یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: بهتر است ورزشکاران در ماه رمضان بیشتر غذاهای آب پز و بخار پز استفاده کنند.

علی اشرف رشیدی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان ایسنا منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: ورزشکاران در این ماه سعی کنند از مصرف غذاهای سرخ کرده خودداری کرده و برای طبخ غذا از روش های دیگری مثل آب پز کردن و یا بخارپز کردن استفاده کنند.
وی افزود: ورزشکاران سعی کنند بعد از خوردن سحری نخوابند، زیرا وضعیت درازکش باعث برگشت موادغذایی معده به مری ( رفلاکس به مری) و ترش کردن آنها می شود.


این کارشناس ارشد تغذیه گفت: ورزشکاران در ماه رمضان تمرینات ورزشی خود را سبک تر انجام دهند زیرا انجام حرکات ورزشی سنگین، موجب از دست دادن نمک، آب زیاد و ضعف شدید در ورزشکاران می شود.
وی با تاکید بر عدم حذف وعده سحر، افزود: ورزشکاران سعی کنند بدون سحری روزه نگیرند، زیرا در این صورت فرد حتما در طول روز دچار ضعف و بی حالی خواهد شد.
رشیدی خاطر نشان کرد: ورزشکاران در وعده سحر ی با این دید که در طول روز احساس گرسنگی نداشته باشند پرخوری نکنند، زیرا که پرخوری هنگام سحر باعث می شود در ساعات ابتدایی بعد از سحر فشار زیادی به معده و دستگاه گوارش وارد شده و سوء هاضمه و نفخ معده را در فرد ایجاد کند.
این کارشناس تغذیه در خاتمه گفت: روزه داری با شرط رعایت نکات تغذیه ای و جلوگیری از پایین آمدن فشار و قند خون منافاتی با ورزش کردن ندارد.

isna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *