– برخی معتقدند مصرف چای سیاه برای افزایش سطح انرژی به اندازه قهوه موًثر است، آیا این حقیقت دارد؟

 


 

واقعیت این است که در سالهای اخیر مصرف چای سیاه که زمانی در آسیا رایج بود، در سرار دنیا رواج بیشتری پیدا کرده . در واقع منشاء این نوشیدنی دم کرده بر می گردد به هندوستان ، که معمولاً مصرف آن همراه با قند یا عسل جهت رفع طعم تلخ آن رایج است.

از آنجایی که چای سیاه هم مشابه دیگر انواع چای از برگ گیاه چای بدست می آید ، مقدار کافئینی به اندازه قهوه در اختیار بدن نمی گذارد. دو فنجان قهوه دم کشیده حاوی حدود ۲۰۰ میلی گرم کافئین است. و این تقریباً دو برابر مقدار کافئینی است که در پی مصرف همین مقدار چای نصیب تان می شود.

شاید برخی چای دم کشیده ساده را دوست نداشته باشند و ترجیح بدهند ادویه هایی از جمله رازیانه ، دارچین ، و حتی فلفل سیاه به آن بیافزایند یا اینکه آنرا همراه آب لیمو یا شیر میل کنند. البته اگر حول و حوش زمان تمرین باشید مصرف چای به همراه شیر یا قند می تواند علاوه بر مقداری کافئین ، مقداری کربوهیدرات هم در اختیارتان قرار دهد.

در عین حال چای بشکل فوری در پاکت های کوچک که به اصطلاح «تی – بگ » نامیده می شود هم در دسترس است، ولی این نوع محصولات اغلب حاوی اسانسها و ریز مغذیهای با ارزش که در چای تازه دم کشیده وجود دارد ، در آنها پایین تر است. بنابراین وقتی قصد مصرف چای را دارید، سعی کنید تا حد امکان بجای انواع آماده و فوری ، از نوع تازه آن استفاده کنید.

 

منبع : مجله فلکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *