دومین دسته گروه خونی – بعد از O– بوده و به احتمال زیاد طی ۱۵ الی ۲۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح در عصر حجر و در ناحیه آسیا یا آسیای میانه بوجود آمده است. دورانی که انسان زندگی جمعی و دام‌داری را آموخت.

 
در حقیقت افراد این گروه دست از شکار برداشته و به ایجاد اجتماعات همت گماردند. به همین جهت این افراد از لحاظ اجتماعی می‌توانند خود را با جمعیت انبوه وفق دهند.
آنچه لازمه ایجاد یک جامعه و ایفاء نقش است در این افراد به خوبی قابل ملاحظه است : هوش ، احساسات قوی ، شور و زیرکی و داشتن حس رقابت.
دیگر مانند گروه O احتیاجی به خلق لحظات خطرناک و پرتنشی مانند شکار فیل ، یا مبارزه با ببر و حیوانات درنده نبود به همین جهت اگر چه اجتماعی‌ترند اما در در لحظات سخت و حساس نمی‌توانند مانند گروه خونی O موفق عمل نمایند. شاهد این مدعا رئیس جمهورانی مانند لیندن جانسون ، ریچارد نیکسون و جیمی کارتر بودند که اگر چه با شور و هیجان به صحنه آمدند اما شکست‌های سختی در تاریخ خوردند و در میان رهبران جهانی از همه این‌‌ها پرشور‌تر و شکست‌خورده‌تر کسی نیست جز آدولف هیتلر.
این گروه خونی از آسیا به اروپا آمده است.
گروه خونی A برای ابتلا به بیماری‌های قلبی ، دیابت و سرطان آمادگی بیولوژیکی دارند. ظاهرا احتمال ابتلا به سرطان سینه در این گروه بالاست.
افراد این گروه به صورت طبیعی لاغرند.
>متابولیسم آن‌ها بر خلاف گروه O است . مثلا غذاهای حیوانی موجب افزایش سوخت و ساز در گروه خونی O و کاهش سوخت و ساز در گروه خونی A می‌شود.
سیستم گوارشی آنها به مرور زمان از گوشت‌خواری به سمت گیاه‌‌خواری متمایل گشت. سیستم گوارشی‌شان حساس بوده و به سختی می‌تواند چربی‌ها و پروتئین‌های حیوانی را هضم کند. سبزی ، سویا ، ماهی و محصولات دریایی ، آرد و میوه برای آنها مفید است.
برای این گروه خونی بسیار حائز اهمیت است که غذاهای خود را به صورت طبیعی ، تازه ، خالص و سالم مصرف نمایند.
گروه خونی A دارای پایین‌ترین سطح اسید معده هستند و به همین دلیل احتمال بروز سرطان معده در این افراد بیشتر از سایر گروه‌ها است.
بدلیل عدم توانایی کافی در جذب ویتامین ب۱۲ کم خونی در این گروه زیاد است.
بیشتر انرژی خود را از پروتئین‌های گیاهی بدست می‌آورند و تحمل گوشت برای‌شان آسان نمی‌باشد.
بهتر است از شیر و محصولات آن دوری کنند. علت این امر بیشتر ناتوانی این افراد در هضم کامل شیر و فرآورده‌های لبنی است.
دانه‌های باقالی در این افراد ایجاد مشکل می کنند.
برای لاغر شدن باید از مصرف گوشت بپرهیزید زیرا متابولیسم شما را کند می‌کند.
گوشت ، لوبیا ، لبنیات و گندم‌زیاد می‌تواند به این افراد کمک کند تا وزن خود را افزیش دهند.
بهتر است در خوردن گندم زیاده روی نکنند. زیرا گندم زیاد موجب اسیدی شدن ماهیچه‌ها می‌شود. گندم موجب اسیدی شدن خون افراد گروه A و قلیلیی شدن خون افراد گروه O می‌شود.
آناناس با افزایش میزان بهره‌گیری از انرژی ، سبزی با کمک به سوخت و ساز ، سویا و مشتقات آن نیز با کمک به هضم می‌توانند به کاهش وزن در افراد این گروه منجر شود.
غذاهای حاوی سویا به سوخت و ساز کمک می‌کنند و در هضم موثر‌اند.
سبزی‌جات نیز در کمک به سوخت و ساز و تحرک دستگاه هاضمه موثراند و این دقیفا همان‌کاری است که آنانانس برای این افراد انجام می‌دهد.
خوردن غذاهای حیوانی سوخت و ساز بدن آن‌ها را کند می‌کند. غذاهای گیاهی نیز عکس این عمل را در بدن آن‌ها موجب می‌شوند.
به علت پایین بودن میزان اسید معده دستگاه گوارش نیز عمل هضم را به آرامی انجام می‌دهد که این امر موجب احتباس مایعات درشکم‌شان می‌شود. غرش شکم یکی از مشکلات این دسته از افراد است. استفاده از روغن‌های نباتی می‌تواند مانع این امر شود.
افراد این گروه نمی‌توانند لبنیات را به خوبی حل نموده و با هضم چربی‌های اشباع (جامد) مشکل دارند.
سیستم ایمنی این افراد سازگار و توانمند است.

افراد این گروه با انجام حرکات ورزشی احساس ضعف و ناراحتی پیدا می‌کنند اما انجام ورزش‌های سبک و یوگا نشاط و سرزندگی را به آنها هدیه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *