اکنون در حدود ۵۰ سال است که مردم ایالت متحده آمریکا از رژیم‌های کم چربی‌ یا بدون چربی‌ استفاده میکنند.اما نکته قابل توجه این است که این افراد با سرعت بالایی روز به روز در حال چاق تر شدن هستند و میزان سلامت نیز در آنها کمتر می‌باشد.

 چربی‌ بخورید تا چربی‌ بسوزانید

اصلا اینکه رژیم‌های کم چربی‌ یا بدون چربی‌ مفید هستند را چه کسی‌ بیان کرده است و از آن مهمتر آیا خوردن چربی‌ کمتر به منزله داشتن چربی‌ کمتر در بدن است؟!

از آنجا که این مطلب ممکن است برایتان غیر قابل درک و پیچیده باشد در ادامه سعی‌ بر این بوده است که مطلب به طور قابل درکی بیان شود تا شما نیز از حقیقت ماجرا با خبر شوید.
اول از اینجا شروع می‌کنیم که ما تحقیقاتی‌ را در مورد این قضیه انجام دادیم و فهمیدیم که مدارک بسیار کمی‌ مبنی بر اینکه استفاده از رژیم‌های کم چربی‌ و بدون چربی‌ باعث آب شدن چربی‌‌ها میشود پیدا کردیم.در این مورد همچنین ما مثال‌های زیادی را در نقض این ایده و زیر سوال بردن آن پیدا کردیم.برای مثال فرانسوی‌ها در رژیم غذایی خود بسیار بیشتر از آمریکایی‌ها از چربی‌ استفاده میکنند در حالی‌ که میزان چاقی و ابتلا به انواع بیماریها در آنها بسیار کمتر می‌باشد.
مثال دیگر مردم اسکیمو آلاسکا می‌باشد.ادکوان .آنها ۷۰% انرژی روزانه خود را از چربی‌‌ها (انواع ماهی‌ ها) به دست میاو‌رند در حالی‌ که این مردم دارای کمترین میزان بیماری‌های قلبی در جهان هستند.
اما در اینجا دلایلی وجود دارد که ثابت می‌کند نه تنها رژیم‌های کم چرب باعث لاغری ما نمی‌شود بلکه این رژیم‌ها در سرعت بخشیدن به مرگ مردم نیز کمک میکنند!!
آیا اکنون شوکه شدید؟پس دلایل زیر را برای اثبات این موضوع بخوانید:
خوردن چربی‌ کم به این معنی‌ است که شما برای تامین انرژی خود یا باید از مقدار بیشتری پروتئین یا مقدار بیشتری کربوهیدرات استفاده کنید که در اکثر مواقع مردم از کربوهیدرات بیشتر و آن هم از نوع ناسالم آن استفاده میکنند.
چربی‌‌ها با سرعت بسیار کندی در بدن میسوزند بنابراین اگر شما چربی‌‌ها را با منابع کربوهیدراتی که زودتر میسوزند جایگزین کنید احتمال احساس کاهش انرژی، از دست رفتن بافت‌های عضلانی و کاهش سرعت متابولیسم و اختلال در عملکرد هورمون‌ها وجود دارد.
چربی‌‌ها یکی‌ از بهترین و پایدار‌ترین منابع انرژی هستند.پس اگر شما در طول روز می‌خواهید که انرژی کافی‌ داشته باشید و احساس نشاط باید به مقدار کافی‌ و از نوع سالم آن مصرف کنید.بدن انسان برای کارکرد صحیح نیاز به چربی‌‌ها دارد.برای تولید کافی‌ هورمون‌ها درون بدن مقدار مشخصی‌ باید چربی‌‌های سالم مصرف شود.بنابراین اگر تولید این هورمون با مشکل مواجه شود متابولیسم شما نیز با اختلال مواجه میشود.هورمون‌ها در بدن بسیاری از چیز‌ها را هماهنگ سازی میکنند از جمله آنها حفظ و ساخت بافت‌های ماهیچه ای‌ می‌باشد.از آنها که ماهیچه‌ها به طور ۲۴ ساعته در حال مصرف انرژی هستند پس اگر شما یک تغذیه کم چربی‌ یا بدون چربی‌ داشته باشید حفظ و عضله‌ سازی شما با مشکل مواجه خواهد شد.

چربی‌ بخورید تا چربی‌ بسوزانید

حقایقی که باید بدانید:
میزان چاقی در سال ۱۹۶۰ در آمریکا از ۱۴% به ۲۲% تا سال ۱۹۸۰ افزایش یافته است.محققان دانشگاه هاروارد در طول بررسی‌های ۱۰ ساله خود به این موضوع پی‌ بردند که مصرف رژیم‌های کم چربی‌ نه تنها باعث کاهش بیماری‌های قلبی نشده است بلکه پی‌ بردند که چربی‌‌های اشباع آنگونه که می‌گویند هم مضر نیستند و میزان خطرناک بودن آن بسیار کمتر از آن چیزی است که گفته میشود.
پس اگر می‌خواهید وزن کم کنید و سالم باشید از رژیم‌های کم چربی‌ یا بدون چربی‌ استفاده نکنید.خود شما نیز باید علاقه بسیاری در پیدا کردن حقایق در مورد این‌گونه رژیم‌ها از خود نشان دهید.اگر برای شما سوال و یا شک و شبهه ای‌ باقی‌ مانده است میتوانید مقداری تحقیق کنید و می‌بینید که به چه نتایج شگفت انگیزی خواهید رسید.پس مصرف چربی‌‌های سالم را فراموش نکنید!