شما اینجا هستید
رشته های ورزشی متفرقه » ورزش پیلاتس PILATES

گرایش‌های مختلف ورزشی مثل جزر و مد دریا می آیند و می‌روند برخی از این گرایشات مدت زیادی روی کار می‌کانند ( مثلا استپ ایرویک ) و برخی از آن‌ها خیلی زود از میدان به در می‌شوند ( تمرینات اسلاید را به خاطر می آورید ؟ ) گرایشات جدید مثل یوگا و پیلاتس روی ذهن و جسم توامان اثر می گذارند . گرچه یوگا و پیلاتس تا حدودی مشابه یکدیگرند اما هر کدام اهداف مختلفی در سر دارند تصمیم داریم شما را بیشتر با پیلاتس آشنا کنیم .

گرایش‌های مختلف ورزشی مثل جزر و مد دریا می آیند و می‌روند برخی از این گرایشات مدت زیادی روی کار می‌کانند ( مثلا استپ ایرویک ) و برخی از آن‌ها خیلی زود از میدان به در می‌شوند ( تمرینات اسلاید را به خاطر می آورید ؟ ) گرایشات جدید مثل یوگا و پیلاتس روی ذهن و جسم توامان اثر می گذارند . گرچه یوگا و پیلاتس تا حدودی مشابه یکدیگرند اما هر کدام اهداف مختلفی در سر دارند تصمیم داریم شما را بیشتر با پیلاتس آشنا کنیم .

پیلاتس چیست ؟
نام این ورزش در ابتدا توسط ژوزف پیلاتس علم کنترل بدن نام گذاری شده بود که پس از مرگ وی به دلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام پیلاتس متداول شد پیلاتس سیستم ورزشی است که در سال 1920 توسط ژوزف پیلاتس پایه گذاری گردید و متشکل از ورزش‌هایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندام‌های بدن دارند بدون اینکه عضلات را حجیم کنند یا آن ها را از بین ببرد این روش تمرینی از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده است که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می‌برد .
علاوه بر این کسانی که ورزش پیلاتس را انجام می‌دهند خواب بهتر عصبانیت کمتر استرس و خستگی کمتر خواهند داشت از انجا که این روش تمرینی در وضعیت های ایستاده نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می‌گیرد آسیب‌های ناشی از صدمات مفصلی را کاهش میدهد زیرا حرکات ورزشی در دامنه‌های حرکتی در سه وضعیت فوق با اجرای تنفس‌های عمیق و انقباض‌های عضلانی انجام می گیرد این ورزش همچنین با افزایش حجم عضلانی بدن کاهش وزن را تسریع می‌کند و می‌تواند مکملی برای سایر ورزش‌ها و تمرینات شما باشد .
اما چرا پیلاتس به چنین پدیده موفقیت آمیزی تبدیل شده است ؟
چگونه این ورزش ناشناخته امروزه تبدیل به یک روش تکمیلی ورزشی به شکل همگانی و حتی خانگی شده است ؟
بسیار ساده گفتار صادقانه پیلاتس و اینکه این ورزش بسیار عالی عمل می‌کند و به تمام وعده‌های خود عمل می‌کند افراد در هر وضعیتی که باشند ورزشکار حرفه‌ای یا تازه کار ، خانم‌های خانه دار یا آقایان کارمند و پر مشغله اگر ورزش پیلاتس را آغاز کنند اطمینان می‌دهیم که نتیجه مثبت ان را خواهند دید .
با شروع پیلاتس می‌توان قدم به قدم به تغییر ظاهر اجرای صحیح حرکات ، بدن جدیدتر و بهتر ، متوازن ، صاف و کشیده ، بلند تر و باریکتر و انعطاف پذیرتر با یک قدرت پنهانی دست یافت اعتقاد پیلاتس از تقویت قوای بدنی کسب و حفظ بدنی سالم و ذهنی سالم برای اجرای خوب کارهای روزانه و دیگر فعالیت‌های بدنی است .
از فواید این ورزش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :
1-تقویت سیستم ایمنی بدن
2-تقویت قوای بدن در جهت رهایی فکر و ذهن از افکار منفی ( بر خلاف یوگا در پیلاتس بدن در حال حرکت می‌باشد )
3-کاهش دهنده دردهای مهره‌ای و کمر
4-ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام
5-بوجود آورنده شکل ظاهری بهتر اندام
6-شکم صاف و کمر باریک
7-پیشرفت انعطاف و تعادل
8-افزایش قابلیت تحرک مفاصل
9-حجیم کردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس
10-تقویت سیستم قلبی عروقی
11-بالا بردن دامنه حرکتی مفاصل و عضلات
12-از بین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب پذیری

برچسب ها :

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مجله ادکوان، پایگاه تخصصی بدنسازی و پاورلیفتینگ | بررسی آخرین مقالات، خبرها و اتفاقات دنیای ورزش در رشته بدنسازی، پرورش اندام و پاورلیفتینگ، گالری تصاویر و فیلم، مجلات و مشاوره