آیا فرایند چربی‌ سوزی شما متوقف شده است؟

۱۰ نکته ای‌ که در ادامه بیان خواهیم کرد ممکن است چاره کار شما باشد.

 

۱۰ نکته برای چربی‌ سوزی و حفظ آن

 

اول از همه بیاید با حقیقت روبرو شویم.فرایند چربی‌ سوزی اصلا آسان نیست.تحقیقات نشان داده است که ۹۵% افرادی که وزن خود را کم میکنند بعد از مدتی‌ دوباره وزن از دست رفته را به دست می آو‌رند.پس احتمال اینکه شما نیز یکی‌ از همین افراد باشید زیاد می‌باشد.

پس باید چگونه چربی‌ سوزی کنیم و آن را حفظ کنیم؟ سوال خوبی‌ است.چربی‌ سوزی فقط محدود به کم کالری مصرف کردن نمی‌باشد بلکه شما باید در سبک زندگی‌ خود تغیراتی‌ ایجاد کنید.نکاتی‌ که در ادامه برای شما بیان خواهیم کرد باید جزیی از سبک زندگی‌ شما شوند و اینطور نباشد که شما فقط به طور موقتی از آنها استفاده کنید.این موارد به شما کمک می‌کند چربی‌ سوزی کنید، آن را حفظ نمائید و سلامت خود را بهبود بخشید.

نکته ۱) عدم استفاده از شکر
بیاید با حقیقت روبرو شویم.همه ما میدانیم که مصرف شکر گزینه خوبی‌ برای ما نمی‌باشد.از زمان‌های قدیم مادر‌های ما همیشه به ما می‌گفتند که زیاد از شیریجات استفاده نکنیم.آنها درست می‌گفتند.اگر ما مصرف شکر هفتگی خود را کاهش دهیم خیلی‌ راحت تر میتوانیم چربی‌ سوزی کرده و سلامت خود را بهبود بخشیم.این قانون را وارد زندگی‌ خود کنید.اگر غذایی شامل شکر بود آن را مصرف نکنید.این مورد شامل هر خوردنی و نوشیدنی‌ میشود مخصوصا نوشیدنی‌ ها.به چای یا قهوه خود نیز شکر اضافه نکنید.بخش اعظمی از شکر مصرفی خود را از منابع غذایی طبیعی نظیر میوه‌ها تامین کنید.

نکته ۲) از مصرف آرد سفید اجتناب کنید
شکر تنها ماده ای‌ نیست که شما باید از آن دوری کنید.ماده دیگری که باید آن را وارد لیست سیاه خود کنید آرد سفید می‌باشد.متأسفانه ممکن است مادر‌های ما در این مورد با ما هم عقیده نباشند.آرد سفید در بسیاری از مواد غذایی نظیر کیک، نان، پاستا و… یافت میشود.همانند شکر سفید آرد سفید نیز فقط معده ی ما را با موادی با ارزش غذایی پایین پر می‌کند.در اینجا می‌خواهیم شما را غافلگیر کنیم.شما باید بدانید که اگر ۸۰% شکر سفید و آرد سفید مصرفی خود را کاهش دهید و هیچ کار دیگری نکنید خواهید دید که به سختی چربی‌ به دست خواهید آورد.

نکته ۳) استفاده از قانون ” یک بشقاب “
قانون یک بشقاب این‌گونه می‌باشد.در هر وعده بیشتر از یک بشقاب غذا مصرف نکنید.البته بشقاب شما هم نباید کاملا پر از غذا باشد.اگر در طول یک ساعت بعد از آن احساس گرسنگی کردید میتوانید یک میان وعده سالم مصرف نمائید و اگر احساس گرسنگی شدیدی داشتید میتوانید یک وعده با حجم متوسط مصرف کنید.خیلی‌ از ما تمایل به پرخوری داریم و زمانی‌ از خوردن دست می‌کشیم که دیگر حتی توان راه رفتن هم نداریم.گرچه همه ما میدانیم این یک عادت بسیار وحشتناک می‌باشد اما باز هم این عادت را هر روز و هر شب تکرار می‌کنیم.سعی‌ کنید از قانون ” یک بشقاب ” پیروی کنید.

نکته ۴) از روش (Intermittent fasting) استفاده کنید
روش (Intermittent fasting) معمولا شامل مصرف غذا فقط ۴-۸ ساعت در روز می‌باشد.این یک روش بسیار عالی‌ برای افرادی می‌باشد که میخواهند در شب یک وعده غذایی بزرگ داشته باشند.به بیان دیگر تغذیه شما زمانی‌ شروع میشود که از سر کار به خانه باز می‌گردید.در یک نگاه اجمالی شاید اینطور به نظر برسد که این سبک تغذیه غیر ممکن باشد.شاید بگویید چه کسی‌ میتواند فقط شب‌ها تغذیه داشته باشد؟ اما نترسید.فقط چند روز طول می‌کشد تا بدن شما به این روش عادت کند.بعد از این چند روز شما احساس انرژی بیشتر و هوشیاری بیشتری را در طول روز خواهید داشت.

نکته ۵) نقاط ضعف خود را بفهمید
برای چربی‌ سوزی و حفظ آن شما باید نقاط ضعف خود را به خوبی‌ بشناسید و برنامه غذایی خود را طوری تهیه کنید که بتوانید با این نقاط ضعف مقابل کنید.مثلا اگر شما جز افرادی هستید که مایلند اغلب شب‌ها تغذیه داشته باشند پس شما نیز میتوانید بخش اعظمی از کالری مصرفی خود را در شب مصرف کنید.نیازی نیست که خود را وادار کنید حتما از وعده‌های کوچک و متعدد استفاده کنید.اگر شما زیاد هوس خوردن چیز‌های شیرین می‌کنید پس ۵ ماده غذایی کم کالری شیرین را انتخاب کنید تا این نیاز شما پوشش داده شود.برای مثال هنگامی که هوس خوردن یک بستنی را دارید میتوانید یک کاسه بزرگ پودینگ بدون شکر متشکل از شیر کم چرب را استفاده کنید.

نکته ۶) برنامه ریزی برای وعده‌های غذایی
در روز‌های جمعه که تعطیل می‌باشد کمی‌ وقت بگذارید و برای هفته بعد برنامه غذایی خود را طراحی کنید.اگر هم ممکن بود میتوانید چند وعده غذایی را برای روز‌های آینده خود آماده کنید.اگر شما دارای برنامه باشید خیلی‌ راحتتر می‌باشد که به آن پایبند بمانید.اگر که از قبل وعده‌های غذایی خود را نیز آماده کرده باشید خیال شما راحت خواهد بود.ولی‌ اگر بی‌ برنامه باشید زمان برگشت از سر کار به خانه شما خسته و بی‌ حوصله خواهید بود و احتمال اینکه از غذاهای پر کالری و ناسالم استفاده کنید بسیار زیاد می‌باشد.

۱۰ نکته برای چربی‌ سوزی و حفظ آن

نکته ۷) خواب کافی‌
کمبود خواب باعث ایجاد استرس میشود.استرس نیز باعث میشود که میل به پر خوری در ما افزایش یابد.یکی‌ از راه‌هایی که ما میتوانیم بر این استرس غلبه کنیم غذا خوردن می‌باشد.همه ما میدانیم که تغذیه باعث ایجاد آرامش میشود.شاید این موضوع را هزاران بار شنیده باشید اما باز هم باید گفته شود که به اندازه کافی‌ بخوابید.تلوزیون را خاموش کنید و به رختخواب بروید.خواب کافی‌ باعث کاهش سطح استرس در شما خواهد شد و میل شما برای تغذیه بیشتر را کاهش خواهد داد.

نکته ۸) در مورد تمرینات هوازی وسواس به خرج ندهید
خیلی‌ از افراد برای چربی‌ سوزی فقط تمرینات هوازی انجام میدهند!!! حدس بزنید بعد آن چه میشود؟ بدون داشتن یک برنامه غذایی سازمان یافته شما به احتمال زیاد نخواهید توانست وزن زیادی را با تمرینات هوازی کم کنید حتی اگر در روز ۳-۴ ساعت نیز تمرین داشته باشید.انجام تمرینات زیاد هوازی را متوقف کنید.سایت اد کوان .شما نیازی به تمرینات هوازی برای چربی‌ سوزی ندارید.انجام چند جلسه تمرین هوازی در هفته برای سلامت بدن مفید می‌باشد اما با رعایت یک رژیم غذایی مناسب دیگر نیازی نیست که ساعت‌ها وقت خود روی تردمیل بگذرانید.آیا می‌دانستید که یک مایل پیاده روی تنها ۱۰۰ کالری میسوزاند؟ برای سوزاندن کالری یک آبنبات چوبی متوسط شما نیاز دارید که بیشتر از ۳۰ دقیقه پیاده روی داشته باشید.حالا فرض کنید این مقدار در مورد غذاهای پر کالری دیگر چقدر خواهد شد.

نکته ۹) عدم استفاده از غذاهای بی‌ مزه
داشتن تغذیه سالم و پاک به این معنی‌ نیست که شما از غذاهای بی‌ طعم و مزه استفاده کنید.برای طعم دار کردن غذاها کار زیادی لازم نیست انجام دهید.امروزه همه چیز با اینترنت انجام پذیر است.شما نمیتوانید بهانه ای‌ برای این مورد بیاورید.کافی‌ است که یک جستجوی ساده در اینترنت انجام دهید و خواهید دید که در کمتر از یک ثانیه به مقصود خود خواهید رسید.زمانی‌ را برای پیدا کردن دستور پخت غذاهای سالم بگذارید.

نکته ۱۰) وعده تقلبی
وعده تقلبی هیچ ایرادی ندارد.کمی‌ واقع بین باشید.آیا شما میتوانید در مقابل بستنی، چیپس و دونات تا آخر عمر دوام بیاورید و از آنها مصرف نکنید؟ مطمئنأ خیر.هر هفته یک وعده یا یک ساعت را به مصرف وعده تقلبی اختصاص دهید.به جای اینکه زمانی‌ خاص را برای مصرف این وعده مشخص کنید سعی‌ کنید که از آن در روز‌های خاص موجود در آن هفته استفاده کنید.مثلا اگر روز تولد یکی‌ از دوستانتان می‌باشد برنامه خود را طوری طراحی کنید که در آن هفته وعده تقلبی شما مقارن با جشن تولد دوست شما باشد.اینطور دیگر احساس گناه در مورد مصرف بیش از حد غذا هم ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *