۲۰ روش برای کاهش وزن

به یکباره تصمیم بگیرید
با توجه به نحوه غذا خوردن خود شروع کنید. چربی ها و شیرینی ها را حذف کرده و میوه ها و سبزیجات را جایگزین کنید. وقتی کل سیستم را تحت کنترل در آوردید ورزش را هم به آن اضافه کنید. اگر از ورزش کردن متنفرید ابتدا با روزی ۱۵ دقیقه شروع کنید و سپس آن را به نیم ساعت افزایش دهید.

در خاطر داشته باشید که وقتی شما ورزش می کنید در حال سوزاندن چربی هستید پس چه بهتر است ورزشی انتخاب کنید که به آن علاقه دارید.

 

۲۰-روش-برای-کاهش-وزن
۲۰ روش برای کاهش وزن

۲- دوست پیدا کنید
خیلی خوب است که رفیقی داشته باشید که در هنگام لاغری شما را حمایت کند. کسی را بیابید که او هم بخواهد وزن خود را کاهش دهد و حالت رقابتی برای شما و او پیش بیاید.

۳- از وزنه استفاده کنید
تمرین کردن با وزنه عضله میسازد و متابولیسم بدن شما را بالا می برد و در نتیجه شما کالری بیشتری را می سوزانید و عضله های شما جای کمتری را برای ذخیره چربی پیدا می کنند در نتیجه شما کوچکتر به نظر می رسید.

۴- کربوهیدرات کمتری مصرف کنید.
وقتی نان و پاستای کمتری مصرف کنید فرق اساسی را حس می کنید.

۵- هدفمند باشید
برای خود محدوده زمانی قائل شوید و آن را یادداشت کنید. بطور مثال ” تا ۱۴ دسامبر ۱۵۰ پوند و یا کمتر از آن وزن خواهم داشت”. آن یادداشت را در جایی قرار دهید که هر روز قابل دید باشد.

۶- سودا را ترک کنید
اگر یک تا ۲ عدد سودا در روز می خورید شما کالری اضافه می کنید اگر ترک آن برایتان زیاد سخت نیست فورا آن را قطع کرده و به جای آن آب بنوشید.

۷- سرخ کردنی یا آب پز

از گوشت سرخ کرده، بریان شده همراه با ادویه زیاد پرهیز کنید شما با این روش عادت کرده و بیشتر هم لذت می برید.

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

۸- غذاهای بدون ارزش غذایی نخرید.
وقتی برای خرید می روید شکم خالی نروید تا سراغ خریدن هله هوله نروید. تنقلات را در خانه نگه ندارید تا کمتر برای خوردن آن تحریک شوید.

۹- صبحانه بخورید
بیشترین کالری را در ابتدایی ترین ساعات روز مصرف کنید و بعد از ساعت ۸ بعدالظهر چیزی نخورید تا هم کالری اضافه نکنید و هم راحتتر بخوابید.

۱۰- خودتان را مهمان کنید
وقتی توانستید جلوی خودتان را برای خوردن چیزهایی که خیلی به آن علاقه دارید بگیرید، بطور مثال به خودتان یک تکه بیسکویت هر روز جایزه دهید. تا فکر نکنید که چیز زیادی با نخوردن از دست داده اید.

۱۱- بشقاب های کوچک بر دارید.

۱۲- آب زیاد بنوشید.

۱۳- کل محتویات ظرف خود را نخورید.

۱۴- پنج یا شش وعده غذا بخورید.

۱۵- برای تمرین برنامه ریزی کنید.

۱۶- از رژیمهای هوس انگیز دوری کنید.

۱۷- حرکات نرمشی انجام دهید.

۱۸- غذایتان را اندازه گیری کنید.

۱۹- سبزی های تازه استفاده کنید.

۲۰- عادات مناسب ایجاد کنید.

 

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *