چگونه از درد مفاصل بکاهیم؟
شما اینجا هستید
آسیب دیدگی های ورزشی » چگونه از درد مفاصل بکاهیم؟

چگونه از درد مفاصل بکاهیم؟

 چگونه از درد مفاصل بکاهیم؟

برای آنان که مدت زیادی وزنه های سنگین بلند می کنند یا سخت تمرین میکنند درد مفاصل یکی از معضلات رایج است تحقیقات نشان داده که بابالا بردن وزنه های سنگیم باعث تحلیل رفتن غضروف مفاصل می شود که بخشی از این معضل به اجرای غلط و تکنیک های نامناسب تمرینی و یا تمرین بیش از اندازه برمی گردد .
در چنین شرایطی آیا مکمل ها برای فائق آمدن بر این معضل طراحی و ساخته شده اند؟

جواب چنین سوالی طبعا منفی است بواقع تنها بعضی از آنها می توانند به کاهش درد ناشنی از التهاب مفاصل کمک کنند و از مفاصل و تاندونها در مقابل صدمات بعدی محافظت کنند
در دهه اخیر مطالعات بر روی اثرات ناشی از مصرف آنتی اکسیدان هایی چون ویتامین e و c بر روی سلامت مفاصل نشان داده افرادی که میزان جذب این ویتامین ها در آنها بالاتر است
درصد تحلیل بافتهای غضروفی آنها بسیار پایین است هر چند مصرف ۱تا ۲ گرم ویتامین cو ۴۰۰ واحد ویتامین e در ۲ دوز مجزا بطور روزانه کافی به نظر می رسد اما گلوکوزامین و کندوریتین ۲مکمل دیگری هستند که از مفاصل محافظت می کنند که می توان آنها را مجزا یا با هم مصرف کرد گلوکوزامین داروی مسکن درد مفاصل است که با تحریک سلولهای غضروفی موجود ممکن است سلول غضروفی جدید و سالمی بسازد کندوریتین نیز اینگونه عمل میکند مصرف ۱۵۰۰تا۲۰۰۰میلی گرم گلوکوزامین ۸۰۰تا۱۲۰۰میلی گرم کندرویتین بطور روزانه می تواند بسیار مفید باشد و بدن تان ظرف کمتر از ۸ هفته به آن پاسخ می خواهد داد
اسید های چرب از جمله امگا ۳ که در روغن ماهی موجود است اثرات ضد التهابی بر روی مفاصل دارد و مصرف همزمان آن با ۲مکمل فوق اثرات آن را افزایش می دهد شما می توانید روزانه ۶تا۱۰گرم روغن ماهی مصرف کنید و در آخر اینکه با مصرف یک مکمل مولتی ویتامین یا مولتی مینرال بسیار قوی می توانید اثرات حاصله از مصرف مینرال ها در سوخت و ساز های بافتهای مربوطه را مشاهده کنید

  1. shayan

    salam khoda ghovat
    man keshale ranam mogheii ke eskat pa baz miram beshedat dard migire mikhastam rahnamaim konid ke chekar konam ke in asib didegi be moro zaman bartarafshe chejor tamrinati mitonam anjam bedam ke komakam kone?

    • قادر

      سلام به نظر من بهترین کار اینه که از حرکاتی که باعث درد میشه اجتناب کنیم بهتره که پا باز نزنی احتمال کش اومدگی هستش میشه با استراحت برطرفش کرد یکی دو هفته استراحت کن بعد ببین چطور میشه زیاد هم سنگین تمرین نکن بدتر میشه

  2. davoud

    با سلام خسته نباشید ممنون از این همه اطلاعات مفیدی که در اختیار میگذارید این سایتو به همه بچه های باشگاه معرفی کردم امیدوارم موفق باشید و سلامت

    • مدیریت

      ممنون از لطفتون

  3. arash

    salam dostaie golam
    agha man ye ki az ostam shokhi daste maro pichond ba az on moghe ma az nahie ketf masdom shodim ye 2 hafte ham esterahat kardam vali bazam vakhti vazne sangin mizanam keftam dard migire .chi kar konim khob beshe

    • کریم

      سلام به نظر من یه عکس بگیر ببین چطوره بعدشم زیاد سنگین تمرین نکن تعداد بالا بزن تا کاملا ترمیم بشه اگه کش اومدگی باشه درست میشه واسه منم کش اومده بود یک ماه باشگاه نرفتم استراحت مطلق بعدش رفتم خوب شده بود شما فکر کنم استراحتت کم بوده بعدشم یهو فشار زیاد بهش اوردی واسه اینه

    • مهدی

      سلام بهترین کار اینه که از حرکتی که باعث درد میشه خودداری کنید به صورت موقت تا اسیب خوب بشه بعد از اون حرکت استفاده کنید

      • arash

        dadashaye golam khili mamanon babate rahnamaei x

  4. محسن

    سلام من زیاد دچار آسیب دیدگی میشم
    دلایلی که باعث آسیب دیدگی میشوند رو خوندم
    من بدنم رو خوب گرم میکنم
    حرکات کششی انجام میدم
    بعد با وزنه بدنم رو گرم میکنم
    ست گرم کردنی هم میزنم
    حتی بعد از تمرین سرد هم میکنم
    ویتامین ها رو به اندازه و دقیق مصرف میکنم
    ولی پیاپی دچار آسیب دیدگی میشم
    اما یک بار ساعد هام دچار گرفتگی شدید شد استراحت کردم درست شد
    یه بار هم سرشانه راست درد خفیفی داشت استراحت کردم حل شد
    الان هم سرشانه راستم همون درد رو داره.
    من زود به زود سرما هم میخورم.
    میشه به من راهکار بدید؟؟؟؟
    با تشکر

    • علی رضایی

      سلام محسن جان به نظر من شما وزنه انتخابی تمرینتونو سنگین تر از حد توانت انتخاب میکنی یه مسئله دیگه هم هست اصول صحیح وزنه زدنم هست شاید رعایت نکنی که اسیب میبینی

  5. محمد

    سلام خدا قوت وخدمت شما سروران
    بنده یه مدت وزنه های سنگین با تکرارهای سه تا پنج تایی استفاده میکردم الان دو ماهه که اگه وزنه سنگین بزنم یا دستم رو به حالت نش از جانب بالا بیارم درد میگیره و اصولا با یک صدای خاص داخل سرشونم صدا میده که این درد تا گردن ادامه پیدا میکنه البته دردش شدید نیست خیلی کمه دوماهه استراحت دادم خوب نشده وزنه متوسط یا حرکت سرشونه از جلو مشکلی ندارم فقط پرس سینه و نش از جانب اذیتم میکنه پزشک گفت کشیدگی تاندوم هست نباید تمرین کنی هیچوقت درصورتی اونقدر ها دردناک یا ناتوانم نکرده امیدوارم نظر شما رو هم ببینم ممنون از سایت خوبتون

    • احمد

      سلام ممد بنظر من برو یه عکس بگیر به دکتر نشون بده ببین اون چی میگه

      • محمد

        مرسی احمد جون

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و یافته های دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام، پاورلیفتینگ و آمادگی جسمانی، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره