(کراتین محلول در آب Micronize)

با پیشرفت روزافزون علم داروسازی و ورود تکنولوژی‌های جدید در این عرصه، ساخت محصولات جدید دارویی و غذایی با کیفیت عالی امکانپذیر شده است.

در میان محصولات غذایی با جرأت می‌توان گفت که مکمل‌های غذایی ورزشکاران اهمیت ویژه‌ای در میان تولیدکنندگان داراست و همواره ذهن تولیدکنندگان را جهت افزایش کیفیت آنان از طریق افزایش قدرت اثر و کاهش عوارض جانبی به خود مشغول کرده است.

مکمل کراتین یکی از مکمل های مهم غذایی و از پرفروش‌ترین آنان در میان ورزشکاران می‌باشد که ضمن جلوگیری از ایجاد خستگی در فعالیت‌های شدید بدنی، با اثرگذاری بر هورمون‌های پروتئین‌ساز و گیرنده عضلانی بر قدرت و حجم عضلات بدن می‌افزاید.

افزایش کیفیت کراتین:

مطالعات و آزمایش‌های مختلف شیمیایی و بالینی نشان داده است که با افزایش میزان حلالیت کراتین در آب و کوچک‌نمودن ذرات آن می‌توان میزان خلوص و جذب خونی آن را افزایش داد و در نتیجه افزایش اثر کراتین بر گیرنده عضلانی را شاهد خواهیم بود که خود باعث افزایش اثر کراتین بر قدرت اثر عضلات و نیز حجیم‌تر شدن آنان می‌گردد.

ابتدا، تعدادی از تولیدکنندگان نوع اولیه کراتین (مانند کراتین فسفات که کاملاً غیرقابل حل در آب می‌باشد) را با ترکیب یک مولکول آب به صورت منوهیدرات درآوردند و کراتین منوهیدرات را وارد بازار نمودند.

خواص کراتین مونوهیدرات:

ورود یک مولکول آب در ساختمان کراتین باعث حلالیت جزیی کراتین منوهیدرات در آب و تا حدودی افزایش جذب خونی آن نسبت به نوع اولیه کراتین (مانند کراتین فسفات) می‌گردد که خود باعث افزایش اثر چند درصدی آن برگیرنده عضلانی می‌گردد. بنابراین می‌توان گفت کیفیت کراتین منوهیدرات نسبت به کراتین اولیه افزایش یافته است.

نسل جدید کراتین:

همزمان با ورود به قرن ۲۱ تکنولوژی‌های جدید وارد عرصه ساخت مکمل‌های غذایی می‌گردد.

با وجود آنکه کراتین منوهیدرات نسبت به کراتین اولیه (مانند کراتین فسفات) قدرت اثر بیشتری بر عضلات بدن دارد لیکن میزان حلالیت آن و خلوص آن چندان افزایش نیافته است.

بنابراین تعدادی از تولیدکنندگان کشورهای پیشرفته با استفاده از جدیدترین تکنولوژی روز با نام «PMTTM» و طی مراحل مختلف آسیاب کردن (Cutting-edge) علاوه بر وارد نمودن باندهای هیدروژنی در ساختمان کراتین منوهیدرات، توانستند کریستال‌های کراتین را به ریزترین ذرات ممکن درآورند و آن را به صورت کراتین منوهیدرات میکرونایز ساختند و وارد بازار نمودند.

خواص کراتین منوهیدرات میکرونایز:

کراتین منوهیدرات میکرونایز (Micronize Creatine Monohydrate) با استفاده از جدیدترین تکنولوژی پیشرفته استاندارد ساخته می‌گردد. این نوع کراتین در مولکول خود ۵/۱۲-۱۲% آب داراست و به صورت کریستال‌های Micro-Particle با کوچکترین ذرات می‌باشد. این ویژگی‌ها خواص ویژه و ممتازی در کراتین منوهیدرات میکرونایز ایجاد کرده است که آن را به عنوان مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین کراتین درآورده است.

حلالیت کامل در آب (به طوری که کاملاً در آب حل گردد) و وجود کوچکترین ذرات کریستالی (به طوری که ذرات آن ۲۰ برابر کوچکتر از ذرات سایر انواع کراتین می‌باشد.) در کراتین منوهیدرات میکرونایز، باعث افزایش درجه خلوص آن تا نزدیک ۱۰۰% (۹۵/۹۹-۹۹%) و افزایش ۲۰ برابری میزان سطح جذب خونی آن می‌گردد، که خود باعث افزایش فوق‌العاده اثر آن برگیرنده عضلانی می‌گردد. از طرفی این نوع ساختمان جدید کراتین علاوه بر میزان جذب، هضم آنرا سریعتر می‌سازد و به دلیل خلوص فراوان، عوارض جانبی و مضر آن بر بدن (همچون ایجاد آلرژی و اثر سوء بر کلیه‌ها) به شدت کاسته شده است. در کل می‌توان خواص ممتاز و ویژه کراتین منوهیدرات میکرونایز را به صورت زیر بیان نمود:

۱- ساخته‌شده از جدیدترین تکنولوژی پیشرفته استاندارد.

۲- کریستال‌هایی با کوچکترین ذرات «Micro-particle»

۳- حلالیت کامل در آب

۴- بیشترین میزان خلوص «Extra High Purity»

۵- بیشترین میزان سطح جذب خونی در بدن

۶- سریع‌ترین جذب و هضم در بدن

۷- ایجادکننده کمترین عوارض جانبی

۸- وجود کمترین تداخل با غذا و سایر مکمل‌ها و داروها

۹- اثر فوق‌العاده برگیرنده عضلانی بدن

۱۰- افزاینده فوق‌العاده قدرت عضلانی.

۱۱- کیفیت فوق‌العاده «Super High Quality»

مراحل ساخت:

کراتین منوهیدرات میکرونایز – کراتین منوهیدرات – کراتین اولیه

نتیجه‌گیری:

افزایش قدرت اثر مکمل غذایی ورزشکاران و کاستن عوارض جانبی بدون وجود مواد دوپینگی جهت افزایش کیفیت آنها و حفظ سلامتی ورزشکاران گرامی از اهمیت ویژه‌ای در میان تولیدکنندگان چنین محصولاتی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *