بر اساس تحقیق منتشر شده در مجله فیزیولوژی، دو راه برای افزایش سنتز پروتئین در عضلات وجود دارد. سنتز پروتئین فرایندی است که نقش بسیار بزرگی در اندازه و قدرت عضلات ایفا می کند. اول اینکه کافی است از مصرف مواد پروتئینی غافل نشوید.  اما افزایش مواد مغذی پروتئینی در سنتز پروتئین تنها حدود یک و نیم  ساعت در بدن دوام دارد علیرغم اینکه  اسیدهای آمینه  هنوز در دسترس عضلات باقی می مانند. از سوی دیگر، تنها یک جلسه کار با وزنه باعث می شود سنتز پروتئین به مدت ۲۴ ساعت یا بیشتر در بدن استمرار داشته باشد.

البته، سنتز پروتئین به منزله کلیدی که روشن و خاموش می شود نیست. نحوه  ورزش کردن نیز باعث تفاوت واقعی در پاسخ متابولیک می شود.  وزنه زدن با ۲۰٪ تا ۴۰٪ از حداکثر توان تاثیر بسیار کمی بر روی سنتز پروتئین عضلات خواهد داشت. بلند کردن وزنه ها با ۷۰٪ تا ۹۰٪ از حداکثر توان شما باعث به حداکثر رسیدن پاسخ متابولیک بدن می شود. اگر با ۲۰٪ تا ۴۰٪ از حداکثر توان خود به انجام هر ست از تمرینات می پردازید مطمئنا نتیجه دلخواه را بدست نخواهید آورد.

افق روشن تر:  بسیاری از این یافته ها باعث تعجب بدنسازان با تجربه نخواهد شد.  آنها تخصص عملی از نظر زمان بندی مصرف  پروتئین، تکرار با وزنه های سبک و سنگین و موفقیت  و عدم موفقیت در تمرین را دارند. اما  برا ی کسانیکه نتیجه خوب از تمریناتشان تاکنون نگرفته اند این اطلاعات می تواند نقطه شروع خوبی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *