متخصصان دانشگاه علوم بهداشتی جورجیا می گویند نتایج یک تحقیقات نشان داده است که ویتامین «ای» A برای جلوگیری از تحلیل رفتن بافت های ماهیچه ای و کمک به ترمیم سلولهای بافت عضلانی مفید است.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این پزشکان معتقدند اگر ویتامین «ای» را به طور موضعی روی پوست بمالید، این ویتامین می تواند علائم پیری را کاهش دهد و اگر به صورت مکمل خوراکی مصرف شود برای افزایش طاقت عضلانی ورزشکاران و دوندگان مفید است.

 

این پژوهشگران در یک مطالعه جدید نشان دادند فعالیت های روزانه مثل خوردن و ورزش کردن می تواند غشاء پلاسمایی را در سلولهای عضلانی پاره کنند اما وجود ویتامین «ای» برای ترمیم این غشاء ضروری است.
اگر این سلولهای ماهیچه ای ترمیم نشوند عضلات در نهایت تخریب می شوند و در پروسه ای شبیه به وضعیت دیستروفی عضلانی از بین می روند.


ویتامین «ای» در مقابله با بسیاری از بیماریها به بدن کمک می کند و سلول ها را در برابر انواع مشخصی از آسیب های بیولوژیک حفظ کرده و طول عمر آنها را افزایش می دهد. این خاصیت ویتامین «ای» در طول زمان باعث کند شدن آسیب های سلولی می شود که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد.
این مطالعه که در مجله نیچر منتشر شده می افزاید : ویتامین «ای» در پیشگیری از برخی اختلالات تاثیر دارد و به درمان بعضی دیگر از بیماری ها کمک می کند. برای مثال ویتامین «ای» نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان ها شامل سرطان پوست، دهان و گلو، معده، روده بزرگ، سینه و پروستات ایفا می کند. همچنین خطر ابتلا به سرطان های ریه، مری و دهانه رحم را کاهش می دهد.

 

leonard-d-hawkins-14

ویتامین ای در مقابله با بسیاری از بیماریها به بدن کمک می‌کند و سلول‌ها را در برابر انواع مشخصی ازآسیب های بیولوژیک حفظ کرده و طول عمر آنها را افزایش می دهد.
این خاصیت ویتامین ای در طول زمان باعث کند شدن آسیب های سلولی می شود که به طور طبیعی با افزایش سن اتفاق می افتد.
ویتامین ای در پیشگیری از برخی اختلالات تاثیر دارد و به درمان بعضی دیگر از بیماری‌ها کمک می‌کند. برای مثال ویتامین ای نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان‌ها شامل سرطان پوست،
دهان وگلو، معده، روده بزرگ، سینه و پروستات ایفا می‌کند. همچنین خطر ابتلا به سرطان‌های ریه ومری راکاهش می دهد.
مهمترین منابع غذایی حاوی ویتامین ای شامل آجیل‌ها مثل مغز بادام، فندق، و گردو، تخم آفتابگردان، روغن ذرت، مارگارین، روغن سبزیجات فشرده شده خنک،‌ شامل ذرت، سویا، دنه پنبه ، سبوس گندم، اسفناج، کلم پیچ و سیب زمینی هستند. البته علاوه بر موارد غذایی ، باتشخیص پزشک مکمل‌های این ویتامین نیز در صورت نیاز تجویز می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *