در سال تعداد بی‌شماری از افراد به باشگاه‌های بدنسازی سرازیر می‌شوند. بعضی از این افراد برای آب کردن چربی‌های اضافی و برخی نیز برای افزایش وزن به باشگاه‌های بدنسازی مراجعه می‌کنند.


در این بین ورزشکاران دیگر رشته‌های ورزشی نیز هستند که به باشگاه می‌آیند تا در رشته‌های ورزشی خود، بهترین بازدهی را داشته باشند. این عزیزان از باشگاه‌های بدنسازی استفاده ابزاری می‌کنند و بدنسازی را سکوی پرتابی برای موفقیت در رشته‌ ورزشی‌شان می‌دانند.
بدنسازی در این مقطع از زمان در واقع پیش‌نیاز بیشتر رشته‌ها است.


ولی برخی افراد نیز هستند که برای رسیدن به بالاترین افتخارات پرورش اندام پا به میدان می‌گذارند و این رشته را به جدیت دنبال می‌کنند.
عزیزان، باید واقع‌بین باشید و با دیدی باز این رشته ورزشی را انتخاب و ادامه دهید. این روزها در مقالات و مجله‌های ورزشی می‌بینید که کوتاه‌ترین راه برای کسب بدنی عضلانی و خلاص شدن از چربی را به کرات چاپ می‌کنند ولی کمتر دیده می‌شود که بیان کنند، همین کوتاه‌ترین راه، بیشتر از میلیون‌ها تومان برایتان خرج برمی‌دارد.
اگر شما از نظر مالی کاملاً مستقل نباشید پرداختن به این ورزش برای حرفه‌ای شدن غیرمعقول به نظر می‌رسد. از این معم‌تر شما باید سال‌ها وقت خود را به این ورزش اختصاص دهید.
چون همان‌گونه که می‌دانید برای به‌دست آوردن کوهی از عضله راه دیگری ندارید. ورزش بدنسازی ۲۴ ساعته است شما باید شیوه زندگی خود را نیز تغییر دهید تا خللی در رشد عضله در طی سال‌ها به وجود نیاید.
در ضمن برای رسیدن به کسب مقام در این رشته ورزشی شما مجبور به استفاده از برخی داروها و … هستید که ممکن است در آینده سلامتی شما را به خطر بیندازد.
عزیزان، این واقعیت‌ها تنها یک روی سکه بود، سخن را کوتاه می‌کنم، برای این‌که به اهداف خود در پرورش اندام برسید باید سال‌ها ریاضت بکشید. دوستان با تفکر، رشته ورزشی خود را انتخاب کنید، به نظر نگارنده جوانی ۱۶ ساله با قد بیش از ۲ متر می‌تواند بیشتر قابلیت‌های خود را در والیبال و بسکتبال به نمایش بگذارد تا در پرورش اندام.
اهداف، پتانسیل و نکات ضعف و قوت و دیگر معیارهای فردی و خصوصی خود را بشناسید تا سریع‌تر و بهتر به‌سر منزل مقصود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *