تعیین ساعت بدنی فرد
مطالعاتی نشان می دهد که اکثر ورزشکاران در هنگام غروب در بالاترین سطوح عملکردی قرار می گیرند . این کلی گویی بسیار وسیعی است ولی همه ی افراد در این الگو قرار نمی گیرند .

تعیین ساعت بدنی فرد

دلیل احتمالی آن این واقعیت است که در هنگام صبح دمای بدن پایین می رود و هنگام روز تا دو درجه بالاتر می رود .

این نیز به نوبه ی خود به دلیل افزایش فعالیت بدنی است . دوره های شبانه روزی همچنین در این افزایش دما دخیل هستند . بالا رفتن دما با افزایش قدرت بدنی ارتباط دارد . با این وجود هیدروکورتیزون در صبح بیشتر می شود هیدروکورتیزون هورمونی است که تولید انرژی از چربی ها و پروتئین را افزایش می دهد .
این مطلب تضمین کننده ی افزایش سطح انرژی در ساعات اولیه صبح می شود .
حرف آخر اینکه خودتان باید ساعت بدنی خود را تعیین کنید و نباید به کلی گویی ها توجه کنید آسان ترین راه برای تعیین ساعت بدنی از طریق الگو های خواب خودتان است .
فقط به راهنمایی های که پیش از این ذکر شد توجه کنید اگر دوست دارید صبح زود از خواب بیدار شوید شما یک فرد سحر خیز هستید و احتمالا در سبح بهتر عمل میکنید .
اگر دوست دارید صبح ها بخوابید احتمالا یک فرد شب زنده دار بوده و در آواخر روز بهتر کار میکنید . از آزمون بورگ استفاده کنید این مقیاس مقیاسی است که میزان سختی کار شما را می سنجد .
یک یادداشت ذهنی از سختی کارتان در ساعات مختلف روز تهیه کنید اگر کارهای سخت شما در صبح راحت تر انجام می شود احتمالا شما فردی سحر خیز هستید . اگر ساعات صبح را سخت سپری می کنید و هنگام غروب بهتر عمل می کنید شما یک فرد شب زنده دار هستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *