هر گروه خونی دارای یک نشانه شیمیایی است که به آن آنتی‌ژن یا پادگن می‌گویند. گروه خونی oدارای پادگن پایه یا فوکز می‌باشد.

 

 

اگر به پادگن پایه یا فوکز قند دیگری به نام ان-استیل-گالاکتوزآمین بچسبد آنتی‌ژن aتشکیل می‌شود که ثابت می‌کند گروه خون فرد aاست اما اگر این قند دی‌گالاکتوزآمین باشد آنتی‌ژن و به تبع آن گروه خونی bایجاد می‌شود. چنانچه هر دو قند پایه به پادگن پایه یا فوکز چسبیده باشند آنتی‌ژن و گروه خونی abایجاد می‌شود.
از سویی دیگر موادی به نام لکتین وجود دارند که پروتئین‌های مختلف را به هم می‌چسبانند. چنانچه غذای مصرفی شما حاوی لکتینی باشد که با پادگن‌های خون شما ناسازگار باشد. قسمتی از اندام‌ها یا سیستم‌های بدن را هدف قرار داده و در آن جمع می‌شوند و چسبندگی یا آگلوتیناسیون ایجاد می‌کنند. این امر می‌تواند موجب بروز التهاب و بیماری در بدن فرد شود. البته تمام این اتفاقات و سروصداها مربوط به ۵٪ لکتین موجود در غذاهاست که جذب می‌شوند و خدا با ما بوده و هست که ۹۵٪ از این لکتین‌ها جذب نمی‌شود و الا – مطابق نظرات دکتر آدامو و نتیجه‌گیری شخصی من – بعید نبود فرد دارای گروه خونی aبعد از خوردن یک همبرگر دارفانی را وداع کند.

نظرات موافقان و مخالفان
مخالفان این برنامه غذایی اعتقاد دارند :

  • رژیم غذایی توصیه شده به گروه O و A برنامه مناسبی نیست زیرا این دو دسته از افراد مجبورند گروه‌های خاصی از مواد غذایی را از برنامه خود حذف نمایند. این کار در طولانی مدت می‌تواند خطرناک باشد و منجر به بروز عوارض سوءتغذیه‌ای ناشی از کمبود مواد معدنی و ویتامین‌ها شود.
    چنانچه اعضای یک خانواده دارای گروه‌های خونی متفاوتی باشند نمی‌توانند وعده‌های اصلی غذایی را در کنار هم میل نمایند.
    شواهد علمی زیادی در تائید این برنامه غذایی توسط دکتر آدامو و یا دیگر محققین ارائه نشده است. مثلا دکتر آدامو ادعا می‌کند لکتین‌های موجود در عدس و لوبیا قرمز در ماهیچه‌های افراد دارای گروه خونی O تجمع می‌کند در حالی‌که برای گروه خونی A قابل تحمل است. شاید بهتر باشد ایشان با تهیه عکس‌های میکروسکوپی از سلول‌های ماهیچه‌ای افراد گروه O و A و مقایسه این عکس‌ها با یکدیگر درستی فرضیه خود را اثبات نمایند. در حالی‌که که تا کنون چنین کاری از سوی ایشان ، دوست‌داران‌شان و یا محققین بی‌طرف صورت نپذیرفته است.
    ایشان نتایج هیچ آزمایش بیوشیمیایی که ثابت نماید بافت‌ ماهیچه یا دیگر بافت‌هایی که ادعا می‌کنند پس از خوردن غذاهای خاص اسیدی یا قلیایی می‌شوند را به جامعه علمی نشان نداده‌اند.
    استفاده زیاد از مواد پروتئینی نظیر آنچه برای گروه خونی O توصیه می‌شود می‌تواند به مرور زمان باعث ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش، یبوست و پوکی استخوان شود.
    روش ABO تنها یکی از روش‌های تعیین گروه خون است. بیش از سی‌نوع پروتئین بر روی سطح گلبول‌های قرمز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها در تعیین گروه خونی استفاده نمود و تاکید بر روی این روش تقریبا تمام آنها را بی‌اعتبار می‌کند.
  • هیچ شاهد و مدرک علمی دال بر درست بودن روند و سیر تاریخی ایجاد گروه‌های خونی یا مشخصات شخصیتی دارندگان این گروه‌های خونی وجود ندارد.

در مقابل دکتر آدامو نیز با نتایجی که در اثر استفاده از این برنامه غذایی توسط بیمارانش بدست آورده است استناد می‌کند.
استفاده کنندگان از برنامه غذایی او می‌گویند این برنامه غذایی موجب شده است که غذاهای سالم ، طبیعی و تازه بیشتری مصرف نموده و با استفاده از غذاهای فرآوری شده و کنسروی خداحافظی نموده و سهم شکلات و قهوه را در برنامه غذایی کاهش دهند.
به نظر می‌رسد دکتر آدامو نیز با مد نظر قرار دادن نظرات منتقدین خود تغییراتی را در برنامه غذایی پیشنهادی‌اش ایجاد کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *