با تحریک هورمون رشد توده عضلانی بسازید
تلاش روزانه ما در جهت کسب و افزایش توده‌های عضلانی می‌باشد. اگر شما هم به دنبال چنین چیزی هستید (تکه‌های ضخیم گوشت) بایستی پاسخ را با ۳ هورمون کلیدی شامل تستسترون، انسولین و هورمون رشد (GH) تحریک کنید.

 

 

تلاش روزانه ما در جهت کسب و افزایش توده‌های عضلانی می‌باشد. اگر شما هم به دنبال چنین چیزی هستید (تکه‌های ضخیم گوشت) بایستی پاسخ را با ۳ هورمون کلیدی شامل تستسترون، انسولین و هورمون رشد (GH) تحریک کنید. هر سه مورد مهم بوده اما در این مقاله عمدتاً با هورمون رشد (GH) سروکار داریم چراکه کسب مزیت‌های دو جانبه در جهت افزایش بیشتر عضله و تحلیل رفتن چربی‌ها می‌شود که این چربی‌ها تمام آن توده عضلانی را که به سختی به‌دست آورده‌ایم پنهان می‌کنند.

ادامه مطلب: با تحریک هورمون رشد توده عضلانی بسازید


۱) تمرینات ورزشی سنگین انجام دهید
ورزش، یک روش مؤثر و علمی در جهت آزاد کردن هورمون رشد می‌باشد. اگر می‌خواهید سبب فعال‌سازی هورمون رشد شوید با وزنه‌های سنگین و حداکثر در هر ست ورزش کنید.
۲) به ورزش‌های (حرکت‌های) اصلی بپردازید
تمرینات مرکب چند مفصلی مثل اسکوات، پرس‌ها (که در آنها شما می‌توانید از میازن وزنه‌های سنگین‌تری استفاده کنید) از تمرین پشت پا، تمرینات چرخشی و تمرینات پرتابی بهتر می‌باشند چراکه سبب آزادسازی (GH) بیشتری می‌شوند. برای حصول نتایج مطلوب به انجام حرکت‌های اصلی بپردازید یعنی حرکاتی که اجازه می‌دهد شما با وزنه‌های سنگین‌تری کار کنید.
۳) به سرعت ورزش کنید
این امر فقط برای فاز تمرکزی حرکت کاربرد دارد. هرچه سرعت در طی انقباض بالا رفته و حرکت شدیدتر و خشن‌تر باشد GHبیشتری آزاد خواهید کرد. مطالعات نشان داده است که دوندگان حرفه‌ای سرعت می‌توانند خروجی GH را با انجام تناوب‌های ۳۰ ثانیه‌ای تمرینات دوی سرعت ۱۰ برابر افزایش دهند. اگر تکرارهایتان را به‌طور شدید و حمله‌وار افزایش دهید به‌طوری که حرکت از شکل صحیح آن خارج نشود به شما کمک می‌کند تا بتوانید فیبر عضلانی نوع B-H را احیاء کرده که به نوبه خود سبب افزای سطوح GH می‌شود.
۴) استراحت بین حرکت‌های ورزشی (ست‌های تمرینی)
حرکت کردن سریع از یک ست به ست بعدی سبب مهارت شدت تمرین می‌شود اما این بدین‌ معنا نیست که بایستی خیلی طولانی استراحت کنید. ۱ تا ۲ دقیقه مدت‌زمانی ایده‌آل می‌باشد که سبب افزایش پاسخ‌های هورمون رشد که در طی مقدار یا دامنه پایانی آن اتفاق می‌افتد می‌شود.
۵) ست‌های بیشتر برای افزایش بیشتر GH
اگر تا حد ناتوانی و فقط برای یک ست ورزش کنید اثر چندانی در افزایش GH نخواهد داشت. دوره‌های متنوعی لازم است. مطمئن شوید که در هر ست وزنه‌های سنگینی بلند می‌کنید و به سختی کار می‌کنید تا بتوانید بهره‌وری عضلانیتان را به حداکثر برسانید. وقتی که می‌بینید حرکت را یک تکرار دیگر نمی‌توانید انجام دهید این بدان معنا است که وقت آن رسیده تا در برنامه خود به حرکت بعدی بپردازید.
۶) تعداد تکرار مؤثر در هر ست
تمرین کردن در دامنه ۱۲ ـ ۸ تکرار مؤثرترین روش برای نگهداری GH در سطح بالا می‌باشد و سبب احیاء افزایش فشار در تمام فیبرهای عضلات تحت فشار می‌شود. تکرارهای بالاتر از ۲۰ تکرار و وزنه‌های خیلی سنگین (۲ تا ۳ تکرار) سبب افزایش GH به همان اندازه نمی‌شود.
۷) به‌سوی انفجار گیاهی بشتابید
ترکیبی از ۳۳۴ میلی‌گرم از ماهوآنگ (Mahuang) یعنی ۲ تا ۴ کپسول و مقدار ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلی‌گرم از کافئین (۱ تا ۲ فنجان قهوه) قبل از ورزش به‌عنوان محرکی در جهت افزایش قدرت انقباض عضله عمل می‌کند. در حالی‌که سبب افزایش سطوح نوراپی‌نفرین (NE) در مغز می‌شود.
NE می‌تواند به شما کمک کند تا به‌طور سنگین‌تر ورزش کنید. هم‌چنین سبب ذخیره گلیکوژن می‌شود و ممکن است به شما کمک کند تا GH خود را افزایش دهید. تمرین کردن بسیار سنگین سبب افزایش فوق‌العاده سطوح کورتیزول می‌شود که باعث سرکوب شدن (فرونشاندن) IGH-I شده که اثرات GH افزوده شده را محدود می‌کند.
۸) قبل از ورزش از کربوهیدرات‌ کم‌شیرین استفاده ببرید
غذاهائی مثل جوی دو سر و مربا نمونه‌هائی انتخابی به‌عنوان کربوهیدرات‌ه ای مصرفی قبل از تمرین می‌باشند. چراکه آنها به آرامی هضم می‌شوند و آزادسازی مقادیر کم تا متوسط انسولین را پیشرفت می‌دهند. کربوهیدرات‌ه ای پُر شیرین مانند کیک برنج و شکر سبب افزایش ترشح انسولین می‌شوند که باعث جلوگیری از آزادسازی هورمون رشد می‌شود.
۹) بعد از ورزش به مقدار مناسب غذا بخورید
کربوهیدرات‌ه ائی که سریع عمل می‌کنند مثل آب میوه، پوره سیب‌زمینی و نوشیدنی‌های کربوهیدراتی بایستی همراه با منابع پروتئین زود جذب شونده مانند سفیده تخم‌مرغ و پودر پروتئین استفاده شوند تا بتوانند ترشح رشد را در ۲ ساعت اولیه بعد از تمرین شدیداً افزایش دهند.
۱۰) گلوتامین‌ها سبب تأثیر بیشتر GH می‌شوند
برای به‌دست آوردن بیشترین حجم از این دستور استفاده کنید: ۲ گرم گلوتامین را قبل از تمرین و ۲ گرم گلوتامین را بعد از تمرین مصرف کنید تا سبب حداکثر عملکرد GH شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *