در مقاله قبل در مورد اینکه چگونه اجرای تمرینات استقامتی با شدت متفاوت می تواند در سنتز پروتئین تاثیر گذار باشد. سنتز پروتئین به مکانیسم رشد عضلات از نظر اندازه و قدرت اطلاق می شود. تحقیق منتشر شده در مجله آمینو اسیدها به بررسی کیفی آمینو اسیدهای لیوسین و سیترولین در فرایند عضله سازی می پردازد.

 

 

ادامه مطلب: تاثیر آمینو اسید های ضروری در افزایش هورمون رشد

لیوسین یکی از آمینو اسیدهای شاخهای BCAAs  می باشد که و سیترولین آمینو اسیدی است که نقش آن درارتقاء پمپ عضلانی ثابت شده است. محققین به مدت یک هفته در رژیم غذایی موشهای آزمایشگاهی مکمل های لیوسین و سیترولین اضافه کردند. نه تنها تمام موشها پس از یک هفته عضلات قوی پیدا کرده بودند بلکه بسیار فعال تر از موشهای دیگر که مکمل دریافت نکردند بودند.

افق روشن تر: هنگامیکه نتایج این تحقیق بیشتر مورد بررسی قرار گرفت محققین دریافتند که آمینو اسید لیوسین کمک زیادی در به حداکثر رساندن نیروی ایزومتریک در این جوندگان می کند. اکنون سئوال این است که اگر این دو آمینو اسید مفید می باشند پس با افزودن 20 آمینو اسید دیگر چه نوع انتظاری در رسیدن به اهداف تمرینی ایده آل خود خواهید  داشت. پاسخ آن را میتوانید در مقاله ببینید. فاکتور رشد شبیه انسولین IGF-1  هورمونی طبیعی می باشد که تاثیر مستقیم در افزایش رشد سلولهای بدن دارد. تحقیق منتشر شده در مجله آمینو اسیدها به بررسی تغذیه بعد از تمرین و اثر آن در سطح هورمونIGF-1   می پردازد.

محققین از 6 دانشجو مرد خواستند که یک دوره تمرینات با شدت بالا را اجرا کنند. گروه اول فقط از دارونما بلافاصله بعد از تمرین اسفاده کردند گروه دوم فقط از نوشیدنی حاوی کربوهیدرات میل نمودند و گروه سوم از نوشیدنی ریکاوری حاوی آمینو اسیدهای ضروری و کربوهیدرات مصرف کردند. اگرچه تغییر قابل ملاحضه ای در هر سه گروه مشاهده شد اما تغییر عمده در گروه سوم که از ترکیب کربوهیدرات با آمینو اسیدهای ضروری میل کرده بودند دیده شد. آکنون شاید پاسخ خود را گرفته باشید. راستی شما پس از یک تمرین شدید از چه مکملی استفاده میکنید. ما به شما آمینو اسید 2222 و کراتین ترکیبی را که حاوی کربوهیدرات سریع الجذب می باشد توصیه میکنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *