شهریار کمالی بدنساز ایرانی مقیم آمریکا که ۴ بار تا به امروز در مستر المپیا شرکت کرده در محل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با سید حسن افضلی نایب رئیس فدراسیون دیدار و گفتگو کرد .

در ابتدای این جلسه نایب رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره جایگاه کنونی این رشته در ایران ، آسیا و جهان گفت علاقه مندی نوجوانان و جوانان ایرانی را عامل اصلی موفقیت ورزشکاران این رشته دانست .

افضلی سپس با ارائه آماری جامع و کامل از تعداد باشگاها ، قهرمانان و شرایط آنها در این رشته برای کمالی سخن گفت و همچنین در خصوص اهمیت مسئله آموزش و توجه فدراسیون به آن گفت : ما باید برای رسیدن به موفقیت هر چه بیشتر علم خود را به روز کرده و همگام با جهانیان پیشرفت کنیم . پیشرفتی که تا به امروز روال خیلی خوبی داشته و از این به بعد هم با قدرت ادامه خواهد یافت .


بعد از صحبت های سید حسن افضلی ، شهریار کمالی درباره ایران و نگاهش به این کشور بعد از سی سال دوری از آن گفت : واقعاً باورش برایم سخت بود ، اما حالا با اعتقاد کامل اعلام می کنم که ایران به لحاظ امکانات هیچ کمبودی نسبت به آمریکا ندارد . در ایران همه چیز عالی است و مسائل در این کشور با یک برنامه ریزی صحیح پیش می رود . کمالی گفت: روزانه پیام های بسیاری از طریق ایمیل از دوستان ورزشکار ایرانی خود دریافت می کنم که بیانگر بزرگی و ابهت خاص این رشته در ایران است .

کارشناس رقابت های اخیر مستر المپیا در خصوص استعداد ورزشکاران ایرانی در رشته بدنسازی گفت : جوانان ایرانی پتانسیل خوبی در این رشته دارند ، اما من اعتقادم این است که آنها می توانند پیشرفت بیشتری هم داشته باشند .

کمالی درباره جایگاه مکمل ها گفت : شاید برایتان جالب باشد که بدانید ، خود من هم مکمل استفاده نمی کنم ، اما هر ۲ ساعت یک بار وعده غذایی دارم . کمالی درباره اهمیت غذا و نوع آن نیز گفت : غذای ایرانی خود بهترین مکمل است به شرط آنکه نمک و روغن آن برای ورزشکاران حذف شود .

شهریار کمالی گفت : حتی برای کم کردن وزن هم توصیه می شود که ورزشکاران باید بیشتر غذا بخورند . شاید باور نکنید اما دکستر جکسون در صحبتی که اخیراً با من داشت ، می گفت : من یک ساعت قبل از مسابقه پیتزا می خورم که این برای من بسیار جالب توجه بود ! کمالی غذاهای ایرانی را منابع سرشاری از پروتئین ، کربوهیدرات و مکمل های دیگر دانست و گفت : شخصاً مکمل های بدنم را از طریق غذا تامین می کنم کمالی در مدت حضورش در ایران جلساتی را با اعضای کمیته فنی ، قهرمانان تیم ملی و مربیان این رشته داشته و در گرگان نیز از نزدیک شاهد یازدهمین دوره رقابت های مچ اندازی قهرمانی مردان آسیا خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *