بسیاری از بزرگسالان فعال، از یک محصول کافئین دار پیش از تمرین برای فراهم کردن انرژی استفاده می کنند. محققان سوئیسی معتقدند هورمون اریتروپویتین یا EPO که وظیفه آن کنترل تولید گلبول های قرمز خون در مغز استخوان می باشد به طور موثر ممکن است به پیش بردن تمرین های  ورزشی و افزایش اکسیژن رسانی کمک کند. این مطالعه که بر روی موش آزمایشگاهی انجام گرفت در مجله  FASEB منتشر گردید.


زمانی که EPO به طور مصنوعی در این جوندگان بالا برده شده بود، آنها به طور قابل توجهی عملکرد بهتری در دویدن نسبت به بقیه موشها از خود به نمایش گذاشتند. این افزایش در ظرفیت تمرینی بدون افزایش درمیزان گلبول های قرمز خون به دست آمد.
افق روشن تر: حال این سئوال باقی است که آیا EPO همان حالات را که بر روی موشهای آزمایشگاهی گذاشته می تواند بر روی انسانها بگذارد و باعث افزایش ظرفیت اکسیژن رسانی خون و همچنین ایجاد انگیزه برای تمرین بیشتر شود. اما اگر شما واقعا متعهد به اجرای فعالیت های ورزشی در یک سطح بالاترهستید، شما نیاز به انگیزه اضافی برای رفتن به باشگاه ندارید.همه آنچه نیاز دارید فقط  داشتن پتانسیل مداوم برای شکست دادن رقیبان با ارزش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *