استروژن و تاثیرات آن برای ورزشکاران مرد

یکی از بدترین عوارض جانبی استروئیدها آنابولیک (تستوسترون و بیشتر مشتقات آن) بعد از مصرف، بالا رفتن استروژن در بدن می باشد و باعث بزرگ شدن سینه در مردان ( یا همون عارضه نوک سینه ) می باشد که این عارضه یک افسردگی بزرگ برای ورزشگار مرد را به دنبال خواهد داشت .

مصرف تستوسترون و مشتقات آن بعد از اینکه وارد بدن می شوند و سطح سرمی تستوسترون را بالا می برند در اویل دروه که تستوسترون در بدن زیاد است فرد احساس خوشایندی از نیرو و حجم به دست آمده می کند

در اثر این عامل طی یک فرایند شیمایی و بالا بودن تستوسترون موجود ، بدن برای اینکه سطح تستوسترون را پایین بیاورد تستوسترون را به استروژن تبدیل می کند ، همین امر باعث می شود که آب و املاح زیر پوست جمع شود و عضلات پر از آب شد و حجم ابدار و بدون کیفیت را به فرد تحمیل کند

 

استروژن
استروژن

استفاده مقادیر زیادی از تستوسترون و مشتقات آن برای طولانی مدت ترشح طبیعی تستوسترون را قطع می کند.

زمانی که سطح تستوسترون در بدن بالا باشد به وسیله تستوسترون مصنوعی ، بدن برای پایین آوردن این هورمون سطح هورمونی دیگر ( استروژن ) را بالا می برد . استروژن در بدن گردش می کند و همچنین می تواند راه ساخت پروتئین shbg ( هورمون جنسی گلوبولین ) را ببندد .

خواننده محترم، این مطلب در سایت ادکوان ( پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ ) منتشر شده و شما هم اکنون درحال خواندن نسخه کپی آن هستید. لطفا جهت حمایت از ما، به سایت ادکوان مراجعه کنید. متشکرم.
Edcoan.ir

این پروتئین در کبد با مصرف تستوسترون تولید می شود با این وجود این پروتئین وابسته به استروژن شده و استروژن فعالتر در بدن گردش می کند اینها تاثیرات بالقوه برای تبدیل استروژن می باشد و می تواند عوارض جدی برای جنس مذکر به وجود آورد .

همین امر باعث مصرف آنتی استروژن در هنگام مصرف این نوع استروئیدها می باشد بدون استفاده از آنتی استروژن شما به یک جفت پستان قشنگ و چربی های اضافه در قسمت شکم و دور کمر دچار خواهید شد.

 

تهیه شده در پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ (ادکوان – Edcoan.ir)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *