استراتژی های رژیم غذایی برای زنان و مردان
شما اینجا هستید
اخبار سلامت » استراتژی های رژیم غذایی برای زنان و مردان

طبق مطالعه جدید که در ژرنال تغذیه و متابولیسم به چاپ رسیده محققان از 58 مرد و 72 زن که مبتلا به اضافه وزن بودند خواستند که به مدت یک سال یک رژیم غذایی با 500کالری کاهش در روز نسبت به کالری مصرفی روزانه خود را رعایت کنند.


 

5 پوند معادل2268 گرم

نیمی از این افراد روزانه 1/6 گرم پروتئین به ازای هر کیلو گرم وزن بدن دریافت کردند و نیم دیگر که در این مطالعه شرکت کرده بودند 0/8 گرم به ازای هر کیلو گرم وزن بدن خود پروتئین دریافت کردند.
مردان و زنان تقریبا بطور یکسان تقریبا معادل 10% وزن بدن خود کاهش وزن داشتند. تفاوت قابل ملاحظه ای بین گروهی که رژیم پر پروتئین و پر کربو هیدرات مصرف می کردند وجود نداشت. اما تفاوت قابل ملاحظه ا ی در میزان از دست دادن چربی بدن در این دو گروه به چشم می خورد. به عنوان مثال یک زن با وزن 150 پوند تقریبا معادل 68 کیلوگرم با چربی 19٪ بسیار کوچکترو بسیار سالم تر از یک زن هم وزن خود با چربی 35 درصد به نظر می رسد.در حالیکه دارای وزن برابر می باشند ولی دارای ترکیب و ریخت بدنی متفاوتی خواهند بود. از آنجا که عضلات متراکم تر از چربی می باشند فردی با چربی کمتر و عضله بیشتر هیکل کوچکتری خواهد داشت.

نتایج این تحقیق نشان داد که رژیم غذایی با پروتئین بالا بسیار موثرتر در کاهش مقدار چربی بدن عمل می کند. مردان نسبت به زنان آسان تر از ناحیه شکمی چربی از دست می دهند.اما نکته قابل توجه این است که مردان وزن زیاد تری نسبت به زنان در ناحیه شکمی حمل می کنند. از سوی دیگر میزان چربی در زنان بیشتر در قسمت پاها و پائین تنه تجمع پیدا می کند ولی آنها فقط به اندازه مردها در ناحیه پاها و پائین تنه می توانند چربی از دست بدهند.

با مصرف پروتئین وی همه می توانند چربی بدن خود را از دست بدهند ویا به عبارتی چربی سوزی کنند

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره