بی تحرکی و فقدان فعالیت میتواند عواقب منفی در سلامت هر فردی داشته باشد که این عواقب فراتر از تنها ازدست دادن نیروی کشیدگی عضلات می باشند و مشکلات مدیریت وزن نیز به دنبال آن گریبانگیر افراد می شود.

 

 

یک مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی فیزیولوژی کاربردی به جزئیات برخی از تفاوت های نهان بین زنانی که شیوه زندگی بی تحرک و فعال دارند پرداخته است.


محققان ۲۰ خانم غیر فعال ۲۵ ساله را در دو گروه ۱۰ نفره قرار دادند . در یک گروه این خانمها به مدت یک ساعت  سه بار در هفته به مدت سه ماه به کار با وزنه پرداختند. تمرین های این افراد شامل پرس سینه، تقویت عضلات چهار سر پا، پرس شانه، تقویت عضلات همسترینگ یا عضلات عقب ران، تقویت عضلات پشت ، پرس پا، تقویت عضلات جلو بازو و تقویت عضلات سه سر پشت بازو بود. تمامی تمرینات با ۶۵ تا ۸۰ درصد حاکثر توان افراد اجرا شد. در مقایسه با افراد گروه دیگر که بی تحرک و غیر فعال بودند، در گروه فعال سطح استروژن و تستوسترون همراه با بهبود سلامت استخوانها افزایش یافته بود.
افق روشن تر: محققان پیشرو در این مطالعه گزارشی از تغییر چربی بدن و توده عضلانی ارائه نداده اند، اما شما می توانید تصور کنید که آن افرادی که از سطوح بالای هورمون رشد طبیعی برخوردار شوند تا چه حد می توانند به ساخت عضلات و تراکم استخوان بدن خود کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *