● نحوه مصرف :

 

 

پیکولینات کروم به شکل قرص مصرف می شود . مقدار مصرف کافی و بی خطر روزانه آن ۲۰۰ – ۵۰۰ میکرو گرم می باشد .
د راغلب تحقیقات انجام شده مقدار مصرفی ۴۰۰ – ۲۰۰ میکرو گرم بوده است . نتایج استفاده بلند مدت از مکمل کروم به مقدار بیش از ۲۰۰ – ۵۰ میکرو گرم در روز ، موارد ارزیابی قرار نگرفته است . مطالعات انجام شده روی حیوانات پیشنهاد می کنند که مصرف بلند مدت مکمل پیکولینات کروم ممکن است منجر به تجمع این ماده در بدن شده و در نتیجه باعث صدمه به dna شود .
اکثر مصرف کنندگان پیکولینات کروم ورزشکاران پرورش اندام هستند که آن را برای افزایش تناسب اندام مصرف می کنند .


دیگر مصرف کنندگان این ماده افراد غیرورزشکار هستند که به منظور کاهش چربی بدن و تناسب اندام از کروم استفاده می کنند .
● موارد عدم مصرف :

افرادی که دچار دیابت هستند ، باید قبل از مصرف این ماده با پزشک مشاوره کنند

کروم یک ماده معدنی ضروری است که در بسیاری از مواد غذایی منجمله سبزیجات ، پنیر و خشکبار وجود دارد .
این ماده به منظور افزایش قدرت و توده عضلانی و کاهش میزان چربی بدنی مصرف میشود . مطالعات انجام شده روی حیوانات ، امید بخش بوده اند ، اگر چه مطالعاتی که اخیراً روی انسان انجام شده ، پیکولینات کروم را به عنوان یک مکمل تغذیه ای نیروافزا تأیید نکرده اند .
مصرف روزانه ۲۰۰ – ۵۰ میکرو گرم پیکولینات کروم مطمئن و بی خطر است ، هرچند که اثرات ناشی از استفاده بلند مدت این مکمل بر روی بدن هنوز ارزیابی نشده است .
افرادی که دچار دیابت هستند ، باید قبل از مصرف کروم با پزشک مشاوره کنند . مصرف کروم منع قانونی و اخلاقی ندارد ، و در لیست ممنوعه کمیته بین المللی المپیک و کمیته ملی المپیک قرار ندارد . ● مکانیسم عمل :
به نظر می رسد کروم حساسیت سلول ها را نسبت به انسولین افزایش داده و باعث تسهیل عمل انسولین می گردد . انسولین یک هورمون آنابولیک ( سازنده بافت ها ) می باشد . خاصیت آنابولیک انسولین باعث افزایش انتقال اسیدهای آمینه به داخل سلول های عضلانی ، تحریک سنتزپروتئین ، کاهش تجزیه عضله و در نتیجه افزایش توده عضلانی بدن می گردد .
همچنین ممکن است افزایش حساسیت به انسولین ، مصرف گلوکز سلول ها و همچنین ذخیره سازی گلوکز به شکل گلیکوژن در عضله را بهبود بخشد .
شواهد بالینی در حیوانات ، به طور عمده تأیید کننده اثر مکمل تغذیه ای کروم بوده است ، ولی مطالعات روی انسان تا کنون این اثرات را کاملاً تأیید نکرده است .
تحقیقات علمی انجام شده روی حیوانات دلگرم کننده است ، زیرا این مطالعات نشان داده اند که مصرف مکمل کروم در حیوانات باعث افزایش توده عضلانی و کاهش چربی بدن آنها می شود . اولین مطالعات انجام شده روی انسان ها نشان داده که استفاده از این مکمل ، توده و قدرت عضلانی را افزایش داه و میزان چربی را کاهش می دهد . هرچند که این مطالعات به دلیل روش های غیرقابل اعتماد سنجش ترکیب بدن مورد ایراد و انتقاد قرار گرفته اند .
مطالعاتی که اخیراً انجام شده اند و در آنها روشهای معتبر سنجش ترکیب بدن استفاده شده است ، هیچگونه افزایشی در توده بدون چربی بدن و یا قدرت آن ، کاهش چربی بدن یا افزایش توان هوازی افراد را گزارش نکرده اند .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *