دستورالعمل جایگزین های مایعات برای ورزشکاران
شما اینجا هستید
مباحث عمـومی و متفرقه ی تغـذیه » دستورالعمل جایگزین های مایعات برای ورزشکاران

راهنمای مصرف مایعات انجمن ورزشکاران امریکا

پیش از تمرین

drink-water_1

 

 

1- 2 تا 3 ساعت پیش از ورزش 500-550 میلی لیتر آب یا نوشابه ورزشی بنوشید

2- 10 تا 20 دقیقه قیل از تمرین 200 تا 300 میلی لیتر آب یا نوشابه ورزشی بنوشید

 

در طول تمرین

1- ورزشکاران در موقعیت های مختلف از نوشیدن مایعات دارای کربوهیدرات سود می برند

2- اگر تمرینات بیش از 45 دقیقه طول بکشد یا سخت و شدید باشد مایعات دارای کربوهیدرات باید در طول تمرین مصرف شوند

3- محلول 6 تا 8 درصد کربوهیدرات متابولیسم کربوهیدرات را در حد مناسب حفظ می کند

4- در طول برنامه های ورزشی که برای حفظ آب رسانی باید مایعات فراوان مصرف شوند ترکیب کربوهیدرات باید پایین نگه داشته شود (کمتر از 7 درصد) تا ابرسانی بخوبی انجام شود

5-مایعات حاوی نمک (سدیم کلراید ) برای افزایش تشنگی و تمایل به مصرف آب بیشتر مفید می باشند در عین حال مواد از دست رفته را نیز جبران می کنند

6- مصرف نوشیدنی های خنک (10 تا 15 درجه سانتیگراد) توصیه می شود

7-هر 10 الی 20 دقیقه 200 تا 300 میلی لیتر اب یا نوشابه ورزشی مصرف کنید ورزشکاران باید تشویق شوند که پیش از تشنگی اب مصرف کنند

پس از تمرین

1- ظرف 2 ساعت مایعات کافی بنوشید تا کاهش وزن ناشی از تمرین را جبران کنید : در ازای هر نیم کیلو کاهش وزن 600 میلی لیتر اب یا مایعات ورزشی بنوشید

2- ظرف 6 ساعت 25 تا 50 درصد بیش از وزن از دست رفته ناشی از تمرین مایعات مصرف کنید

نشانه های کم آبی و گرما زدگی

علائم اولیه

1- خستگی2- خستگی مفرط  3- کاهش اشتها  4- عدم تحمل گرما  5- پوست برافروخته  6- منگی  7- ادرار تیره رنگ با بوی تند   8- سرفه خشک  9- سوزش معده  10 – سردرد  11- خشکی دهان

علائم حاد

1- اشکال در بلع  2- عدم تعادل  3- گیجی  4- پوست چروکیده  5- گود افتادن چشم ها و تاری دید   6- درد در هنگام دفع ادرار   7- بی حسی و کرخی پوست   8 – اسپاسم یا گرفتگی عضلات   9- هذیان گویی

  1. shayan

    salam ostad
    in mayeat havie karbo hidrat mitone ab va asal bashe?

  2. ali

    نه فقط کربوهیدرات ساده باید میل بشه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره