پری موبولان و عوارض ان

پریموبولان دپو» یکی از سالم ترین و کم ضرر ترین استروئیدهایی است که امروزه در دسترس ورزشکاران رشته های قدرتی قرار دارد. تاثیرات و خاص آندروژنیکی این دارو بسیار پایین بوده و در عوض، خواص آنابولیکی آن بسیار قوی و قدرتمند است.

این دارو برای کبد سمی نبوده، به هورمونهای جنسی زنانه تبدیل نمی شود و مصرف آن در طولانی مدت نیز منجر به افزایش حجم مطلوب و با کیفیت عضلانی می گردد.

کسانی که قصد مخفی کردن دوپینگ خود از دید دیگران را داشته باشند، این دارو را بیشتر از استروئیدهای دیگر می پسندند. چرا که این دارو به هورومنهای جنسی زنانه تبدیل نشده و منجر به بروز عارضه نوک سینه و احتباس آب و املاح در بدن نمی گردد.

پری موبولان و عوارض ان
پری موبولان و عوارض ان

پریموبولان دی پوت ، نوع تزریقی استروئید متنولون می باشد . البته مواد تشکیل دهنده پریموبولان همان مواده تشکیل دهنده پریموبولان خوراکی (متنولون استات ) است . در تولید نوع تزریقی ، استر انانتات به این استروئید اضافه شده که بتدریج و به کندی از محل تزریق آزاد می شود و در اختیار سلولها قرار می گیرد . بنابراین طول مدت آن به تستوسترون انانتات شباهت دارد بطوری که مقدار آن در خون همچنان افزایش میابد و این مسئله تا 2 هفته ادامه می یابد .

پریموبولان ( متنولون) عبارت است از آنابولیکی که دارای فعالیت طولانی و خواص آندروژنی فوق العاده پایین می باشد . آثرات آنابولیکی آن نیز بسیار ملایم است بطور که قدرت و پتانسیل آن کمتر از دکا دورابولین (ناندرلون دکانوت) می باشد . به همین دلیل پریموبولان متداولترین داروئی هست که در دوره کات عضلات استفاده می شود ،یعنی همان دوره ای که افزایش حجم عضلات ، هدف اصلی تلقی نمی شود عده ای از ورزشکاران ترجیح می دهند آنابولیک ملایمی مثل پریموبولان را به داروهای حجم دهنده ای مثل دیانابول یا تستوسترون اضافه کنند تا هم دوز مصرف آندروژن را کاهش داده و هم عوارض جانبی ناخواسته را به حد اقل برسانند .

ماده موثر این دارو «Methenolone» خوانده می شود. این دارو جزو معدود استروئیدهایی است که با رژیمهای کم کالری و کم قند نیز سازگاری داشته و حتی در این شرایط نیز آثار مثبت در خور توجهی را از خود بر جای میگذارد. همین امر نیز باعث شده است تا امروزه این دارو جای خود را در دوره های کات و چربی سوزی به خوبی باز کند.

در دوره های کات و چربی سوزی می توان این دارو را به همراه «T-3»، «کلن بوترول»، «پروویرون»، «وینسترول» و «دکادورابولین» به کار گرفت.

مصرفی ترکیبی این دارو به همراه «سوستانون ۲۵۰» و «دیانابول» در دوره های حجم نیز تاثیرات بسیار خوبی از خود نشان داده است.
«پریموبولان دپو» نام تجارتی داروی تولیدی کمپانی شرینگ است که به صورت آمپولهای ۵۰ میلی گرم در ۱ سی سی تولید و عرضه می شود.

نمونه های اروپایی این محصول نیز به صورت آمپولهای ۱۰۰ میلی گرم در سی سی به بازار عرضه می گردد. این دارو را به واقع می توان سالم ترین و سازگار ترین استروئید تزریقی با بدن دانست که به هورمونهای جنسی زنانه تبدیل نشده و خواص آنابولیکی آن در قیاس با خواص آندروژنیکی آن نیز بسیار بالاست. از همه مهمتر می توان گفت که این دارو برای کبد سمی نیست.

پری موبولان و عوارض ان
پری موبولان و عوارض ان

هم زنان و هم مردان ورزشکار می توانند از این دارو استفاده کنند. دز مصرف نرمال و متوسط این دارو برای مردان در حدود x الی y میلی گرم در هفته توصیه شده است.

همانگونه که ذکر شد این دارو تنها دارو و تنها استروئید تزریقی است که با رژیمهای غذایی کم کالری و کم قند سازگاری کامل دارد. از این رو می توان این دارو را در دوره های کات نیز به کار گرفت و از آن استفاده کرد.

چرا پریموبولان یک انتخاب عالی برای بدنسازان است؟
پریموبولان در بین بدنسازان محبوب است زیرا عوارض جانبی زیادی ندارد و یکی از بی خطرترین استروئیدهای آنابولیک است.

علاوه بر این، پریموبولان یک داروی بسیار موثر برای ایجاد توده عضلانی است. همچنین برای جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات و افزایش قدرت مفید است.

همچنین، پریموبولان به افزایش استقامت هوازی کمک می کند. زیرا روند استفاده از چربی ها به عنوان منبع انرژی را سرعت می بخشد. این باعث می شود عضلات دسترسی بیشتری به ذخایر انرژی خود داشته باشند که به افزایش استقامت و کاهش خستگی کمک می کند.

در نهایت، Primobolan باعث نمی شود بدن استروژن اضافی تولید کند. این می تواند برای بدنسازان مفید باشد زیرا می تواند به آنها کمک کند تا خطر ابتلا به ژنیکوماستی (سینه مردان) را کاهش دهند.

استروئیدهای دیگری نیز وجود دارند که می توانند مزایای مشابهی را ارائه دهند، اما Primobolan اغلب یکی از ایمن ترین استروئیدهای آنابولیک در نظر گرفته می شود.

دوز مصرف هفتگی موثر برای آقایان 100 تا 200 میلی گرم است و ورزشکار به راحتی می تواند با اثرات قابل توجه آن در رشد عضلات مواجه شود .آقایان ورزشکار در مقابل دوز هفتگی 200 میلی گرم واکنش نشان می دهند اما مصرف کنندگان معمولی که می خواهند به اثرات آنابولیکی بیشتری دست یابند ، اغلب دوز بالاتری را تزریق می کنند.گاهی اوقات مشاهده می کنیم ورزشکار پرورش اندام از دوز هفتگی 600 الی 800 میلی گرم (6 تا 8 آمپول 100 میلی گرم ) استفاده می کند و از اثرات مثبتش برخوردار می شود.البته زمانی که دوز مصرف این قدر بالا می رود عوارض جانبی آندروژنی تشدید می شود اما در اکثر موارد ورزشکار به راحتی می تواند این عوارض را تحمل نماید.

میزان مصرف: بدنسازها هر هفته بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌گرم دریافت می‌کنند. بدنسازهای تازه‌ کار هر ۲ یا ۴ هفته ۱۰۰ میلی‌گرم دریافت می‌کنند.

نیمه عمر: ۵ تا ۷ روز.

پری موبولان و عوارض ان
پری موبولان و عوارض ان

مصرف ترکیبی این دارو به همراه دیگر استروئیدهای خوراکی و تزریقی از تاثیر منفی این داروها بر بدن و از شدت احتباس آب و املاح کاسته و آثار آنابولیکی آنها را نیز تشدید نموده و سفتی و خشکی عضلات را تضمین می کند. به همراه این دارو می توان از داروهایی نظیر: «اومنادرن»، «سوستانون»، «سی پیونات»، و «پروپیونات» نیز استفاده نمود.
این دارو در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز موثر بوده و در درمان بیماران مبتلا به ایدز و یا دیگر بیماریهای تحلیل برنده عضلات و تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن از آن استفاده می شود.
این دارو به صورت آمپول های ۱ میلی لیتری که هر میلی لیتر از آن شامل ۱۰۰ میلی گرم داروی اصلی است، تهیه و تولید می شود. دز معمول و متوسط مصرف این دارو در حدود w الی x میلی گرم در هفته است اما ورزشکاران رشته های قدرتی که بردباری کمتری برای رسیدن به حجم عضلانی مطلوب نیز دارند، از دزهای y الی z میلی گرم در هفته نیز استفاده می کنند

برای اینکه هر استروئیدی موثر باشد باید میزان زیادی از پروتئین های با کیفیت را مصرف کنید اگر بدن خود را با تمرین و مصرف پروتئین تغذیه نکنید نتیجه نمی‌گیرید از آنجایی که پریموبولان در اصل یک استروئید آنابولیک است با استروئیدهای آندروژنیک تستوسترونی دیگر مانند سوستانون ترکیب می شود بسیاری از بدنسازان پریموبولان را به این دلیل دوست دارند که حلقوی نمی‌شود ( به استروژن تبدیل نمی‌شود ) ولی هرچقدر که شما به مدت بیشتری از پریموبولان ( برای مثال ۱۲ هفته ) ، بیشتر شاهد آثار جانبی مانند بزرگی سینه ها، احتباس آب، سرکوب شدن تولید طبیعی تستوسترون و …خواهید بود. پریموبولان آثار سمی خاصی را بر روی کبد ندارد که برای شما یک خبر خوب است، با این حال هر استروئیدی میزانی از فشار را به کبد شما وارد می کند.

آیا پریموبولان بی خطر است؟
Primobolan به عنوان یک استروئید آنابولیک نسبتاً ایمن دیده می شود زیرا هیچ ویژگی آندروژنی ندارد. این بدان معنی است که می توانید بدون نگرانی از عوارض جانبی مانند ریزش مو یا عمیق شدن صدا از آن استفاده کنید.

همچنین، این دارو از نظر پزشکی آزمایش شده است. و مشخص شده است که تولید گلبول‌های قرمز خون را در بدن شما افزایش می‌دهد. که به موارد زیادی از جمله شرایط دیگر مانند سطوح پایین تستوسترون یا استروژن کمک می‌کند.

عوارض جانبی:
با توجه به اینکه پریموبولان در ساختار خود ترکیب الکلی کربن ۱۷ را ندارد، جزء استروئیدهایی است که کمتر کبد را تحت فشار قرار می دهد و از طرفی آروماتیزه نمی شود. بنابراین کمتر عوارض ناشی از تجمع استروژن در بدن نمایان می شود. اما هرگز فراموش نشود که تمامی استروئیدها در صورتی که برای مدت طولانی بیش از ۱۰ هفته و نیز از دوزهای سنگین استفاده شود. عوارض جانبی جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. به خاطر داشته باشید با مصرف مازاد هرگز میزان سنتز پروتئین بیشتر نخواهد شد و تنها عوارض جانبی آن بیشتر می شود.

افزایش آکنه در صورت و پشت
آکنه در جایی که قبلا وجود نداشت
پرخاشگری
تغییرات در میل جنسی
نعوظ مکرر و دردناک
افزایش موهای صورت
نوسانات خلقی
لازم به ذکر است که در اکثر موارد با قطع مصرف دارو این عوارض از بین خواهند رفت.

نمایش تمام محصولات فروشگاه مکمل های ورزشی ادکوان

فروشگاه ادکوان

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *