شدت تمرینات
شما اینجا هستید
بدنسازی و فیتنس » شدت تمرینات

شدت تمرینات

در تمرینات قدرتی شدت (بار) و به عنوان درصدی از ۱RM بیان می گردد

شدت به عنوان عمل تحریک نیرومندانه اعصاب بکار گرفته شده در تمرین می باشد قدرت تحریک بستگی به بار تمرین نیز داشته و به سرعتی که آن حرکت اجرا می شود تغییر استراحت  اینتروال بین تکرارها و ست ها و فشار روانی زمان تمرین مربوط است

شدت تمرینات

بنابراین شدت تمرین با توجه به تلاش عضلانی به کار گرفته شده و انرژی مصرف شده در طی تمرینات قدرتی مشخص می شود

 فوق بیشینه باری فراتر از یک ماکزیمم قدرت است که در اغلب موارد بار بین ۱۰۰ تا ۱۲۵ درصد ۱RM که منجر به استفاده از نیروی اکسنتریک می شود را گویند

وقتی از روش بار فوق بیشینه استفاده میکنید بهتر است که از ۲ یار کمکی نیز استفاده شود تا هر کدام در یکی از انتهاهای هالتر بایستد که از حادثه و اسیب جلوگیری شود

در طی مرجله بیشینه قدرت فقط ورزشکارانیکه تمرینان پیش زمینه ای قوی و یا تمرینات پایه ای مقاومتی داشته ایند از این تمرین (فوق بیشسنه ) می توانند استفاده نمایند ورزشکاارن دیگر بایستی حداکثر از بار تمرین ۱۰۰ درصد یا ۱RM  استفاده نمایند

  جدول زیر بار بکار رفته در تمرینات قدرتی را نشان می دهد

جدول مقیاس شدت  (بار) بکار گرفته شده در تمرین قدرتی و بدنسازی

 RM = یک تکرار حداکثر

جدول یک تکرار حداکثر  http://edcoan.ir/archives/11981.htm

چکیده :

حداکثر بار یعنی ۹۰ تا ۱۰۰ درصد ماکزیمم وزنه ای که فرد بلند میکند (بیشینه)

بارسنگین یعنی ۸۰ تا ۹۰ درصد ماکزیمم وزنه ای که فرد بلند میکند

بار متوسط یا زیر بیشینه یعنی ۵۰ تا ۸۰ درصد ماکزیمم وزنه ای مه فرد بلند می کند

بارکم یعنی هر باری که بین ۳۰تا۵۰ درصد ماکزیمم وزنه ای است که فرد می تواند بلند کند

نوشته : تئودرا بومپا

  1. Bagheri

    با سلام
    با تشکر از وبلاگ مفیدتون
    در مورد قالب جدید انجمن … بد نیست … ولی فونت خیلی بدی داره ,فونت قبلی خیلی بهتر بود
    جای آخرین نظرات هم در قالب جدید خالیه

    • مدیریت

      با سلام

      خرسندیم از نظر شما در مورد قالب جدید
      این قالب به طور آزمایشی بر روی سایت قرار گرفته
      و تیم طراح تست هایی رو دارن انجام میدن
      تا تمام شدن مراحل پیاده سازی شکیبا باشد
      و بعد از اتمام منتظر انتقادات و پیشنهادات شما هستیم

  2. فرزاد

    باسلام باتشکر از سایت عالیتون
    قالب قبلی خیلی بهتر بود.یجور خاص بود و آرامبخش.این یکم شلوغو مثله بقیه سایتا عام شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره