماییت…لطف میکنى به سؤالم در صفحهhttp://edcoan.ir/archives/16963.htm ج بدى ..من قدم ١۶٨،وزنم۶٩ هستش..میخوام ۶۵ کیلو بشم….از کدوم قرص هایی که میگى استفاده کنم که ج بگیرم؟بازم ممنون از لطفتت

  5. صورتى

    مرسى احمد..لطف میکنى و به سؤالم در صفحهhttp://edcoan.ir/archives/16963.htm ج بدى و اینکه من قصد دارم حدود ٣یا۴ کیلو کم کنم از کدوم قرص هایى که معرفى کردى استفاده کنم؟بازم ممنون..موفق باشى

    • رضا

      سلام به نظر من شما اول به جای این که به فکر یه مکمل برای چربی سوزی باشی تغذیتو تو این راستا طراحی کن کنارشم میتونی از کافئین یا ال کارنتین استفاده کنی بهتره فعالیت های هوازی هم داشته باشی اگه دسترسی به مکمل های خارجی نداری از همین دارخانه ای شروع کن

      • صورتى

        ممنون از راهنماییتون اقا رضا،فعالیت هوازیم دو روز در هفته است..٢٠مین تردمیل،٢٠مین الاپتیکال..رژیم غذایى ندارم ولى پرخورى هم نمیکنم…قرص هم میتونم تهیه کنم..فقط کدوم نمونه بهتره و زودتر ج میده،که بتونم حداکثر ۵ کیلو کم کنم..ممنون

  6. صورتى

    مرسى اقای احمد،حدود سه سال و نیم ایروبیک کار کردم چون نتیجه نگرفتم..الان حدود یک سال و نیمه بدنسازى کار میکنم و بیشتر فعالیتم روى عضلات باسن و پاهاست..همون طورى که در بالا گفتم یک ماه و نیمه دو جلسه پایین تنه و یک جلسه بالاتنه..برنامه فعلى که واسه پایین تنمه اینه http://allfitness.persianblog.ir/page/16 ….دو جلسه در هفته..براى از بین بردن سلولیت،حالا میتونم جلسه اول از این برنامه و جلسه سوم از برنامه دیگه مخصوص باسن و پاهام استفاده کنم؟؟کدوم یکى از دو برنامه زیر براى من بهتره؟؟http://edcoan.ir/archives/16963.htm یا روز ۵برنامه باسن و پا در برنامه تمرینى وبلدوزر http://edcoan.ir/archives/19073.ht m؟؟قدم ١۶٨،وزنم۶٨…واسه حجم و از بین رفتن سلولیت…,واز نظر شما کدوم یک از قرص هایى که معرفى مدرید واسه من مناسبه؟؟

  7. صورتى

    لطفا یکى ج سوال منو بده…منتظرم

  8. صورتى

    لطفا ج سوالمو بدید..خیلى وقته منتظر هستم..ممنون

  9. صورتى

    ??????????????????????????????????????????????????????????

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره