چه کسانی به آمینوها احتیاج دارند ؟؟؟؟

 

 

در نظر کلی تمام بدنسازان و ورزشکاران ورزشهای استقامتی قدرتی به مصرف آمینو ها احتیاج دارند اما برای اینکه هدفمندتر آمینو مصرف کنند در انتخاب آمینو بهترین آمینو را انتخاب کنند این مقاله را مخصوص سایت ادکوان می نویسم تا در راه سیاست های رشد این ورزش کمکی کرده باشم و جواب منتقدان سایت را داده باشم.

متاسفانه جو مصرف مکمل در کشورمان بسیار بد و خودسرانه است و هر کسی که اطلاعات کمی درباره مکمل دارد دست به خرید و مصرف خودسرانه مکمل می کند و در بیشتر موارد ضرر کرده و به نتیجه ای نمی رسد و از این ورزش به اصطلاح زده می شود.

در مقابل اطلاعات قدیمی و ضعیف بسیاری از مربیان و باشگاه داران باعث می شود که بدنساز در راه به غیر از هدف قرار بگیرد یا به نتیجه ای نرسد . در این مقاله کوتاه به معرفی برخی از ویژگی های آمینوها می پردازم تا خودتان بتوانید تاثیرات مکمل ها را درک کرده و انتخاب مناسبی داشته باشید اما این موضوع به این معنی نیست که خودسرانه مصرف کنید و با مشاور بدنسازی قبل از خرید مکمل مشورت نکنید .

آمینوهای موجود در دو دسته کلی قرار می گیرند :

۱) آمینو هایی که برای افزایش حجم خشک استفاده می شوند – این دسته آمینو ها نسبت به بقیه آمینوها از کالری ، کلسترول و کربوهیدرات کمی برخوردار هستند و دارای مقادیر بیشتری آرژنین و گلوتامین به همراه گروه شاخه ای Bcaa  هستند و به درصد پروتئین هم کمتر توجه شده و از پروتئین کمتری تشکیل شده است .

آمینو ۲۲۲۲ شرکت اپتیمم ، آمینو مایع شرکت توینلب و … از این دسته مکمل های هستند . آمینو ۲۲۲۲ تنها در هر وعده ۲ گرم پروتئین دارد در صورتی که آمینو ۱۰۰۰۰ شرکت یولتیمیت در هر وعده ۱۰ تا ۱۲ گرم پروتئین دارد . یکی از اشتباهات رایج در مورد استفاده از این دسته مکمل ها که بیشتر خودسرانه است اسرار بر خاصیت چربی سوزی آنها است طوری که می گویند آمینو ها جزو چربی سوزها هستند .
این نظرات کلاً از پایه و اساس بی ارزش است . اما دلیل اینکه می گویند آمینو ۲۲۲۲ چربی سوزی دارد و خشک می کند چیست ؟

از دوستان خود که می گویند با آمینو وزن کم کردن و این آمینو را مصرف کردند بپرسید آیا در دوره چربی سوزی بودند یعنی از برنامه غذایی کاهش وزن به همراه اضافه کردن تمرینات هموازی استفاده می کردند یا اینکه از رژیم افزایش وزن با برنامه تمرین افزایش وزنه و کاهش تعداد حرکات استفاده می کردند .

قطعاً می گویند از رژیم کاهش وزن استفاده می کردند . خوب پس جواب این سوال که آمینو یک چربی سوز است مشخص شد : نــــــه
در علم روز ما می پذیریم که آمینو ها در چربی سوز تاثیر دارند مخصوصاً این دسته که در بالا به ویژگی های آن اشاره کردیم که به دلایل ذکر شده است .

در بدنسازان استقامتی مانند دوچرخه سورای و و دومیدارنی و ورزش های هفتگانه مصرف آمینو های این دسته به حفظ عضلات کمک می کند و از ریزش عضلات جلوگیری می کند .
مصرف اینگونه آمینوها بسیار بیشتر از آمینو های دسته دوم هستند ، روزی از ۱۲ عدد در ۳ وعده تا روزی ۲۰ عدد آمینو در ۴ وعده گرفته و در ورزشکاران حرفه ای تر تا ۴۰ و ۵۰ عدد در روز هم بیشتر می شود .

 

۲) آمینو های این گروه بیشتر با پسوند mass  ارائه می شوند و با تفاوتی که در ارزش غذایی و با افزایش چند برابری در درصد پروتئین نسبت به گروه اول احراز می شود . از نمونه های مرغوب این دسته می توان به آمینو های ۱۰۰۰۰ یولتیمیت و آمینوهای ۲۷۰۰ شرکت یونیورسال اشاره کرد. همچنان گروه bcaa  در این مکمل ها جایگاه ارزنده ای دارند و وجود مقدار بالای گلوتامین هم در آنها مشهود است .

اگر اینگونه مکمل ها در دوره چربی سوزی استفاده شوند سرعت و میزان چربی سوزی بسیار کاهش پیدا می کند. قیمت این دسته آمینوها از گروه اول بیشتر بوده و انواع خاصی دارند . آمینو هایی که از پروتئین Whey  گرفته می شود که منبع اصلی آنها لبنیات است . آمینو سویا ، آمینو گوشت ، آمینو تخم مرغ و … از این دسته هستند که هرکدام با یک گروه خونی و شرایط بدنی سازگاری دارند .

مصرف اینگونه آمینو ها در روز به ۹ تا ۱۵ قرص کاهش می یابد . تعداد قرص های موجود در این بسته ها نسبت یه آمینوهای دسته اول کمتر است . آمینو فول قرصی شرکت توینلیب از این دسته هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *