نوع جديدي از بيسکوييت- هاي کش- دار کاکائويي طي دهه گذشته وارد بازار گشت که با بيش از 70 ميليون دلار فروش طرفداران بسياري پيدانمود. گرچه حمل و استفاده از اين ماده غذايي در هر شرايطي ساده می باشدو با خوردن آن فرد احساس نشاط مي -کند اما آيا مصرف آن ها واقعا براي سلامت ما مفيد است؟
در اين بمب- هاي انرژي چه يافت مي -شود؟ به فرموده متخصصان اين کاکائوهاي پرطرفدار منبع غني قندها، پروتئين و اسانس -ها و مزه -دهنده- هايي مثل شکلات، کره بادام زميني، گردو يا ميوه می باشند. به نظر مي- رسد ميزان کالري، قند و چربي آن ها بالا بوده و حدود 200 تا 300 کيلوکالري انرژي داشته باشند. به 4 حقيقت در مورد اين بيسکوييت- ها توجه کنيد:
حقيقت شماره 1:

نبايد جايگزين غذاها شوند خوردن اين نوع تنقلات به ويژه اگر بخواهيم وزن اضافه کنيم خوب می باشداما نبايد تبديل به يک عادت شود. توصيه اصلي اين می باشدکه قبل از مصرف حتما برچسب- روي ماده غذايي را مطالعه کنيد. اگر بخواهيد تنقلاتي را جايگزين يک وعده غذايي بکنيد حتما بايد حاوي 15 گرم پروتئين، 30 گرم قند و 5 گرم فيبر باشد. به عبارت ساده- تر بهتر می باشداين نوع مواد غذايي را تنها زماني مصرف کنيد که واقعا چيزي براي خوردن دم دست نداشته باشيد و ناچارا آن را انتخاب کنيد.

حقيقت شماره 2:

براي فعاليت -هاي طولاني مناسب می باشدبراي يک قهرمان ساعي که مرتبا در حال تمرين- هاي سخت می باشدخوردن اين نوع از تنقلات مفيد می باشد به دليل آن که حين يک فعاليت طولاني و شديد لازم می باشدريزمغذي- ها و انرژي بالايي به بدن برسد اما ميزان مصرف حتي براي اين افراد نيز محدود می باشد به ورزشکاران توصيه مي- شود قبل از شروع مسابقات از نوشيدني -هاي حاوي قند، سديم، مواد معدني و الکتروليت -ها بنوشند يا کاکائوي انرژي -زا مصرف نمایند. فراموش نکنيد تنها در صورتي که فردي ورزشکار دايمي دوي ماراتون يا دوچرخه- سوار حرفه- اي باشد اجازه مصرف اين نوع تنقلات را دارد. براي ورزشکاران گاه -گاهي، مصرف آن ها نه باعث افزايش انرژي مي شود نه نیرو بدني. در صورتي که اين افراد از اين نوع تنقلات استفاده نمایند و به سرعت انرژي آن را نسوزانند تبديل به چربي و اضافه وزن در بدن شان خواهد شد.

حقيقت شماره 3:

کاکائوهاي انرژي -زا منبع انرژي می باشند. در علم تغذيه انرژي يعني کالري، تمامي مواد غذايي حاوي انرژي می باشند. اما انرژي که براي انجام فعاليت فيزيکي لازم می باشدبا آن چه سبب پرانرژي شدن ما مي- شود متفاوت می باشد شايد شما بعد از خوردن يک ليوان قهوه احساس نشاط و پرانرژي بودن کنيد اما در واقع قهوه به شما انرژي نمي -دهد بلکه بر سيستم عصبي شما تاثير مي- گذارد. کاکائوهاي انرژي -زا برعکس اين عمل مي -نمایند يعني سيستم عصبي را تحريک نمي -نمایند بلکه کالري زيادي به بدن مي -رسانند.

حقيقت شماره 4:

مانند نوشابه- هاي انرژي- زا نيستند. نوشابه- هاي انرژي -زا اندازهي انرژي به شکل قند و مواد معدني به بدن شما مي -رسانند در حالي که کاکائوهاي انرژي -زا غني از پروتئين و چربي می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *