پنج راز طلایی رزیم عضله سازی
راز ۱:چه مقدر کربوهیدرات باید مصرف کرد ؟

 


پنج راز طلایی رژیم عضله سازی


مشکل بزرگ بسیاری از ما این است که از لحاظ زنتیکی متابولیسم پرسرعتی داریم .ضمن اینکه به راحتی نیز به چربی بدن خود اضافه می کنیم .موضوع مهم دیگران این است که شما بدون مصرف کالری بیشتر از میزان سوخته وساز روزانه نمی توانید حجم بافت های عضلانی را افزایش دهید . از این جهت افزایش مقدار کربو هیدارات ها راه حل خوبی برای افزودن کالری دریافت نیست . مقدار کمی کربوهیدارت مصرف کنید عضلات برای پیدا کردن آمینو اسید خود را نبود می کنند وحجم عضلات کاهش می یابد.وکربو هیدرات ها را بدانید بهتر است براساس حجم وشدت تمرینی خود میزان این ماده را تعیین کنید.


راز ۲: بهترین زمان برای مصرف کربو هیدرات ها چه موقعی هست؟
بهترین زمان برای مصرف کربوهیدرات وبهره گیری از هورمون های عضله ساز صبح ها و بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب وبعد از تمرین می باشد.کربوهیدر ات هایی با شاخص گلیسیمیکی بالا برای بعداز تمرین بسیار مفید هستند.برای بهره مندی از فواید کربو هیدراتی مصرف آن ۱الی ۵/۱ ساعت قبل از تمرین است .مصرف منابع کربو هیدراتی موجب عدم چربی سوزی بیشتر در حین تمرین نیز میشود . البته این مورد مشکل خاصی * وجود نمی آورد چرا که تعادل هورمونی آنابولیک در این زمان بهترین وسیله برای رسیدن به رشد عضلانی است. در چنین شرایطی شاخص گلیسیمیکی کربو هیدرات ها اهمیت فراوانی پیدا می کند.

راز۳: چگونه از شاخص گلیسیمیکی باید استفاده کرد؟
به طور کلی منابع غذایی نظیرنان جو وجو دوسر فیبرهای پایینی( gi ) دارند. شاخص گلیسیمیکی را با علامت gi نشان می دهند. آندسته از موادی که حاوی قند فراوان هستند شاخصgi بالاتری را در خود دارند که آب میوه های وماست کم چرب از جمله آنهاست .البته هیچ شواهدی مبنی بر چاق کنندگی مواد قندی وجود ندارد اما اگر هدفتان چربی سوزی باشد کاهش هورمون انسولین مصرف قند فراوان می توانید در این کار خلل فراوانی به وجود بیاورند .
راز۴:جراکنار گذاشتن چربی ها مضر است ؟
کاهش کلسرول مضر بالا بردن ضربان قلب وبهبود دردها وزخم ها از جمله بهتر ینو مهمترین خدمات چربی های سالم هستند .شما باید تمرکز خود را روی چربی های مایع قرار دهید . بهترین رزیم غذا یی مصرف این روغن ها در سالاد وساندویچ است . مصر * امگا۳ یا خوردن ماهی حداقل دو بار در هفته مورد تاکید شدید محققان قرار داردامگا ۳ به تنظیم سطح تری گلیسرید ودر نهایت کنترل چربی خون کمک زیادی می کند. رزیم های مدیترانه ای بهترین نوع رزیم های چربی دار هستند وبرای سلامتی قلب وعروق ومفاصل بسیار ضروری هستند. یادتان باشد از مصرف چربی های اشباع شده پرهیز نکنید . مصرف مقادیر بسیار کمی از آن در گوشت قرمز بسیار مفید وسود بخش می باشد .نبود چربی ها ی سالم یعنی عدم رشد عضلانی از این رو برای ترشح تستوسترون ورشد بافت های مهم مصرف چربی ضروری است.
راز۵:چه مقدر چربی باید مصرف کرد ؟
اگر شما جزء افراد سخت رشد هستید مصرف چربی های سالم را بدون هیچ ترسی ادامه دهید .دچرا که به راحتی کالری مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد .اگر هم جزء افراد متوسط رشد هستید سعی کنید کربو هیدرات ا فقط در سطح کسب انرزی حفظ کرده وبیشتر به سراغ چربی های سالم وپروتئین های بروید .وافزایش ۵۰۰ گرم در یک یا دو هفته پایدارترین حالت رشد در بدنن است .سرعت دادن به کسب حجم بدنی می تواند تنها باعث جمع کردن مواد زاید در بدن باشد .تمرینات بدنی یکی از بهترین راههای برای تنظیم کالری دریافتی است وتنها باید کالری رابر اساس شرایط میان چند ماده مغذی تقسیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *