خيلی از مردم هميشه اين سوال را مي پرسند که چرا مربی خصوصی؟ آيا چيزهايی را که می توان از مربی خصوصی فرا گرفت ، نمی توان از مجله های بدنسازی يا حريف تمرينی آموخت؟
اين گونه فکر کردن عموماً مربوط به افرادی است که نتيجه نگرفته اند و به آنچه که انتظار داشته اند نرسيده اند و يا بدتر از آن گروهی از افراد که در اثر انجام تمرينات اشتباه آسيب ديده اند.
تمرينات با وزنه بسيار بهتر از تمرينات هوازی ميباشد ، وقتی که درست انجام شود ، و ما را در بهتر ديدن و احساس بهتر کمک ميکند.
هنگاميکه تمرينات با وزنه بصورت درست انجام شود ميتواند ما را در مقابله با افسردگی و صدمات ياری نمايد.

 

1- دانش : تمام مربيان خصوصی ميبايد گواهی نامه ای داشته باشند که آنرا از يک انجمن يا مرجع رسمی در خارج از کشور مانند canfitpro , ace , nsca , pta و يا در داخل کشور مانند فدراسيون بدنسازی و پرورش اندام گرفته باشند. اين گواهی نامه به اين معنی است که اين مربيان توانسته اند بياموزند و نشان دهند که به اندازه کافی در زمينه قوانين تمرين ميدانند و طبق اين گواهی نامه اجازه دارند آموزش خصوصی بدهند . يکی ديگر از اجزای مهم گواهی نامه مربيگری در زمينه آناتومی انسان و فيزيولوژی حرکات ، آناتومی حرکتی و فيزيولوژی عمومی ميباشد. همچنين هنگاميکه مربيان گواهی نامه دارند ، به اين معناست که آنها علوم بيشتری را از قواعد و قوانين ميدانند علومی مانند : بيولوژی ، آناتومی ، فيزيولوژی و قوانين سلامت عمومی و … ، هنگاميکه يک مربی پس از چهار سال تلاش می تواند گواهينامه مربيگری دريافت نمايد ، به اين معنی است که شما ميتوانيد از اين دانش برای تمريناتتان بهره گيری نمائيد. و يک دانش آموز يا شاگرد بدنسازی ميتواند با اين دانش 80% نتيجه بهتر بگيرد يعنی 3 برابر سريعتر از ديگران.

2- تکنيک صحيح : يکی از بزرگترين چيزهايي که در باشگاههای بدنسازی به چشم مي خورد ، انجام تکنيکهای نادرست و فرم اشتباه توسط افراد است ، اين موضوع نه تنها به نتيجه گيری نزديک نمي باشد بلکه احتمال آسيب ديدگی هم دارد. با تمرين کردن توسط يک مربی تائيد شده و حرفه ای ، شما با انجام تمرينات صحيح بهترين نتيجه را بدست خواهيد آورد بدون اينکه آسيبی ببينيد.

3- شخصيت دادن : يکی ديگر از بزرگترين مزاياي تمرين خصوصی اين است که مربی يک برنامه اختصاصی و دقيق برای شما و هدفتان از بدنسازی پايه ريزی خواهد نمود. مطمئن باشيد برنامه ای را که دريافت مينمائيد از برنامه های هفتگی مجلات نخواهد بود . اما آيا آن برای شما کاملاً صحيح می باشد؟ آيا آن برنامه شما را به هدفتان خواهد رساند ؟ آيا وقتی شما به تغيير نياز داريد آن امکان را برای شما فراهم می آورد ؟ آيا آن برنامه تمامی سوالات و موضوعات شما را جوابگو خواهد بود؟ توسط يک مربی مدرک دار شما هر چيزی درباره سوالاتتان را در يک برنامه طراحی شده دريافت مينمائيد. دقيقاً مانند اينکه يک خياط برای بدن خود داريد!

4- تفريح : در آخر ، کمترين چيزی که يک مربی خصوصی می تواند به شما ارئه نمايد ، لذت بردن از تمرين ميباشد. با انجام اينکار نه تنها برای رفتن به باشگاه انگيزه پيدا ميکنيد ، بلکه به هدف تناسب اندامتان دست خواهيد يافت . خيلی از شاگردان بدنسازی از اينکه نمی توانند از تمريناتشان لذت ببرند گله مي کنند ، اما من در چند کلمه و يکباره به آنها راههای تفريح و لذت بردن از تمرين را نشان ميدهم ، به عبارت صحيح تر برنامه های طبقه بندی شده و دقيق و شروع نتيجه گيری از آن ميتواند بهترين لذت را از آنچه انجام ميدهيد به شما برساند، و اين يکی از رازهای بدنسازی ميباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *