اگر شما هزینه کمی را می توانید به مصرف مکمل ها اختصاص دهید، بهتر است بخش عمده ای از آنرا صرف خرید پروتئین کنید. در واقع مثل اولویت غذایی تان، اولویت در خرید مکمل را هم باید به پودرهای پروتئین اختصاص دهید.

 

 

اگر مقدار پروتئین مورد نیاز بدن را در اختیارش قرار ندهید، عضلات تان رشد خوبی نخواهند داشت. می توانید روی مکمل های پروتئین خالص تمرکز کنید. اگر بودجه محدودی دارید، بدنبال انواع محصولاتی باشید که هزینه کمتری دارند.

بعنوان مکمل، یک پودر پروتئین وی ساده در وزن بالا به صرفه ترین محصولی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. وقتی مکمل هایی را که وزن بالاتری دارند خریداری می کنید، شاید هزینه بیشتری بپردازید ولی حقیقت این است که هر وعده از مکمل شما ارزانتر از همان مکمل ولی در وزنی پایین تر است. برای غذاها هم بر منابع پروتئین ارزنتر تکیه کنید از جمله تخم مرغ کامل، شیر کم چربی ، تن ماهی ( یا انواع دیگر کنسرو ماهی مثل ساردین یا کیلکا )، مرغ و بوقلمون . به هر حال باید تمام تلاشتان را انجام دهید تا روزانه به ازای هر کیلو از وزن بدن، ۲ گرم پروتئین در اختیار بدن قرار دهید، و ترجیحاً آنرا در شش وعده تقسیم کنید.

وقتی توانستید مقدار پروتئین مورد نیاز بدنتان را تاًمین کنید، آن وقت می توانید به فکر شروع مصرف مکمل های دیگر باشید. مکمل هایی مثل کراتین ، انواعی از آمینواسیدها مثل گلوتامین ، آرژینین یا آمینواسیدهای شاخه دار و مکمل های مولتی ویتامین و مینرال جزو مهمترین مکملها هستند.

 

منبع : مجله Muscle&Fitness

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *