افزایش ۷ کیلو ماهیچه در یک هفته
در این مقاله به شرح برنامه‌ای ویژه می‌پردازیم یک برنامه بارگیری ۱۲ مرحله‌ای که با استفاده از آن قادر خواهید بود ظرف یک هفته ۷ کیلوگرم ماهیچه کسب کنید فرآیندی که موجب می‌شود تا بدنساز با عضلاتی سخت تر و پرتر از پیش بر روی صحنه مسابقه ظاهر شود بدون اینکه مجبور شود از روش احتباس آب استفاده کند.

 

 

حال چه شما بدنسازی باشید که خواهان آماده کردن خود در یک مدت کوتاه پیش از مسابقه می‌باشد چه شخصی که قصد سفر به کنار دریا را دارد این برنامه در ابتدا شما را تخلیه می‌کند سپس موجب می‌شود تا دوباره بدن‌تان را بارگیری کربوهیدراتی فوق العاده شارژ کنید پس از اجرای این برنامه و طی مراحل آن مسلما از اینکه ظرف یک هفته بسیار بزرگتر و بهتر از قبل به نظر می‌رسید خود تعجب خواهید کرد

مرحله شماره‌ یک
پیش برنامه : مصرف سدیم را افزایش دهید
یک هفته قبل از اینکه برنامه را شروع نید مصرف سدیم‌تان را با کمک نمکدان روی میز افزایش دهید ساده‌ترین روش برای انجام این کار پاشیدن نمک بر روی همه وعده های غذاییتان می‌باشد با افزایش سدیم مصرفی موجب افزایش احتباس آب در بدن‌تان می‌شوید و در نتیجه ترشح هورمون احتباس آب ( آلدوسترون ) راکاهش دهید . این وضعیت راتا یک روز مانده به بارگیری (مرحله شماره هفت ) ادامه دهید . وقتی به طور ناگهانی درآن مان مصرف سدیم را کاهش می‌دهید ضمن این که هورمون آلدوسترون دوباره تنظیم می‌شود بدن نیز آب بیشتری را دفع می‌کند که اکثر آن آب موجود در زیر پوست بدن می‌باشد که این عمل برای شما مفهوم بزرگتری را در پی خواهد داشت .
مرحله شماره دو
پیش برنامه : مصرف آب را افزایش دهید
وقتی شما مصرف سدیم را افزایش می‌دهید مهم است که آب مصرفی‌تان را نیز به میزانی تقریباً در حدود ۵۰ ٪ بیشتر از حد معمول برسانید هر زمان که به صورت طبیعی خواهان یک فنجان آب بودید یک فنجان و نیم آب بنوشید بدین طریق تا پایان روز مصرف تقریباً ۵۰ درصد افزایش داده‌اید مصرف آب بیشتر بدن را برای هدف بزرگتری در پایان فرآیند آماده می‌کند تا رسیدن به مرحله ده به این کار ادامه دهید .
مرحله شماره سه
روزهای اول و دوم : مصرف کربوهیدرات را تا ۵۰ درصد کاهش دهید
اینجا مرحله‌ای است که بنامه شروع می‌شود در این مرحله باید مصرف کربوهیدرات را تا ۵۰ درصد کاهش دهید این اولین افت در مراحل آتی به شما کمک خواهد کرد تا از شوک حاصله از مصرف کربوهیدرات به میزان پایین و خیلی سریع جلوگیری کنید اگر شما در گذشته ۱۵۰۰ کالری روزانه از مصرف کربوهیدرات به دست می‌آوردید حال مصرف کلی کربوهیدرات‌تان را به ۲۰۰ گرم در روز برسانید و سعی کنید بیشتر بر روی کربوهیدارت‌های مرکب تمرکز کنید ( برای یک بدنساز ۱۰۰ کیلویی خوردن ۳۰۰ کالری در روز برای حفظ بدن ضروری است ) به خوردن کربوهیدرات های ساده پیشرو پس از تمرین ادامه دهید اما میزان آن‌ها در مجموع نباید از ۵۰ گرم تجاوز کند میزان ۵۰ گرم را بین دو وعده غذایی نامبرده تقسیم کنید .
مرحله شماره چهار
رو.زهای اول تا پنجم : به آهستگی پروتئین مصرفی‌تان را افزایش دهید
بعضی از بدنسازها در این مرحله دچار اشتباه می‌شوند وقتی مصرف کربوهیدرات دچار افت می‌شود باید مصرف پروتئین را برای جلوگیری از تحلیل عضلات افزایش دهید به هر حال اگر شما مصرف پروتئین تان را به مقدار زیاد افزایش بدهید مقداری ازآن پروتئین اضافی به عنوان سوخت در بدن استفاده می‌شود زیرا بدن در این مرحله باید از تخلیه انبارهای گلیکوژن چشم پوشی کند بنابراین تغذیه ماهیچه را از مواد پروتئینی اضافی بدون استفاده از انبارهای گلیکوژن تجربه کنید مصرف پروتئین را تنها در حدود ۵۰ گرم در روز بالا ببرید یک بدنساز ۱۰۰ کیلوگرمی که روزانه به طور طبیعی به چیزی در حدود یک گرم پروتئین به ازای هر نیم کیلوگرم از وزن بدن احتیاج دارد این میزان را باید در طی این مرحله به ۲۵۰ گرم برساند .
مرحله شماره پنج
روزهای اول تا پنجم : با تکرارهای بالا تمرین کنید .
دراین پنج روز که از کربوهیدرات تهی می‌شوید باید با تکرارهای بالا ( ۱۲ الی ۱۸ تکرار ) در هر ست تمرین کنید به میزان ست‌های تمرینی‌تان نیز ( چیزی در حدود ۵۰ ٪ درصد بیشتر از حد معمول ) بیفزایید برای مثال اگر شما ده ست را برای عضلات دو سرتان در نظر گرفته‌اید باید در این مرحله ۱۰ ست ا به ۱۵ ست تبدیل کنید بدین طریق ۵۰ ٪ حجم کار را بالا می‌برید برای هر ست نیز ۱۲ الی ۱۸ تکرار را در نظر بگیرید .
به هر حال هدفی که در این مرحله مد نظر است پایین آوردن ذخیره کربوهیدراتی می‌باشد که افزایش حجم کار در این امر بسیار موثر می‌باشد نگران نباشید پس از مرحله تخلیه کربوهیدراتی حجم بزرگتری را طی فرآیند بارگیری دوباره کسب خواهیدکرد و همین شما را به داشتن ماهیچه‌های بزرگتر و قوی‌تر راهنمایی می‌کند .
مرحله شماره شش
روزهای سوم تا پنجم : به میزان بیشتری کربوهیدرات حذف کنید .
طی این روزها مصرف کربوهیدرات را تا میزان ۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم در روز کاهش دهید بر روی منابع کربوهیدراتی مرکب نظیر سیب زمینی هندی جو دوسر و برنج قهوه‌ای تاکید کنید اینها را دراوایل روز بخورید یک بدنساز ۱۰۰ کیلویی روزانه به ازای هر نیم کیلوگرم از وزن بدن باید ۷ گرم کربوهیدرات بخورد که در مجموع ۱۴۰ گرم کربوهیدرات در روز می‌باشد .
وقتی کربوهیدرات تنزل پیدا میکند ذخایر گلیکوژن در ماهیچه شروع به کاهش می‌کند و همچنانکه سطوح گلیکوژن کاهش می‌یابد و بدن شروع به افزایش تولید آنزیم‌های ذخیره گلیکوژن می‌کند .
وقتی شما بعداً در کمیت‌های بزرگتر با کربوهیدرات بارگیری میکنید آنزیم‌های ویژه ذخیره گلیکوژن کمک خواهند کرد تا کربوهیدرات‌های اضافی را به عنوان گلیکوژن جدید بارگیری کنید و بدین صورت ماهیچه‌های پرتر و چشم گیرتری را پرورش دهید .
مرحله شماره هفت
روزهای پنجم الی هفتم : سدیم را کاهش دهید
در این مرحله دیگر باید مصرف سدیم اضافی‌تان را قطع کنید و وقتی سطوح سدیم افت پیدا می‌کند تغییراتی را در آلدوسترون تجربه خواهید کرد که موجب دفع آب می‌شود احتیاج نیست که مصرف سدیم را به صفر برسانید قطع کردن همان سدیم اضافی به جهت افت مورد نظر کافی است .
مرحله هشت
روزهای ششم الی هفتم : با کربوهیدرات بارگیری کنید
تازه دراین محله بازی شروع می‌شود بعد از پنج روز تخلیه کربوهیدرات همراه با انجام تمرین‌های اضافی یعنی زمانی که ماهیچه‌هایتان به طرز وحشتناکی افت کرده‌اند ذخیره تازه گرفتن عالی است وقتی شروع بهمصرف کربوهیدرات فراوان می‌کنید اکثر چیزی که می‌خورید به طور مستقیم در ماهیچه‌هایتان انبار می شود ما خوردن ۳ گرم کربوهیدرات را به ازای هر نیم کیلوگرم از وزن بدن به صورت روزانه به شما پیشنهاد می‌کنیم البته این مقدار حداقل میزانی است که شما می‌توانید داشته باشید و می‌توانید آن را تا میزان ۵ گرم ( به ازای هر نیم کیلوگرم از وزن بدن‌تان ) نیز افزایش دهید برای آن‌هایی که متابولیسم سریع‌تر دارند یا آن‌هایی که وزنشان بیش از ۱۱۰ کیلوگرم می‌باشد رعایت این امر الزامی است .
در این مرحله از مصرف میوه ساکاروز یا فروکتوز دوری کنید مصرف منابع کربوهیدراتی مرکب ( نشاسته ای ) در این مرحله بسیار عالی می‌باشد . انتخاب‌های خوب شامل سیب زمینی سیب زمینی شیرین جو دو سر برنج سفید و برنج قهوه‌ای می‌باشد .
مرحله شماره نه
روزهای ششم الی هفتم : مصرف پروتئین را کاهش دهید
وقتی شما در حال بارگیری با کربوهیدرات هستید می‌توانید پروتئین اضافی مرحله چهارم را حذف کنید این گفته از فرمان ساده‌ای پیروی می‌کند که می‌گوید کربوهیدرات و پروتئین شبیه یک الکلنگ کار می‌کنند وقتی کربوهیدرات افت می‌کند باید پروتئین بیشتری بخورید و وقتی کربوهیدرات به طور برجسته‌ای افزایش می‌یابد احتیاج به پروتئین اضافی ندارید در این روزها تنها به ازای هر نیم کیلوگرم از وزن بدن یک گرم پروتئین بخورید .
مرحله شماره ده
روزهای ششم الی هفتم : مصرف آب را کاهش دهید
در مرحله دوم شما مصرف آب را افزایش دادید حال باید آن را به میزان ۵۰٪ ( نسبت به میزانی که در حالت طبیعی آب می‌خورید ) کاهش دهید .
به عنوان مثال اگر شما به طور معمول روزانه یک گالن آب می‌نوشید آن میزان را باید به نصف برسانید ازآنجایی که کربوهیدرات ها برای ساخت گلیکوژن احتیاج به آب دارند تعدادی از مردم فکر می‌کنند باید شبیه به یک شتر تشنه به منظور ساخت گلیکوژن آب بخورند اما به واقع این طور نیست در این مرحله به ظاهر آب محدود شده و کربوهیدارت‌ها افزایش یافته اند پس ماهیچه‌ها برای جبران کمبود آب مجبور می‌شوند آن را به زور از زیر پوست به درون ماهیچه بکشند نتیجه کار کاهش احتباس آب زیر پوستی و یک فیزیک به ظاهر سخت تر می‌باشد .
مرحله شماره یازده
روزهای ششم الی هفتم : آسان بگیرید و تمرین نکنید
با یک حساب سرانگشتی وقتی که با کربوهیدرات بارگیری می‌کنید بهتر است که تمرین نکنید ازآنجایی که بدین وسیله مقداری از کربوهیدرات‌های مصرفی دفع می‌شود و بدین نحو از ساختن ماهیچه‌های پرتر و بهینه جلوگیری می‌شود به همین خاطر است که چند روزی پس از مسابقه بدنسازان پرتر از روز مسابقه به نظر می‌رسند روزهای استراحت فرصت مناسبی برای جبران بهینه کربوهیدرات‌ها می‌باشد در حقیقت ما می‌خواهیم بگوییم از مصرف انرژی تا آنجا که ممکن است دوری کنید تا ماهیچه‌های پرتر شوند .
مرحله شماره دوازده
روز هفتم : فیگور بگیرید و عکس را فراموش نکنید
تی شرت‌تان را در بیاورید و فیگور بگیرید تا بر روی دیگران تاثیر بیشتری بگذارید قبل از این کار ماهیچه‌هایتان را پمپ کنید و برای این کار از وزنه‌های سبک استفاده کنید سعی کنید دامنه کاملی از حرکت را انجام دهید البته تکرارهایتان را پایین نگاه دارید زیرا شما قصد سوزاندن کربوهیدرات ندارید .
در این روز شما در بهترین وضعیت زندگیتان هستید پس مقداری از خود عکس بگیرید تا این لحظه را ثبت کنید از این عکس‌ها می‌توانید به عنوان یک رکورد مقایسه‌ای در دفعات بعد استفاده کنید .
گرفتن عکس از حجم‌های ماهیچه‌ایتان یک روش مناسب برای پیشرفت می‌باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *